Ik heb het ook op de Voest manier geleerd, inderdaad vrij simpel. Je moet het idee even onder de knie krijgen en een meewerkend paard hebben, en dan kan je allerlei figuren en leuke dingen maken/doen.
Al ovnd ik het in de praktijk wel makkelijk dat ik les kreeg en vooral de eerste paar keer even op mijn fouten gewezen werd. Maar toen had ik natuurlijk ook nog geen parelli-achtergrond![]()
![]()

Antwoord met Citaat
komt ie....Mijn kruizing fries moet ook rugspieren kweken.Kan vreselijk zijn nek erop zetten zeg maar.Heb een longeersingel gekocht,een elastiek zodat het niet helemaal vast zit.En ben gewoon in de round ben met hem gaan trainen.Elke keer als ik zag dat HIJ zijn neus naar beneden deed riep ik heel ethousiast GOEDZO.Hij kikt op GOEDZO dat is wel makkelijk!Twee week geleden met touwhalster,longeersingel en dubbele lijn achter hem gaan lopen en gewoon mijn best gedaan .Hij deed zijn best en ik ook.Het valt best wel mee.Gewoon rustig oefenen.Nu gaat hij zelfs tijdens het gewone longeren steeds vaker met zijn neus naar de grond en loopt hij super lekker ontspannen erbij.Jij helpt hem zijn natuurlijke ontspanning weer terug te krijgen.Volg je gevoel en kijk naar je paard.Jij weet wanneer hij even ergens doorheen moet en steunt hem daarin.Wat voor een naam je eraan wil geven???Je eige natuurlijk
doet iedereen!GOOD LUCK

Bladwijzers