Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 54

Topic: naweeën osteopaat?

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: naweeën osteopaat?

Dank je MarieJo voor de link!

Ik zal eens kijken, maarja ik woon in de achterhoek dus dat zal hem wel niet gaan worden

Wat dat betreft zit Marijke de Jong het dichts bij mij in de buurt, dus er is mogelijkheid.

Ik denk dat ik die dvd toch maar aanschaf om te beginnen.

Ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt.

Wat ik me wel afvraag wat er nou precies gebeurt bij Kabriche als ze rechtsom moet, doet dit nou pijn of ???
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Aug 2005

Ow MarieJo je link doet het niet, heb je een ander adres mischien?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Even de 'e' in het woord centaur weghalen Rebanna: http://www.centaurvogelaar.nl moet 'm zijn!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ooh wat een mooi plaatje zie ik daar(off topic)!! Als beelddenker voel ik meteen wat ze bedoeld.

edit....doet het niet, hoe kan dat nou?? Enfin, staat bij houding en beweging

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Ohhh had niet goed gekeken op de site hoe je het ook al weer schreef. Maar goed het staat er, mede dankzij Marianne, goed bij.

@ Réban, ik denk dat Kabriche een soort spierpijn voelt, doordat je haar spieren aan het trainen bent, nou ja trainen, je weet wat ik bedoel.
    Dus ze zal het niet erg prettig vinden, maar misschien moet ze er gewoon even doorheen zoals Jiske ook al beschreef.
    Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met iemand die er kijk op heeft, lijkt mij dan de beste oplossing. En dat die persoon bij je thuis komt.
    Nu haal je info van ons, we kunnen je tips geven, maar wij zien Kabriche niet lopen.

Succes.
    Prendre la vie comme elle vient!

Aangemeld
    Aug 2005

Ik ga ook externe hulp inschakelen, want alleen kom ik er niet!

Heb de osteopaat inmiddels gesproken en zij verteld eigenlijk een beetje wat Jiske verteld. Kabriche heeft ± 8 jaar met pijn gelopen en deze 'niet rechtsom willen actie' werd altijd de kop ingedrukt en daardoor gaf ze zich dan weer een tijdje over.

Gelukkig ben ik niet zo en wil ik zo niet rijden, maar nu is het wel even heel moeilijk om haar deze ervaring uit het hoofd te krijgen en te laten 'voelen/ ervaren' dat het geen pijn meer doet. Want volgens de osteopaat was het lichamelijk opgelost. Ik moet er toch vriendelijk doorheen rijden en dat moet met behulp van buitenaf.

heeej.... waarom is m'n eerdere postje weg?Had ik wat verkeerds geschreven?

Nou ja, maakt niet uit.. was ook niet zo belangrijk.
    Fijn dat je de osteopaat gesproken hebt, hopelijk stelt je dat wat gerust.Maar toch vroeg ik me af hé.. is dit nu opeens gekomen, of sloop het er weer langzaam in?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2005

Op pagina 1 staat een post van jou en op pagina 2 staat er ook eentje, dus je bent niet weggehaald hoor

Pffff moeilijke vraag Marianne, sinds Kabriche onder behandeling is van de osteopaat heb ik bijna niet gereden, dus het begon eigenlijk de eerste keer dat ik wilde draven na de behandelperiode. Zoals ik al zei, met stappen is er geen probleem.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Als mede-moderator kan ik je geruststellen Marianne: hier worden nooit postjes verwijderd. Als het niet door de beugel kan wat je schrijft verdwijnt het in de prullenbak (soms met een slotje erop, dat ligt aan de ernst), maar nooit zonder de schrijfster via Pb op de hoogte te stellen.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Als mede-moderator kan ik je geruststellen Marianne: hier worden nooit postjes verwijderd. Als het niet door de beugel kan wat je schrijft verdwijnt het in de prullenbak (soms met een slotje erop, dat ligt aan de ernst), maar nooit zonder de schrijfster via Pb op de hoogte te stellen.
    En in de prullebak zitten hoeft ook niet dramatisch te zijn, zit er momenteel ook in
    www.crystal-carving.com

Hihi... ik zal zelf wel wat verkeerd gedaan hebben dan.. kan soms ongelooflijk zitten klunzen met de compu, denken dat ik de juiste knoppen ingedrukt heb...

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Momenteel zit ik net hetzelfde parket. Linksom is moeilijk, rechtsom niet.
    Maar ik zal het even helemaal uit leggen.

De eerste keer kwam de osteopaat op controle bij de paarden, aramis was soepel, alles dus in orde. Na een week trok hij zijn rug weg, osteopaat terug laten komen.
    Dat kon wel eens duiden op een onderliggend probleem. Hij had nu inderdaad een gevoelige plaats op zijn rug. Een week niet rijden, alleen longeren.
    Dat gedaan, de gevoeligheid was weg nadat ze was geweest maar in de helft van de week kwam het weer terug.
    haar weer laten terugkomen. Hij is nu stijf, ze heeft spieren gemanipuleerd die nooit werden gebruikt en het is dus normaal dat hij gevoelig is. Zeker na die week longeren (cicling game dus ) doordat ze ales had losgemaakt ging hij die spieren ook gebruiken die anders nooit werden gebruikt, gevold is loggischerwijs stijfheid.
    Zij heeft alleen losgemaakt wat er vastzat. Gelukkig maar, nu kunnen we er tenminste aan werken.

Omdat linksom moeilijk is moeten we net vaak en veel linksom rijden, ja het doet hem pijn....spierpijn wel te verstaan. Ze vergeleek het met een hardloper. Hij gaat elke keer net over zijn grens en dat is precies wat wij moeten doen om die spieren te trainen. Dus als rechtsom voor jou net moeilijk is moet alles doen behalve die kant ontwijken, net veel werken op die kant, veel stelling vragen, circels en circeltjes rijden, slangevoltes...

jiske
    Guest

@reban: fijn dat je gerust gesteld bent. Komt vast weer goed!
    Ja, het doet pijn omdat de korte, stijve spieren opgerekt worden in de buiging. Dat is de reden waarom paarden moeilijk buigen en zich gewoon in de wending laten vallen op de schouder. Daarmee proberen ze te voorkomen dat ze de spieren moeten rekken.
    Eens je de spieren langer gerekt hebt dmv traning is het probleem weg!

@skey: niet de moeilijke kant extra doen tov de makkelijke kant!

Door het precies gelijk te houden, hou je het voor je paard leuk.
    Alleen maar linksom voelt niet prettig omdat de spieren opgerekt worden.
    Door dan ook weer rechts te buigen, zorg je even voor wat ontspanning en rust voor je paard.
    En ook de makkelijke kant moet getraind worden! Dat is juist de lange en onbespierde kant en zou je die laten liggen, dan heb je straks nog geen evenwichtig bespierd paard.
    Dan kan het er voor zorgen dat je straks het probleem aan de andere kant hebt.
    Door gelijkzijdig te trainen ontwikkel je de spieren in de achterhand ook gelijkzijdig waardoor het voor je paard makkelijk is om zijn achterbenen beide even goed te gebruiken.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ja inderdaad, dat bedoelde ik. Kwam waarschijnlijk een beetje verkeerd over. Ik bedoelde dus dat je moeilijke kant niet mag ontwijken omdat hij moeilijk is, maar extra aandacht geven dat je daar ook goed op oefend dan op de makkelijke kant.

Aangemeld
    Aug 2005

Klinkt heel logisch wat jullie schrijven, bedankt

Maar Kabriche kan rechstom altijd makkelijker inbuigen dan links (bij ORS) dus ik ging ervan uit dat haar linkerkantspieren langer zijn dan de rechter.. mmm dan zou ze toch eigenlijk rechtsom makkelijker moeten kunnen lopen?

Ik zie even door de bomen het bos niet meer hoor. Mischien zijn dan toch haar rechterkantspieren langer dan linksom.

Nog maar even over denken dan...

Bladwijzers

Forum Rechten