Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 54

Topic: naweeën osteopaat?

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

naweeën osteopaat?

ik ben ten einde raad!

Ik heb het rijden met Kabriche weer opgepakt, samen met de osteopaat heb ik een soort van trainingsschema gemaakt.

Het is vooral belangrijk dat we eerst in stap alles voor mekaar hebben en daarna komt logischer wijs draf. Ik heb zaterdag ook gereden en toen heel even gedraafd. Kabriche deed haar oren in de nek en kwam iets met de oren omhoog, maar ging toch in draf.

Vanavond werd het erger, ik kreeg haar niet rechtsom, ze houdt haar hoofd stijf en gaat hard rechtdoor.

Het rare vind ik dat het linksom beter gaat, niet goed maar linksom gaat zonder hoofd omhoog en stijf houden.

Overigens Kabriche zijn linkerkant is kortere in de spieren dus normaliter is rechtsom lopen makkelijk voor haar.

By the way, ik had gewoon toestemming om te rijden en in stap was er helemaal niets aan de hand. Toen ik terug naar stap ging was er ook weer geen vuiltje aan de lucht.

Nu vermoed ik dat Kabriche of nog 'denkt/ bang is' dat het draven pijn in haar rug doet. Of ik denk dat ze haar balans nog niet helemaal terug heeft i.v.m. haar lichaamsverandering door de osteopaat en daardoor mischien moeilijk vind om onder het zadel te draven.

Wat ik van jullie graag wil weten zijn eventuele soortgelijke ervaringen en/ of ideën hierover.

Ik heb de osteopaat ook gebeld, maar kreeg geen gehoor.

Alvast bedankt.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Re: naweeën osteopaat?

ja k heb een soorgelijke ervaring, ik heb Morrie ongeveer een maand geleden door een osteopaat laten behandelen. Er was vanalles mis, hij was krom, scheef etc.
    Ik mocht een week niet rijden, verderm ocht hij alles.

na die weekbgon de ellende, hij kan inmiddels niet meer rechts om circlen, gen ors rechtom en geen laterale flexi

Ik heb contact opgenomen met de osteopaat en zij zegt dat ik het nog een week moet aanzien, wel vragen en proberen, dat het tussen zijn oren zit.

Het vreemde is als ik erop zit, kiest hij zelf wel voor rechtsom lopen in stap (draven kan ik niet in het bakje bij stal, daarvoor is het te klein en te zwaar)

Voor mij geen osteopaat meer en ik hoop maar dat het ooit nog goedkomt. Ik kijk het nog een weekje aan en anders bel ik Steffi van der Laarse maar weer.

jiske
    Guest

Klinkt alsof je moet rechtrichten
    Zie http://www.hoefkatrol.com en http://www.paardenbegrijpen.nl

Antoine de Bodt heeft ook net een instructie dvd uit, erg nuttig zeker nu denk ik.

Wat is dit??? Ik stond net op t punt om weer een afspraak te maken voor Amy. Nu wacht ik even af of iemand hier nog iets over te zeggen heeft, want hier schrik ik echt van!

Jeee Rebanna, nou snap ik dat je een beetje downy bent. Wat zuur dit! Hoop dat je snel goede adviesen krijgt over hoe nu verder..

jiske
    Guest

Welke osteopaat heb je gehad?

Laat je niet afschrikken, de osteopaat maakt alleen maar los wat vast zit en op gang wat niet bezig was. Dus dat het eerste even slechter is dan kan best.
    Een behandeling werkt tot vier weken na de tijd door.

Maar hoe jij de situatie beschrijft klinkt gewoon naar zo scheef als een hoepel, en hoewel de osteopaat dan heel veel kan doen om de boel los te maken en blokkades weg te nemen, zul je het rechtmaken wel zelf moeten doen. Anders blijft het terugkomen.

Rebanna heeft deze: http://www.osteopathiepaard.nl/ en ik heb dezelfde. Daar is niks mis mee, daarvan ben ik overtuigd, maar hoe kan een aantal behandelingen zo verkeerd uitpakken?

Hey Reban.. wat is dat nou? Ik dacht dat het zo goed ging met Kabriche?
    Sinds wanneer is dit probleem ontstaan?
    Zou het toch niet kunnen zijn dat je misschien toch al iets te veel met haar gedaan hebt? Ik weet dat je vertelde dat je van Mariëlle weer gewoon moest gaan rijden maar.. zo'n behandeling is best wel ingrijpend en Kabriche is toch ook niet super-jong? Misschien heeft het herstel toch meer tijd nodig?

Mariëlle is een keer bij Pauli geweest en de behandeling heeft goede resultaten gehad - Pau had niet echt een probleem, ik heb het meer preventief laten bekijken dan dat er een echte aanleiding was. Maar er zat wel een blokkade bij de eerste nekwervel,ontdekte zij - net achter de atlas/draaier en gek genoeg liep de 'pijnlijn' van daaruit rechtstreeks naar het gebied waar de blinde darm zit.. vandaar ook die regelmatige koliek in dat gebied! Daar zou ik nou zelf niet zo snel op gekomen zijn. A.s. maandag komt Marielle weer om de zaak nog 's na te lopen en ik ben benieuwd wat ze er van zal vinden.

Ik hoop, Reban dat je snel van Mariëlle hoort en dat ze je een zinnig antwoord op je vragen kan geven - het is toch wel heel sneu voor Kabriche én voor jou want je was net zo lekker bezig!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2005

Mensen, ik ben ervan overtuigd dat het niet zozeer aan de osteopaat ligt, ik ben nog steeds heel blij met mijn keus om deze behandeling te beginnen en ga hem ook afmaken ook.

Kabriche heeft ± 8 jaar deze blokkade's gehad en dat is niet niks! Ik vermoed zelf dat het ook nog tussen haar oren zit, dat ze draf nog met pijn combineert, want voorheen had ze ook periode's dat ze niet rechtsom wilde.

Het is ook hoe moet ik er mee omgaan, de osteopaat zegt dat ik het moet blijven vragen, maar niet dwingen, het is aan jou om je paard te laten voelen dat het geen pijn meer doet.

Ik denk dat ik vooral haar eerst in stap meer bevestigd moet krijgen zodat ze dadelijk samen met mij beter klaar is voor de draf.

Maar ik word er wel vreselijk moedeloos van, en tussentijd kan ik niet wachten om naar Wimles te gaan, ben zo benieuwd of hij me kan helpen!!

Oja, ik heb via paarden begrijpen cursus rechtrichten gedaan maar bedankt voor de tip hoor!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ken je trainingsschema niet, maar weet dat opbouwen zowat 3 x langzamer moet dan je in het voorzichtigste geval zou denken . Juist ook omdat je van het begin af aan moet zien te voorkomen dat ze in de oude fouten vervalt. Het menselijk lichaam heeft een geheugen voor beweging. Paarden neem ik aan ook. Je vervalt heel snel in oude manieren. Om een ander wezen te begeleiden om ánders te bewegen kost echt veel tijd, zeker als ze zo scheef was al Kabriche.
    Al iets gehoord van de osteopaat?

Hoi Rebanna,

Ik ga de andere kant maar eens op.

Waarom ga jij er van uit dat het aan Kabriche ligt?

Jij bent ook bij een osteopaat. Er is in jou, met jou en in jullie band samen ongelofelijk veel veranderd de laatste tijd. Er kan werkelijk van alles en nog wat aan de hand zijn. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit door het bezoek van Marielle komt. Overigens is Marielle de 26ste april bij je geweest. Waarom denk je dat je daar nu ineens wat van merkt en in de tussentijd niet?

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Jah, zit wat in. Heel veel eigenlijk.

Aangemeld
    Aug 2005

Even wat verduidelijken:

Waarom ga jij er van uit dat het aan Kabriche ligt?

Jij bent ook bij een osteopaat. Er is in jou, met jou en in jullie band samen ongelofelijk veel veranderd de laatste tijd. Er kan werkelijk van alles en nog wat aan de hand zijn. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit door het bezoek van Marielle komt. Overigens is Marielle de 26ste april bij je geweest. Waarom denk je dat je daar nu ineens wat van merkt en in de tussentijd niet?
    Ik denk eigenlijk nog heel weinig, daarom plaatst ik het ook hier
    Het kan ook zeker zo zijn dat het aan mij ligt, alhoewel ik toch denk dat het combinatie is, we zijn inderdaad beide veranderd zowel geestelijk als lichamelijk.

Ik geloof ook niet dat het door de osteopaat komt, ik zie Kabriche alleen maar vrolijker worden. En in de tussentijd heb ik niets gemerkt omdat ik niet gedraafd heb, snap je?

Aangemeld
    Aug 2005

Ken je trainingsschema niet, maar weet dat opbouwen zowat 3 x langzamer moet dan je in het voorzichtigste geval zou denken . Juist ook omdat je van het begin af aan moet zien te voorkomen dat ze in de oude fouten vervalt. Het menselijk lichaam heeft een geheugen voor beweging. Paarden neem ik aan ook. Je vervalt heel snel in oude manieren. Om een ander wezen te begeleiden om ánders te bewegen kost echt veel tijd, zeker als ze zo scheef was al Kabriche.
    Al iets gehoord van de osteopaat?
    Heb nog niets gehoord, ik verwacht dat ze me morgen belt, ze belt me zowieso terug dat is 1 ding dat ik zeker weet!

Lila, ik zie heel veel in jouw antwoord, ik ben gewoon veel te vroeg gaan draven. Kabriche en ik moeten volgens mij echt helemaal opnieuw beginnen. Dus eerst stappen.

De osteopaat raade mij aan Kabriche te longeren (durf het bijna niet te zeggen) en rustig opbouwen qua rijden, dus eerst stap etc..

Ik heb haar gisterenavond gelongeerd, naja ik noem het geen longeren meer, het is meer een circlinglongeren hahaha

jiske
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche

Maar ik word er wel vreselijk moedeloos van, en tussentijd kan ik niet wachten om naar Wimles te gaan, ben zo benieuwd of hij me kan helpen!!

Oja, ik heb via paarden begrijpen cursus rechtrichten gedaan maar bedankt voor de tip hoor!
    Oh, dat is super, dan ben je dus bekend met de manier van rijden.
    Hoe reageert ze erop als je haar rechter gaat richten?

Heb je met dit paard toen die cursus gedaan? Kwam er toen ook al uit dat ze niet rechtgericht was?

Aangemeld
    Aug 2005

Heb destijds (was begin dit jaar) alleen de theoriecursus gedaan.

Maar zoals ik al zei, in stap is er niets aan de hand.
    Tenminste zover ik dat kan beoordelen.

Mischien moet ik er eens een filmpje van maken....

Maar ik hoor graag ervaringen/ tips!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten