Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Toestemming: Eerst wel dan niet.

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Toestemming: Eerst wel dan niet.

Het was heel vreemd vandaag. Ik ga Willem uit de wei halen, hij kwam meteen op me afgestapt. oortjes naar voren, meteen likken. Zodra ik het halster omdeed zuchtte hij en ging met zijn hoofd op mijn schouder leunen. Toen ik hem uit de wei haalde zat hij te smakken en te kauwen. Opzadelen ging ook goed, hij srond braaf stil en keek vrolijk om zich heen en zat flink te gapen. Opstappen ging prima. Hij sotnd braaf stil, weer kauwen en likken. Eerste 10 minuten stappen en draven gingg prima. Hij was vrolijk energiek maar ook heel nieuwschierig en braaf. Maar na 10 minuten leek het wel alsof hij besloot: Weet je laat die toestemming maar zitten. Hij wilde alleen maar stappen of stilstaan met zijn oren in zijn nek. Hij was heel gespannen en liep heen en weer te springen en vervelnd te doen.
    Ik dacht: Geeft hij me nu opeens geen toestemming meer?
    Ik besloot maar te stoppen en hem af te zadelen (was bang dat het boomloze zadel fout zat) toen ik het zadel weg haalde zag ik dat de zweet plekken niet op de ruggegraat waren, dus dat het zijn rug niet was. (Hij was de eerste tijd heel lief). Il iet hem even los in de bak om te rollen. Hij loopt een beetje rond en rolt alleen niet. Ik loop naar hem toe. Hij komt meteen weer aanlopen en heel leif oden, zuchten, smakken, likken en kauwen. Hij was me ook aan het uitdagen. Dus om me heem lopen, heen en weer springen. Stukje weg lopen, weer terug komen. Weer eigenwijs wegstappen en dan omiijken waar ik bleef. Daarna kwam hij weer naar me toe en deed ik eventjes de drinving game, hij reageerde al op een minimale beweging. Hij was dus heel braaf en rustig. Wat was dit nou opeens onder het zadel? gaf hij plotseling geen toestemming meer? Of was het wat anders?

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Re: Toestemming: Eerst wel dan niet.

Ik denk dat jij hem op de ene of andere manier hinderde tijdens het rijden. Was je soms gespannen? Als je ergens spanning in je spieren hebt, dan stoort dat het paard (rug, benen, maar ook enkels en knieën moeten volledig ontspannen en beweeglijk zijn).

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Naar mijn weten was ik aardig ontspannen. Ik test dus een boomloszadel uit en probeer ds zo ontspannen mogerlijk zijn, zodat ik het vershil goed kan voelen...

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Heb je nog nagesingeld tijdens het rijden? Want ik heb de BF ook en heb dat 1 keer vergeten met als gevolg dat Amon in de bocht ineens een rare spurt nam om niets, nadat ik het zand van mijn broek had afgeklopt en me afvroeg wat er in hemelsnaam gebeurd was, zag ik dat het zadel helemaal scheef lag. Het was dus gaan schuiven toen ik de bocht in draf nam, en dat was voor hem dus ook even schrikken, vandaar die rare spurt naar voren.
    Dit was dus toen ik het zadel nog maar net had, normaal singel ik in drie keer aan voor ik opstap, maar na tien minuten rijden moet ik nog een keer nasingelen anders gaat het echt schuiven.
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten