Ik hecht overigens niet veel belang aan de uitkomsen van deze test. Ik heb inmiddels vele optomingen getest en die uitkomsten lijken niet op die van paard-natuurlijk. Een schuimrubber paard is toch écht anders.
Ik hecht overigens niet veel belang aan de uitkomsen van deze test. Ik heb inmiddels vele optomingen getest en die uitkomsten lijken niet op die van paard-natuurlijk. Een schuimrubber paard is toch écht anders.
Vergeef me als ik iets verkeerds beweer, maar bij het Cook hoofdstel zaten toch nare spijkertjes die het paard narigheid bezorgde? Achter de oren geloof ik.....
Ik heb het hoofdstel gezien en gepast bij Kabriche, maar geen spijkertje te bekennnen.
Dus ik geloof niet dat het een dr. Cook is.
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Ik zei: het LIJKT hetzelfde als een cookhoofdstel Rebanna. En daarmee bedoel ik de WERKING. Of er in Cook spijkertjes zitten weet ik niet, nooit gehoord en kan het me eigenlijk niet voorstellen. Zijn hoofdstellen worden als zeer vriendelijk ervaren.Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
http://www.bitlessbridle.com/
Niet boos worden, ik zei toch vergeef me als ik iets verkeerds beweer!
Ik zal dit eens navragen want er schijnt wel iets te zijn met de hoofdstellen van dr. Cook. Ik kom er op terug.
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Ik ben benieuwd. Zou wel een blunder zijn voor Dr Cook. Bij wie ga je dat navragen? Maak je ook foto´s dan?Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
plaatje glucksrad:
May the horse be with you!
Ziet er wel mooi uit
http://www.molekuer.de/index.html
’’Leidt het paard op zonder ooit te veel van het edele dier te verlangen. Het paard bepaalt de opleidingsduur.’’
Ik vind het er ook super uitzien. Maar nu las ik net op paardnatuurlijk dat Egon vind dat het thuishoort in de cathegorie mechanische hackamore´s. Wel een vriendelijke variant, maar dezelfde werking. Nou ben ik gauw geneigd te geloven wat hij denkt en vind, gewoon omdat ie veel verstand heeft en dit uitvoerig bestudeerd en onderzocht heeft.
En nu vind ik m ineens een stuk minder leuk(dit hoofdstel dan he)
Tja niet alles is perfect he...
Je kunt alles gebruiken maar ook misbruiken.
Een sidepull en een bosal kunnen ook veel aanrichten als je als een gek gaat rijden.
Zelfs de BB kan schade veroorzaken!!!
De enigste methode die niet schadelijk is is door alleen met halsring of om helemaal niks te gebruiken.
Teminste is deze optomingen 1000 maal beter dan met bit in de mond maar toch![]()
’’Leidt het paard op zonder ooit te veel van het edele dier te verlangen. Het paard bepaalt de opleidingsduur.’’
Tja, vind dat wat overdreven, want dan kan je alles wel een mechanische hackamore noemen vind ik. Er is bij alle varianten immers een effect op de neus als je aan de teugel trekt. Toch?
Het is de hefboomwerking die het een mechanische hackamore maakt. En bij het glucksrad (geinige naam!) is de hefboomwerking wel heel minimaal. DĂ*t is toch heel andere koek?
![]()
Ja hoor Lila, dat ben ik met je eens. Het is inderdaad een hele gebruiksvriendelijke optoming (als je ´m tenminste gebruikt waar die voor is), vergeleken met dat ding op jouw plaatje. Ik heb de site eens goed bestudeerd en het geeft inderdaad een milde hefboomwerking, ook nog afhankelijk van de plaatsing van de teugels en het soort kinriempje. ALS ik nog ooit mocht denken over een mechanische hackamore voor Leo en Enya is dit in ieder geval een mooie tussenvorm.
Ja, dat bedacht ik me net ook; je kan de"kinriem" in een andere tussenruimte steken en zo de hefboomwerking nĂłg minder of juist groter maken. Vind het echt een blits ding.
Je kan er voor de "liefhebber" ook shanks aan vastmaken:
Multifunctioneel; wassen drogen strijken![]()
Ik vindt um coolWil straks ook graag een bitloos leren hoofdstel en deze, zeker in de bruine uitvoering komt wel akelig dicht in de buurt. Want wil geen kruisbanden onder. Met een westernhoofdstelletje lijkt het mee een nette bitloze uitvoering.
Heb alleen even op die site gekeken http://www.molekuer.de/zaeume.html en is die prijs nu alleen voor het rad met neus/kinriem of voor een geheel hoofdstel, want dat kan ik daar niet vinden.
www.crystal-carving.com
Ich habe gesuchd und gefunden: Das Glücksrad besteht aus dem Nasenriemen, zwei Speichenrädern aus Edelstahl und einer eingliedrigen Kinnkette.Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
Ist das teutlich??![]()
![]()
Total klar, danke schön, jetzt die Bank überfallen![]()
www.crystal-carving.com
Bladwijzers