Het heeft even geduurd maar hier is dan mijn verslag van de Parelli level 1 cursus te Lunteren d.d vrijdag 5 mei t/m zondag 7 mei 2006.
Vrijdag:
Het begon allemaal vrijdagochtend met de reis naar Lunteren, om 8 uur was mijn vriendin Loes er met haar paard en na het inladen van de spullen en Kabriche gingen we op weg, flinke dosis gezonde spanning mee en rijden maar.
Gelukkig hadden we 2 weken daarvoor een keer samen geparelli’ed dus de paarden waren elkaar niet vreemd en dit versoepelde de trailerrit. We kwamen rond kwart over 9 in het Uilenbos aan en werden daar verwelkomt door André, we hebben de paarden uitgeladen en in de stal gezet.
Kabriche en Shakira waren 3 dagen buren, grappig was dat Kabriche thuis ook op 3 woont en Shakira op 5.
Eenmaal verzameld hadden we een voorstelronde en een beetje algemene theorie. Onze groep bestond uit 8 personen waarvan 1 kijkster. Ze had haar paard wel meegenomen maar tijdens de praktijk keek ze alleen. Was wel leuk dat er ook 3 mannen meededen, het viel Eddy op dat er steeds meer mannen kwamen.
Groep:
- Rébanna en Kabriche, geen nadere uitleg nodig
- Elianne en Shakira, geen nadere uitleg nodig
- Loes en Macky, vriendin van mij, haar paard is kruising arabier x KWPN, ze heeft
al redelijk wat games gedaan en theorie helemaal bekeken/ gezien.
- Wendy en Bob, de kijkster
- Humpfrey en (bonte paard) ben zijn naam kwijt,Hij reed al op de Parelli
manier alleen de games waren wat lastig, zijn paard was heel erg gevaarlijk
dominant.
- André en Chanel, André was van het Uilenbos zelf en deed met zijn Shire mee
- Hans en Rudolf, Hans zijn vrouw doet ook Parelli en hij wilde ook graag meer
weten.
- Juulke en Bear, dit is een meisje dat dressuurwedstrijden rijdt en ook les gaat
geven, ze wilde graag het anders doen dan de normale manier. Ze heeft Eddy
gevonden omdat ze haar paard niet kon trailerladen. Dit paard was 1.80mtr!!!
Na de theorie mochten we de paarden ophalen en naar de bak gaan,
de zenuwen waren erg hoog bij mij en daardoor was het nogal hechtisch en in de bak aangekomen was Kabriche ook erg RB en bleef maar rondjes om me heen rennen. Gelukkig hielp Eddy mij en was het snel voorbij. Deze dag werden de 1e 4 games behandeld, voor vele een beetje herhaling maar toch zoveel kleine eye openers die het geheel erg positief beïnvloedde.
Even een release.
Tussen de middag een heerlijke lunch gehad en we stopte die dag om half 6.
Ik was helemaal gaar en had echt het gevoel dat ik dit geen 3 dagen vol zou gaan houden, je krijgt zo mega veel info in je hoofd en je bent de hele dag bij je paard en het was zo’n 25 graden, dit zijn allemaal dingen die ik niet gewend ben, dus was ik even flink uit mijn ritme. We hebben gezellig bij het Uilenbos gegeten en leuk nagepraat.
Toen Elianne en ik bij mij thuis waren gingen we ook eigenlijk meteen naar bed want we waren KO!!
Bladwijzers