-
Actief Forumlid
Nog niet klaar voor rijden, maar toch moeten, wat nu?
Met parelli ben ik nu bezig met de yo-yo game. We zijn dus nog niet zo ver. Maar mijn probleem is juist nu: Mijn boomloze testzadel is vandaag binne gekomen. Die moet/wil ik deze week dus uittesten, maar qua parelli ben ik er dus nog niet klaar voor. Hoe moet ik het nu gaan doen? Een paar lessen overslaan en dus beginnen met het rijden volgens pareli? Of zijn stoffige hoofdstel pakken en gewoon gaan rijden, met touwhalster gaan rijden? Wat raden jullie me aan? En wat voor oefeningen zou ik kunnen doen als ik rijd?
En nog iets over het boomloze zadel. Heeft iemand hier ervaring met springen met een boomloos zadel? Weet iemand hoe dat is en of het wel kan? Want ik psring graag en Willem springt ook graag. maar kan dit wel met een boomloos zadel?
-
Forum Meubilair
Re: Nog niet klaar voor rijden, maar toch moeten, wat nu?
Volgens mij kan het geen kwaad om gewoon tussendoor nog eens te gaan rijden hoor. Er zijn wel meer mensen die parelli gebruiken naast het rijden om ook anders met hun paard bezig te zijn.
Springen kan ook met een boomloos zadel. Natuurlijk moet je er niet elke training mee gaan springen en geen sprongen doen van 1.40m... Af en toe kan geen kwaad. Het is zo dat de beugels eigenlijk in een soort lint van de ene naar de andere kant gestikt zijn in de barefoot waardoor je moet opletten dat dat niet gaat drukken. Als je niet al te vaak springt hoef je je daar geen zorgen om te maken, maar spring je wel vaak zou'k zeker een springzadel naast je barefoot gebruiken...
-
Actief Forumlid
Om eerlijk te zijn, was ik in jou plaats zou ik gewoon deze week rijden. Nu krijg je de kans het zadel te testen dus is het beter dat je dat doet.
Die mensen die barefootzadels verkochten in Belgiƫ hebben mij gezegd dat je zeker en vast kan springen met een boomlooszadel. Is het testzadel eigenlijk een barefoot?
XxxJolijn
-
Actief Forumlid
Ja het test zadel is een barefoot. En ik heb vandaag gereden en een psrongetje gesprongen. het is wennen maar het zit echt heerlijk! En Willem nam ook veel ruimere stappen. Hi jwerd er wel heel druk en jolig van!
Forum Rechten