Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 38 van de 38

Topic: wat doen tegen muggen/dazen en vliegen

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: wat doen tegen muggen/dazen en vliegen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Als compromis bewaar ik de vliegenlijkjes en voer ze aan m'n (biologische) kippetjes. Zijn ze niet helemaal voor niks doodgemaakt.
    haha wat een slim idee! Wat zal je een lekkere eitjes krijgen van je biokippetjes! Normaal gesproken is zo'n vlieg ze te snel af lijkt me?!
    Die Bright eye werkt niet als antivlieg hoor, maar de vliegen gaan heerlijk in dat traanvocht zitten zuipen ( hangvliegen). De vliegen irriteren en het oog gaat meer tranen -> nóg méér vliegen. Bright eye zorgt ervoor dat de traanbuis goed openblijft en het traanvocht daardoor weg kan vloeien.

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Even off-topic voor Lila: m'n twee dames vangen normaal idd altijd precies naast de vliegen (maar ze blijven het proberen). Toch zijn ze best slim: als ik aankom met m'n glazen potje gaan ze helemaal door 't lint, ze herkennen dat potje gewoon van 10 m afstand. Wat ze trouwens wél zelf te pakken krijgen zijn muizen! Nooit geweten, maar kippen zijn minstens even goeie muizenvangers als katten. En dat met afgebrande snavelpunten (de dames zijn van huis uit niet bio, maar ik heb ze van m'n huisbaas, de boer, gekregen omdat hij weet dat m'n vriend en ik vego zijn en hij nam aan dat wij blijer zouden zijn met wat eigen kipjes dan met eieren uit zijn scharrelstal)
    Toen een paar maanden terug het platteland risicogebied was voor vogelgriep en de stad niet heb ik ze een paar weken laten 'onderduiken' bij een vriendin in haar stadstuin. Die troela's hebben al die tijd geen ei gelegd. Terwijl mijn vriendin nog veel gekker is dan ik en elke dag door haar tuintje kroop op zoek naar lekkere pieren en pissebedden voor de logées. Toen ze weer thuis waren had ik binnen 24 uur alweer 2 eieren! Leuk hoor, kippen

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik sta in Twente, waar sowieso al veel vliegen zijn, en dan ook nog midden in het bos. In de wei draagt ze een vliegendeken met hals. Vorig jaar Atex gebruikt, maar dit hielp niet voldoende. Ik wil dit jaar Bremsen gaan proberen, benieuwd of dat werkt. Ook heb ik een vliegendeken met zadeluitsparing en met hals gekocht. Zo hoop ik toch op een redelijk relaxte manier buitenritjes te kunnen maken.

Hmm, ik heb de muggen hier toch wel onderschat merkte ik vandaag. Naja niet echt superveel, maar ze gaan met z'n allen (hoogstens een stuk of 5, niet echt veel dus) lekker in de paardenoogjes springen en hupsen. Arme poonie

Zou het een idee zijn om een vliegennetje om haar halster te doen? Halster heeft ze nooit om en ze staat dag en nacht buiten, dus ik weet 't niet.. De andere paarden hebben ook niks om trouwens.

Bright Eye was er trouwens niet eens, ze zouden het bestellen en anders moest ik maar naar de grotere versie.

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik heb gisteren mijn paard echt laten lijden. Ik had helaas te laat door. Ik kwam terug van een buitenrit en dacht het valt wel mee, maar toen ik afstapte zag ik dat haar hele buik zwart was van de muggen. Echt heel sneu. Ik had nog wel gesprayd en juist daar, omdat ze nu maar een halve staart heeft. Heb gisteren gelijk Bremsen besteld. Ik hoop dat het helpt, want dit wil haar niet aandoen.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik gebruik ook Bremsen Bremse en het werkt precies voldoende om een buitenrit redelijk rustig door te komen.
    Dit jaar wil ik icm dat spul ook een vliegendeken omdoen tijdens het rijden, kijken hoe dat gaat.
    Op de weide zijn een stuk minder dazen omdat het nogal open is en er meestal wel een briesje staat. Ik laat de vliegendeken absoluut niet om want Fen vermoord alles wat niet aan haar lijf hoort als ik er niet bij ben

Wat mij verteld is over Atex spray en Bremsen BRemse is dat Atex echte hertshoornolie zou bevatten en BB de synthetische versie. Maar de werking zou vergelijkbaar zijn.
    Ik heb voor BB gekozen aangezien er dan geen hoorn van een hert gebruikt hoeft te worden (of is het daar niet van gemaakt? En omdat ze alleen BB hadden toen ik het ging kopen, de Atex is nogal vaak op of niet besteld...

Fenna heeft trouwens net als Myra een enorme hekel aan alles wat stinkt, maar gelukkig kan ik haar nog net overtuigen dat het echt beter is als ze stinkt
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ingredienten Bremsen Bremsen, zonder een geslacht hert

http://www.paardendrogist.nl/cache/prod ... ctID=25853

En die van Atex
    http://paardendrogist.netivity.nl/index ... ctID=25841
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Zo'n 2 weken geleden ben ik overgestapt op Atex, had eerst wat goedkope middeltjes van een vriendin uitgeprobeert, die dus niets hielpen want Nessa werd gewoon lekgeprikt. Dezelfde avond dat ik Nessa met Atex heb ingesmeerd, zijn de eigenaren van de stal 's avonds naar binnen gevlucht vanwege de muggenoverlast. 'S ochtends Nessa eens goed bekeken maar er was geen bultje op haar buik of hals te bekennen en ook de bulten die er de vorige avond zaten waren helemaal verdwenen (leek daarvoor net een maanlandschap, met al die bulten). Dus voorlopig blijf ik Atex gebruiken.
    In aanschaf is het wel wat duurder maar met de andere (goedkopere) spray's moest ik vaker insmeren en was het effect minimaal.
    Groetjes ingrid

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten