Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 38

Topic: wat doen tegen muggen/dazen en vliegen

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: wat doen tegen muggen/dazen en vliegen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    toen ik nog in Brabant zat, ging ik gewoon van mei t/m sept. niet rijden
    Nouwja, gewoon Is het eindelijk lekker weer....
    Ik vond het best te doen met enige moeite. Eerst stond ik niet zo dicht bij het bos, daar was het wel te overzien, maar hoe dichter bij het bos hoe erger. Ik heb ook geen idee waarom ze hier rond Wageningen niet zitten?

@ Reban: helaas geen ervaring met de band!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Voor dazen vond ik Atex daas spay (kost wel een duit, ik dacht iets van 18 euro voor een fles, gaat best hard) het beste, of eigenlijk, de enige
    Wij hebben die ook, maar ik ben er niet echt van onder de indruk. Na een half uurtje zag je de vliegen (zou ook tegen vliegen en andere insecten helpen) alweer landen. En Sunny was niet eens in actie, dus zelfs zonder zweet.
    Middeltjes die echt goed werken zijn inmiddels uit de handel genomen, helaas (?)
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

In de wei doe ik het volgende.Als het erg warm weer is en dus redelijk veel vliegen. Dan spuit ik Poca overdag een keer goed nat, en laat haar vervolgens rollen in het zand. Zand is echt het allerbeste middel tegen vliegen.

Tijdens het rijden - in de dazen tijd - ben ik gewoon druk met wegrollen van de dazen. Het zijn de enige dieren die ik bewust dood. Lastig.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

de dazen rukken op naar het noorden, ik wet dat het er in Lunteren van vergeven is in de zomer, al jaren..... dus in Wageningen zullen ze ook wel zitten

Ik had weinig keus in Brabant, ik zat midden in het bos

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb ook al alle middeltjes geprobeerd. Vlieg-vrij, fly-ban, atex daas spray, vlieg-op, iets van phaser (duur!!) en een middeltje wat je over hen heen moet gieten en dan door de huid wordt opgenomen en een aantal weken zou moeten werken en weet ik wat al niet meer. Vorig jaar de Real-relief geprobeerd (ook niks) en tot mijn ontsteltenis zijn er dit jaar wéér allerlei "nieuwe" middeltjes op de markt. Maar ik vond een fles Derby Fliegenshutz in de kast en dát is een fijn middel. Stond daar al jaren (helemaal vergeten) maar stinkt nog lekker. En doe ook Bright eye in de oogjes. En verder heb ik er meer last van dan zij en laat ik het maar. Ik probeer ze zo schoon mogelijk te houden (qua stront en pies) en dat scheelt ook. En idd het beste voor hen is denk ik natmaken en in zand laten rollen. Op stal hebben we er gelukkig niet zo'n last van. We spuiten de stal jaarlijks met de hoge druk helemaal uit. Dat scheelt ook.

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Ik gebruik Bremse bremsen, en ik ben er tevreden over.
    Voor zover ik weet zitten er alleen natuurlijke werkzame stoffen in.

Het stinkt inderdaad, maar dat is de bedoeling ook, dacht ik.
    Voor de ogen, die in no time als er vliegen zijn, worden gebruikt als ontmoetingsplek voor hangvliegen, hebben ze allebei een netkap om, ze dragen ze graag en hebben geen vieze ogen meer.

Silke heeft nu weer de deken om (Boett) en ze werd door een meisje hier uit de buurt al een prinsessenpaard genoemd.
    Die heeft dus zowiezo geen last van vliegen.
    Prendre la vie comme elle vient!

Waar kan je dat Bright Eye kopen en hoe werkt het en werkt het? We hebben hier per dag ong. 3 muggen per paard maar die gaat dan wel meteen in de ogen zitten

Aan vliegen doen wij dus weinig, hoogstens Veerust ofzo erop sprayen (bv. om een wondje heen (niet erop)) Gelukkig hebben ze hier ook zelf een paar bomen en zowiezo mugloziteit.

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Bright eye verkopen ze, dacht ik, bij de Welkoop.
    Maar anders vast wel bij de Paardendrogist.

Ik was er niet zo tevreden over, het houd de oogranden wel vettig en soepel, maar bij mijn paarden gingen de vliegen er gewoon op zitten.
    Prendre la vie comme elle vient!

Nou voor vettige en soepele oogranden kan ik het zowiezo wel kopen, dat kan ze wel gebruiken. En aangezien ik bij de welkoop alles met korting op de eigenaar z'n rekening kan zetten..
    Hoe duur is die troep?

iets van 10 euro geloof ik, ik doe precies een jaar met zo'n flesje Bright Eye

nat maken en in het zand laten rollen doe ik ook vaak, iedereen kijktme dan alsof ik krankzinnig ben geworden, maar datben ik wel gewend, sinds ik parelli doe bekijken ze me toch al zo

Bremse bremse slaat bij mij op 1 of andere manier op m'n keel, de lucht.smaak blijft dan de hele nacht hangen, wat ik ook eet of drink of m'n tanden poets, het gaat niet weg. Ik blijf dus ver uit de buurt van paarden die daarmee ingespoten zijn.

Op stal wordt alles nu schoon gespoten met de hogedrukspuit, zowel paardenboxen als koeienstal

Ha dat is goedkoop, morgen maar even naar de kaf.

Heb ik nou het enige paard dat rollen blijkbaar achterlijk vind?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik heb gisteravond toch maar gewoon een vliegendeken besteld. Weet tenminste zeker dat het werkt en Myra vindt dekens minder erg dat die stank.

Wannabe; ik heb inderdaad nog nooit gehoord van een paard dat een hekel heeft aan rollen! Doet ie het ook niet in de bak, of ergens anders in los zand?
    Ik heb het geprobeerd met Myra, maar het zand bleef er helemaal niet zo goed aan plakken.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Heb ik nou het enige paard dat rollen blijkbaar achterlijk vind
    blijkbaar, de mijne lag net in een onbewaakt moment zowat in een voortuin van iemand te rollen, die ploft overal neer, met en zonder zadel dat boeit hem niets, mij wel

nog en voordeel van de kale polder: altijd wind, dat scheelt enorm met vliegen en ander rondvliegend gespuis

Hmm, toch maar even een toppic gemaakt

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

@Nacino, dazen zitten wel bij ons in Bennekom/Binnenveld dus ik denk dat 't toch iets heel lokaals is. Misschien iets met bepaalde soorten bomen, want ze zitten hier niet in de open stukken maar op sommige plekken wordt je onder de bomenrijen echt enorm belaagd. daar draaf ik dan altijd gewoon langs, want 50 m verder ben je er dan weer vanaf.

Verder ga ik dit jaar voor het eerst een goedje maken op recept van m'n alternatieve DA, met allerlei plantjes en essentiële oliën erin. Nog even wachten tot de vlier in volle bloei staat en dan kan ik heksje gaan spelen. DA heeft er zef goeie ervaringen mee, dus ik ben benieuwd. Al vraag ik me sterk af of dazen er van weg blijven want ik heb gehoord dat die dingen niet kunnen ruiken. Net als slangen komen ze op warmte of straling oid af.

Enne Roos, ik maak dazen ook expres dood ook al ben ik geen fan van van het afmaken van wat dan ook. Maar ik heb er nog een paar: teken verbrand ik zelfs, daar heb ik ook echt een enorme hekel aan. Vliegen mogen op zich wel, maar krijg ik 's zomers onherroepelijk heel veel in huis en ook in de keuken (woon op veehoudende boerderij). De zoemerds die zich langs al m'n horren worstelen maak ik toch ook dood. Als compromis bewaar ik de vliegenlijkjes en voer ze aan m'n (biologische) kippetjes. Zijn ze niet helemaal voor niks doodgemaakt.

Bladwijzers

Forum Rechten