Het is weer zomers en de muggen hebben mn ponnie ontdenkt. Nu wil ik haar graag van dit probleem afhelpen, maar Myra is het er niet bepaald mee eens.
Vliegenspray vindt ze vreselijk stinken en daar mag ik haar niet mee inspuiten/smeren. Ik heb er wel veel mee gefriendlyed maar het blijft heel lastig. Ze vindt de spuitbus niet eng en afgespoten worden ook niet, maar vliegenspray vindt ze vreselijk. Als ik dat élke dag moet doen gaat ze het volgens mij niet meer leuk vinden als ik langskom.
Ondertussen heeft ze nu al een heel aantal muggenbulten en ik herinner me van vorig jaar dat ze wel bubbeltjesplastic leek
Nu heb ik iets gelezen over Butox van Intervet. Daarmee kun je koeien insmeren en dan blijven de muggen en andere steekdingen 6 weken weg. Klinkt errug goed, maar vooralsnog vallen ponnies niet onder de koeien. Weet iemand of het ook gebruikt kan worden op paarden?
Ook zit ik erover te denken om knoflook te voeren, maar dat schijnt pas na een hele tijd te werken. Weet iemand misschien hoelang?
En krijgen ze daar geen gas van? Zoiets denk ik mij ook te herinneren namelijk.
Misschien heeft iemand nog een andere oplossing?
Bladwijzers