Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: vraagje Yoyo game

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

vraagje Yoyo game

Hey, ik zit met een vraagje over game 4: yoyo game. Ik kan Cassandra met fase 1 achterwaarts laten gaan, tot zover geen enkel probleem. Ik hoef soms zefs maar even met geknepen ogen te kijken en ze gaat al achterwaarts... voor haar is een vingertje eigenlijk al fase 2.... Maar volgens parelli dus fase 1.
    Maar dan het terugbrengen.... Ik krijg haar echt met héél véél moeite terug bij me.... Ik bouw de fases op door telkens tot 3 te tellen en hou fase 4 dan aan... Maar ze verzet gewoon geen stap... Pas als het touw zo strak is dat het halster achter haar oren veel druk uitoefent doet ze een stap naar voor... Ik laat dan metteen alle druk wegvallen... Wil 'k dan nog vragen moet 'k alweer tot fase 4 opbouwen... Dit duurt nu echt al meer dan een week.... Ik weet niet wat 'k fout doe.... Alles ging zooooooo goed... pfff 'k raak er echt door ontmoedigd...

Re: vraagje Yoyo game

Als de bringback niet goed gaat, is de friendlygame kapot Dusss heel veel friendly spelen als ze eenmaal weer bij je staat. Echt heel lang en heel veel.
    Succes!

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hmmmm dus moet helemaal opnieuw beginnen... gedver.. en ik die dacht da'k goed bezig was... Kan beter eens een cursus gaan volgen denk 'k....

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Je hoeft toch niet opnieuw te beginnen! Je moet alleen wat extra aandacht aan je friendly schenken!

Op cursus kwam ik erachter dat er aan mijn friendly ook nogal wat schort, ik ben te voorzichtig Dus nu ben ik aan het extreem friendlyen

En een cursus * zucht * ik kan het je zo aanraden!!!!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Bij ons was de bring back soms ook moeilijk, maar dat was meer een dominatiespel van Aramis volgens Eddy.
    Ik denk dat je dus eerst moet weten of niet durft komen of niet wil komen uit dominantie.

Ik moest toen de slip-grip-touch toepassen in plaats van friendly verbeteren. De friendly ging trouwens heel erg goed, dus k had kunnen weten dat het dat niet was.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

mjah de friendly gaat bij mij ook al, maar als 'k met de stick de string over m'n paard zwier wil ze wel eens weglopen.. Ik denk niet dat het echt dominantie is... Ik heb het gevoel dat ze het gewoon niet snapt... ze doet haar hoofd wel naar voor en blijft dan zo kijken maar veroert haar voeten niet, pas als 'k constante druk op het touw zet, zet ze welgeteld 1 stap naar voor, meer niet, vraag 'k dan opnieuw moet 'k weer vragen tot 'k weer constante druk heb op de rope en weer maar één stap.. als ze dan bij me is aai 'k haar uitgebreid... en van het moment ze een stap naar voor zet om de druk te ontwijken laat 'k ook het touw vieren zodat alle druk wegvalt....

@reban&kabriche, wat bedoel je met extreem friendly'en??? Kan je me ook wat tips geven om wat afwisseling te brengen in het friendly'en???

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Bij ons was de bring back soms ook moeilijk, maar dat was meer een dominatiespel van Aramis volgens Eddy.
    Ik denk dat je dus eerst moet weten of niet durft komen of niet wil komen uit dominantie.
    Ik wist niet dat het ook iets met dominantie te maken had Daarom heb ik zo vaak een fase4 nodig bij de bring back

Als Bailey niet wil komen dan gebruik ik de stick. Hoe doe je die slip-grip-touch eigenlijk? Misschien doe ik die al onbewust... Staat het ergens uitgelegd?

XxxJolijn

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hmmm, bij jou paardje klinkt het eerder als onzekerheid als ze een stap zet en dan blijft staan. dan zit de friendly waarschijnlijk inderdaad nog niet goed genoeg denk ik.

@Jolijn: the slip-grip-touch heeft ook 4 fases.
    Fase 1, je loopt naar achter en nodigd je paard uit om bij je te komen. (zoals bring back van de yoyo maar nu loop je tergelijkertijd naar achter) terwijl je dit doet laat je het touw door hand glijden= slip

fase 2, je blijft hetzelfde doen alleen neem je het touw nu steviger vast zodat het paard druk op het halster voelt. Het touw mag nog door je hand glijden alleen moet dit net iets steviger. = grip

fase 3, spank de grond met stick en string naast je paard, terwijl jij ervoor staat dus = touch

fase 4, spank de zijkant van je paard = touch weer

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bedankt voor de uitleg Kim! Ik zal het morgen eens proberen.

Groetjes,
    Jolijn

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ik ga nog extra op de friendly oefenen. Ga het grondwerk ff een paar dagen laten voor wat het is, en alles nog eens opnieuw doornemen. Hopelijk lukt het dan beter. Heb ook met iemand van het paardentips forum afgesproken om eens te gaan kijken hoe zij werkt met haar paarden. Misschien kan zij mij dan helpen

hoe werk het yoyo game ? met een touw wiebelen zodat hij achterwaarts gaat ? (mag je ook stem bij gebruiken ?) , als hij enkele passen achterwaarts is gegaan dan effe halthouden en dan mag hij naar je toe komen?

heb ik dit goed begrepen ?

alvast bedank voor jullie reacties
    that`s the spirit

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door that`s the spirit
    hoe werk het yoyo game ? met een touw wiebelen zodat hij achterwaarts gaat ? (mag je ook stem bij gebruiken ?) , als hij enkele passen achterwaarts is gegaan dan effe halthouden en dan mag hij naar je toe komen?

heb ik dit goed begrepen ?

alvast bedank voor jullie reacties
    je moet werken met fases. Met fase 1 wijs je met je vinger naar je paard en kijk je geconcentreerd naar je paard, fase 2 schud je enkel met je pols, fase 3 met je arm tot aan de elleboog, en fase 4 met je hele arm, gaat je paard achterwaarts, dan stop je alle druk en laat je je touw vieren. Dan wacht je even en breng je het paard weer naar je toe, ook weer aan de hand van fases. Het is belangrijk om eerst de friendly, porcupine en driving game goed te kunnen voor je aan de yoyo begint. Het paard moet wijken voor druk begrijpen en de friendly moet goed bevestigd zijn zodat het paard snapt dat de plaats waar die zich confortabel voelt bij jou is.

thx voor je uitleg , ik moet zeggen spirit hoef ik maar effe aan z`n schouders te komen en terug zeggen dan gaat hij van zelf naar achteren tot dat ik het genoeg vind , maar nu had ik met het touw probeerd ik vermoed wel dat ik bij fase 4 zat , maar goed hij ging enkele stappen achterwaarts (en dat voor de 1ste x)
    that`s the spirit

Bladwijzers

Forum Rechten