Pagina 6 van de 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 137

Topic: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

  1. #76
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Maar met die volle zolen hadden Anya en Amy toch pijn?

    Als het nodig is om dit weg te halen ,dan moet je dat doen. Ook op jezelf vertrouwen hoor!!!!
    Ramey kan zoveel zeggen. Als jouw paard het er beter op doet, dan is dat dus een betere methode voor jouw paard.
    O maar dat doe ik absoluut. Voor mij geen volle zolen, wat meneer Ramey daar ook van vind.
    Ik denk dat daar ook het belangrijkste verschil ligt tussen Isla en mij.
    Isla vertrouwt volledig op wat en hoe de bekapper denkt en geeft alles uit handen.

    Ik doe dat niet. Nooit gedaan ook.
    Ik bekap hetzelfde als jij Hester. Naast de straal graaf ik uit tot om en nabij de dirtline. Werkt gewoon het beste voor mijn paarden.
    Omdat ze heel veel uren op beton staan, groeien de zolen erg snel vol. Aandachtspuntje voor ons dus.

    ik ben ook erg benieuwd hoe Sunny het nu gaat doen inderdaad. Ik hoop dat alle ellende verleden tijd is nu. Kan Iss eindelijk haar nieuwe zadel gaan inrijden
    Inderdaad, je slaat de spijker op de kop Trea, dat ik volledig op mn bekapper vertrouw. Ik ben van mening dat het een vakman is waar je op kan bouwen en dat je van hem/haar bijsturing krijgt wanneer het nodig is. sjaa. naief waarschijnlijk, aldoende leert men.

    En ik ga niet zelf zitten snijden in de zolen, de steunsels weghalen prima. Maar nu moet ik wel..

    Overigens was hij nog erg duidelijk over de omvang van haar hoeven, ze zijn erg klein om een optimaal hoefmechanisme te bereiken wanneer je de NB manier hanteert. Dus "bijsnijden" van de zool is blijkbaar nodig. Aangezien de zool hierdoor handmatig wordt uitgedund iedere keer zullen we weer meer met gevoeligheid en andere soorten kneuzingen te maken krijgen.
    Verder zie je op de foto's dat hij meer bij de hielen laat zitten, en de toon veel verder afrondt (tov de NB bekapper) en dat de straalgroeven veel opener gehouden worden.

    zie hier wat foto's:
    totaalplaatje

    zijplaatje

    achterstel:

    voorstel (witte is restand tape)

    hoefzweer rechtsvoor:


    hoefzweer rechtsachter... oude zweer, zool losgelaten:


    Ook een f]http://www.champignongrot.nl/sunny/zweren/rechtsvooringepakt.JPG[/img]

    Dat zadel moet nog maar even blijven pronken in de woonkamer, gezien het dunne randje wat er nog overgebleven is linksachter. Ach.. als dat het ergste is.

    Ik ben benieuwd en toch blij met deze duidelijke aanpak, daarbij woont de beste man om de hoek, dus als er wat is... weet ik m te vinden
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  2. #77

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    O, ik vind de foto's erg onduidelijk. Ze vertekenen heel erg met de werkelijkheid.
    Wb. het formaat van de hoeven zou ik me niet zo'n zorgen maken. Heeft E. ook niks van gezegd. Quarters hebben niet zo'n grote hoeven. Het belangrijkste is dat ze niet gecontraheerd zijn. Het is gewoon wat bij dit paard hoort.

    Je zegt:
    dat ik volledig op mn bekapper vertrouw. Ik ben van mening dat het een vakman is waar je op kan bouwen en dat je van hem/haar bijsturing krijgt wanneer het nodig is
    Ik denk dat bij natuurlijk bekappen toch ietsje anders is. Je zoekt dan samen met je bekapper naar een optimaal resultaat. Je bekapper kan niet voelen hoe je paard loopt op het moment dat hij een mm. meer van de hielen afhaalt, of iets meer aan de straal snijdt, of iets meer uit de zool haalt. Vandaar (vind ik) dat je veel over en weer moet communiceren en proberen. Wat bij het ene paard werkt hoef bij het andere paard helemaal niet te werken. Daarom moet een NB-er in nauw contact staan met de eigenaar/berijder.


    Werkt dat niet (zoals bij jou gebleken is) kan je inderdaad beter voor een smid kiezen die de touwtjes in handen houdt en een standaart bekapping uitvoert.

  3. #78
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Das ook toevallig... hij heeft tegen mij gezegd dat NB misschien wel eens niet geschikt was voor dit type hoef (probleemhoef?). Nu is dit waarschijnlijk erg tegen het zere been van de NB aanhangers, dit kan natuurlijk niet! Heeft hij je ook verteld dat hij er rechtsachter eigenlijk een hoefijzer onder wilde zetten, omdat er zo weinig overbleef?

    Wat valt je op aan de foto's wat je niet in het ecchie gezien hebt, of andersom, heb je in het echt wat gezien wat niet op de foto's te zien zijn?

    En het motto bij NB is toch, dat je je werk laat controleren door een NB, na een paar maanden?. Dat is wat ik gedaan heb. Ze stond netjes, hier en daar wat bijvijlen dat was het.
    En wat je noemt, overleggen, finetunnen, ok, maar dan ben je al met een afrondend resultaat bezig, puntjes op de i.
    Je leert echter niet bij NB om met problemen om te gaan die je tegen kan gaan komen, sterker nog... de hoeven worden alleen maar beter, al je problemen zijn verleden tijd. Daarom vertrouw(de!) ik des te meer op de Pro toen er problemen boven kwamen.

    Ik geef m overigens niet de schuld hoor, het heeft met onze combi te maken. Jij hebt er wel uitgehaald wat je eruit kon halen (kennis bedoel ik dan.. geen zolen).

    Weet je... wat ik ook al eerder schreef, het interesseert me geen biet wat voor labeltje de manier van bekappen heeft of hoe het wordt toegepast, als mijn paard er maar beter van wordt. Ik zal niet zomaar mn messen in de wilgen hangen, maar blijkt dat ik het niet zelf kan bereiken met de kennis en middelen die ik heb? dan laat ik het volledig door een traditioneel, NB'er, Natural Balance of Strasser doen. Zo sta ik erin.. ieder zn vak en ieder z'n ding.

    Verder wil ik natuurlijk nog even kwijt... dat ik achterover viel van mn stoel toen hij me vertelde dat jij gevraagd had om ook bij jullie te komen. Ik geloofde er niets van!! een traditionele smid om haar NB paarden te doen?!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  4. #79

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Ik zet het er maar even tussen, is duidelijker dan quoten vind ik.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Das ook toevallig... hij heeft tegen mij gezegd dat NB misschien wel eens niet geschikt was voor dit type hoef (probleemhoef?).
    Nee inderdaad, je kunt Sunny's hoeven inderdaad onder probleemhoeven scharen omdat ze tot nog toe heel veel problemen heeft gehad. Maar E. heeft een ander (beperkter) beeld over natuurlijk bekappen. Natuurlijk bekappen zoals jij en Klaas tot nog toe gedaan hebben bij Sunny, IS het dus niet. Niet voor jou en niet voor Sunny. Dus daarin moet ik hem gelijk geven. Dat is hoe E. tegen natuurlijk bekappen aankijkt, dat is hoe jij en Klaas het in mijn ogen uitgevoerd hebben en dat is niet wat het meest ideaal is.
    Als je natuurlijk bekappen alleen uitvoert naar de standaard regels, niet kijkt naar de hoef zelf, maar puur naar hoe natuurlijk bekappen bij de ideale hoef zou plaatsvinden, dan ben je niet op de juiste weg met natuurlijk bekappen. Want Sunny heeft geen ideale hoeven.


    Wat valt je op aan de foto's wat je niet in het ecchie gezien hebt, of andersom, heb je in het echt wat gezien wat niet op de foto's te zien zijn?
    Ze zijn wazig, onduidelijk en het geeft gewoon een vertekend beeld, zoals vaker met tweedimensionale beelden tov de werkelijkheid.

    En het motto bij NB is toch, dat je je werk laat controleren door een NB, na een paar maanden?. Dat is wat ik gedaan heb. Ze stond netjes, hier en daar wat bijvijlen dat was het.
    Je leert echter niet bij NB om met problemen om te gaan die je tegen kan gaan komen, sterker nog... de hoeven worden alleen maar beter, al je problemen zijn verleden tijd. Daarom vertrouw(de!) ik des te meer op de Pro toen er problemen boven kwamen.
    Juist áls er problemen komen, is het overlaten alleen aan je bekapper geen goed idee, vind ik. Hij kwam zo'n 4x per jaar. Dat is in mijn ogen veel te weinig om probleemhoeven weer goed te krijgen. Heb je wel vaker gezegd dat ik vond dat er toch heel minimaal bekapt was aan Sunny's hoeven. Maar zowel jij als Klaas leken dat prima te vinden.
    En zoals al eerder gezegd is door jouzelf, had je moeite met het zelf tussentijds goed houden van de hoeven. Jijzelf bekapt zomogelijk nog minimaler dan Klaas deed, en langzaam zag je de mustangrol verdwijnen en de zool vollopen. Je hebt dit zelf al aangegeven op PN een tijdje terug. Dit kan wellicht een prima manier van bekappen zijn bij goed functionerende gezonde hoeven, maar het werkte niet voor Sunny. Zulke hoeven zou ik zelf minimaal twee keer per week onder handen nemen. Even bijvijlen, rechtmaken, kwartierboogjes etc. etc.


    Ik geef m overigens niet de schuld hoor, het heeft met onze combi te maken. Jij hebt er wel uitgehaald wat je eruit kon halen (kennis bedoel ik dan.. geen zolen).

    Verder wil ik natuurlijk nog even kwijt... dat ik achterover viel van mn stoel toen hij me vertelde dat jij gevraagd had om ook bij jullie te komen. Ik geloofde er niets van!! een traditionele smid!
    Ja, vind het jammer dat ie een stempel: traditioneel smid heeft. In mijn ogen bekapt hij niet traditioneel. Hij zei dat gisteren ook. Hij kijkt naar het paard in zijn totaliteit, laat daarbij het beeld van "de ideale stand" helemaal los. Wil geen hoge hakjes omdat dat mooi is of zo hoort, en maakt een goede mustangrol. Hij zei tegen zijn stagair die erbij was, "hou maar even je ogen dicht nu, want als je zo'n rol zet tijdens het examen in Deurne, dan zak je als een baksteen". Kijken naar het paard in zijn totaliteit, en niet alleen naar het plaatje van de hoef, dat is wat een bekapper in mijn ogen tot een goed bekapper maakt. Welk naamkaartje daar ook aanhangt.
    Ik vond het heel erg jammer dat je er gister zelf niet bijwas. Dan had je toch meer opgestoken dan achteraf via een telefoontje. Ik heb nu het idee, dat er bij jou nog heel veel vragen en onduidelijkheden zitten.

    En hoe een goede bekapper hij ook mag zijn, een ijzer is in mijn ogen never nooit een oplossing. Daar komt zijn traditionele kant weer heel erg boven drijven als hij dat tegen je heeft gezegd.
    Zoveel wand is er niet verdwenen. Er zit nog genoeg stabiliteit in de hoef. Binnen een paar weken is dat allemaal weer mooi aangegroeid, terwijl de gevolgen van een (tijdelijk) ijzer vel langer zichtbaar zijn. Hierover heeft ie gisteren ook niks tegen mij gezegd (wijs van hem )

    Ik wil verder de discussie er maar bij laten. Schrijf je vragen allemaal op en overleg ze samen met E. terwijl jullie je over de hoeven buigen. Lijkt me beter dan over de foon.
    Ik was immers maar tussenpersoon, geheel overvallen door het feit dat ie kwam.

  5. #80
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Juist áls er problemen komen, is het overlaten aan je bekapper geen goed idee, vind ik.
    Ohw? zeg je dat ook tegen je patienten?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Hij kwam zo'n 4x per jaar. Dat is in mijn ogen veel te weinig om probleemhoeven weer goed te krijgen. Heb je wel vaker gezegd dat ik vond dat er toch heel minimaal bekapt was aan Sunny's hoeven. Maar zowel jij als Klaas leken dat prima te vinden.
    Waar kom dit nou weer vandaan?? 4x per jaar. Je bent nogal overtuigd, ik zou me maar afvragen of dat terecht is.. Ik hoef toch niet mn agenda te overleggen? Daarbij vind ik het erg onprettig te weten dat jij en Klaas bespreken of de aanpak bij Sunny juist is, dat hoor je minimaal te doen waar ik bij ben.
    Ik wil verder de discussie er maar bij laten. Schrijf je vragen allemaal op en overleg ze samen met E. terwijl jullie je over de hoeven buigen. Lijkt me beter dan over de foon.
    Ik was immers maar tussenpersoon, geheel overvallen door het feit dat ie kwam.
    Dat is nog eens een goed plan
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  6. #81

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Juist áls er problemen komen, is het overlaten aan je bekapper geen goed idee, vind ik.
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Ohw? zeg je dat ook tegen je patienten?
    Wat ik tegen mijn patiënten zeg, is dat ze zichzelf beter kunnen genezen dan de arts dat kan. Maar dat is totaal iets anders dan wat ik hier bedoel. Het lijkt me dat je nu de draak een beetje steekt hoor. Ik bedoel: het ALLEEN overlaten aan je bekapper en zelf je handen (en eigen kennis, inzichten en ervaringen) onvoldoende benutten.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Hij kwam zo'n 4x per jaar. Dat is in mijn ogen veel te weinig om probleemhoeven weer goed te krijgen. Heb je wel vaker gezegd dat ik vond dat er toch heel minimaal bekapt was aan Sunny's hoeven. Maar zowel jij als Klaas leken dat prima te vinden.
    Kijk naar het woordje: zo'n 4x per jaar. Dat impliceert: ongeveer.
    Hij kwam zeker niet vierwekelijks. Dat vind ik een termijn voor zieke hoeven.


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Waar kom dit nou weer vandaan?? 4x per jaar. Je bent nogal overtuigd, ik zou me maar afvragen of dat terecht is.. Ik hoef toch niet mn agenda te overleggen? Daarbij vind ik het erg onprettig te weten dat jij en Klaas bespreken of de aanpak bij Sunny juist is, dat hoor je minimaal te doen waar ik bij ben.
    Ik heb het nooit met klaas gehad over jouw situatie. Alleen die keer toen je mij vroeg om naar Sunny's hoeven te kijken, en die mailwisseling heb je gelezen.

  7. #82
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Gatverdamme, wat neemt deze discussie een vervelende wending.

    Isla: het enige wat ik kwijt wil: ik denk dat je bekapper het goed heeft gedaan. Ik zou hetzelfde (ongeveer) hebben gedaan. Iets gladder afgewerkt zou ik het hebben, schijnt beter voor de verbindingen ofzo te zijn, maar daar moet ik het boek op naslaan.

    Verder schrijf je dat de toon MEER afgerond is dan bij NB: Ik rond hem zelf nóg meer af. Dus dit beeld van NB bij jou is denk ik iets vertekend.

  8. #83
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Gatverdamme, wat neemt deze discussie een vervelende wending.

    Isla: het enige wat ik kwijt wil: ik denk dat je bekapper het goed heeft gedaan. Ik zou hetzelfde (ongeveer) hebben gedaan. Iets gladder afgewerkt zou ik het hebben, schijnt beter voor de verbindingen ofzo te zijn, maar daar moet ik het boek op naslaan.

    Verder schrijf je dat de toon MEER afgerond is dan bij NB: Ik rond hem zelf nóg meer af. Dus dit beeld van NB bij jou is denk ik iets vertekend.
    Thank you!!
    Ik heb goede hoop dat ze beter wordt. In ieder geval loopt ze nu weer ontspannen en pijnloos! en dat is al hele verbetering.
    En met een klein beetje geluk is ze van haar hoefzweren genezen, want we hebben ons portie nu wel gehad, vind ik zelf .

    De aanpak is nu in ieder geval anders, dus al met al is het een leerzaam traject met vallen en opstaan.

    Deze hoefsmid komt nu met regelmaat 1x per 6 a 8 weken zowiezo om de rest te doen, als blijkt dat mijn onderhoud haar geen goed doet dan zullen we voor Sunny de frequentie moeten verhogen.

    Maar in ieder geval bedankt voor je "hart onder de riem"! ben er erg blij mee!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  9. #84

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Tja.. je zult wel zeggen: waar bemoeien jullie je mee, maar aangezien je de hele discussie over de hoefproblemen met je paard hier open op het forum hebt staan wil ik toch wel iets kwijt.

    Je paard heeft kennelijk een behoorlijk probleem want het is niet de eerste keer geloof ik dat je over kreupelheden schreef. Er volgen hele verhalen over stand, hoefbeen etc. terwijl eigenlijk de kern van de zaak is dat het hoefonderhoud kennelijk niet goed genoeg geweest is. Wat mij betreft is dat een oud punt: zelfs in mijn PN tijd heb ik al geroepen dat je behoorlijk veel kennis, ervaring en inzicht moet hebben om zélf aan de hoeven te gaan sleutelen. Op PN mogen ze dan wel roepen dat je er een ervaren bekapper bij moet halen om je te laten controleren, maar daar heb ik ook zo mijn gedachten over.
    Maar wat ik zo vreemd vind: als je paard zulke problemen heeft, hoe komt het dan dat er nu een hoefsmid bij geweest is, terwijl je er zelf helemaal niet bij was? Ik zou er met m'n neus bovenop gestaan hebben. Nu heb je, dankzij het feit dat Trea er was, een heleboel nieuwe info gekregen waarmee je van alles kunt. Als ik - op afstand - het verhaal zo lees, staan er een aantal zaken waartegen je je niet zou moeten 'verdedigen' maar waaruit je juist lering zou moeten trekken!

    Okay, het is jouw paard en sorry voor de bemoeizucht maar het lijkt me niet terecht dat je je zo 'argumentatief' t.o. Trea opstelt - en dat wilde ik even kwijt
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  10. #85
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Tja.. je zult wel zeggen: waar bemoeien jullie je mee, maar aangezien je de hele discussie over de hoefproblemen met je paard hier open op het forum hebt staan wil ik toch wel iets kwijt.

    Je paard heeft kennelijk een behoorlijk probleem want het is niet de eerste keer geloof ik dat je over kreupelheden schreef. Er volgen hele verhalen over stand, hoefbeen etc. terwijl eigenlijk de kern van de zaak is dat het hoefonderhoud kennelijk niet goed genoeg geweest is. Wat mij betreft is dat een oud punt: zelfs in mijn PN tijd heb ik al geroepen dat je behoorlijk veel kennis, ervaring en inzicht moet hebben om zélf aan de hoeven te gaan sleutelen. Op PN mogen ze dan wel roepen dat je er een ervaren bekapper bij moet halen om je te laten controleren, maar daar heb ik ook zo mijn gedachten over.
    Maar wat ik zo vreemd vind: als je paard zulke problemen heeft, hoe komt het dan dat er nu een hoefsmid bij geweest is, terwijl je er zelf helemaal niet bij was? Ik zou er met m'n neus bovenop gestaan hebben. Nu heb je, dankzij het feit dat Trea er was, een heleboel nieuwe info gekregen waarmee je van alles kunt. Als ik - op afstand - het verhaal zo lees, staan er een aantal zaken waartegen je je niet zou moeten 'verdedigen' maar waaruit je juist lering zou moeten trekken!

    Okay, het is jouw paard en sorry voor de bemoeizucht maar het lijkt me niet terecht dat je je zo 'argumentatief' t.o. Trea opstelt - en dat wilde ik even kwijt

    hmmmm, je maakt onderscheid tussen NB en hoefsmid? In mijn ogen zijn ze beide prof bekapper, en ja.. die zijn er regelmatig geweest. Jammer dat je suggesteert dat dat niet het geval is geweest, daarom baalde ik al van de 4 x per jaar kreet, omdat er dit soort conclusies getrokken worden.

    Deze hoefsmid is al eerder geweest, helaas kon ik er zelf niet bij zijn, maar de noodzaak om Sunny te helpen was groter als dat ik zijn bezoek had moeten uitstellen!! Dat is een afweging die ik, in belang van Sunny, heb moeten maken. Toeval was dat Trea deze beste man, net trof bij ons. Voor haar was het "interesting stuff" om hoefzweren in real life te zien en hoe hij dat behandelt. Ze heeft me verder geen nieuwe info verteld, sorry dat ik deze illusie ontneem.
    Wil niet zeggen dat ik (voorheen) erg veel hulp en steun gehad heb, dat buiten kijf!! (hiermee een beetje goed gemaakt weer?)

    Maar onterechte conclusies aan mijn adres weerleg ik graag, zal wel menselijk zijn. Net als het beantwoorden van vragen die gesteld worden.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  11. #86
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    En mag ik nu weer blij zijn met het herstel van Sunny???
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  12. #87
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Wil niet zeggen dat ik (voorheen) erg veel hulp en steun gehad heb, dat buiten kijf!!
    Nu toch ook nog hoop ik?

    Uiteraard, je moet zelfs blij zijn met het herstel, want hoe dan ook, paard's welzijn staat immers voorop, en niks fijner als een paard wat weer happy op haar vier voetjes staat.
    www.crystal-carving.com

  13. #88

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    ..... Jammer dat je suggesteert dat dat niet het geval is geweest, daarom baalde ik al van de 4 x per jaar kreet, omdat er dit soort conclusies getrokken worden.

    Dat staat er niet - ik schreef dat het hoefonderhoud kennelijk door jou én je NB-er niet goed genoeg geweest is. Dat heeft dus niks met de frequentie te maken.
    Maar ik onthoud me verder van 'commentaar' anders vallen we alleen maar in herhaling.
    Het is fijn dat je paard nu weer wat beter loopt
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  14. #89
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    Ik ga verder niet in op wat voor (oude ) discussie dan ook, wil alleen even kwijt dat Petra het eerste 3/4 jaar elke 2,5-3 weken kwam bekappen vanwege de zweren en het herstel. En dan hield ik het ook nog eens tussendoor bij.
    Nu komt ze nog steeds elke 4 weken en ik bekap elke week een beetje, ook al zijn we zweervrij we hebben nog lang geen gezonde hoeven....

    Isla, ik zeg niet dat je hier iets mee moet hoor, maar gewoon als indicatie omdat onze situaties een beetje vergelijkbaar zijn
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  15. #90
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: kreupel door hoefzweer ?? het houdt niet op..

    @ Issiem Ik ben erg blij voor je dat Sunny opknapt! Het is ronduit kalote om machteloos toe te moeten kijken naar een pijnlijdende lieveling..

    Er moet me echter toch iets van het hart... Het komt op mij over *don't shoot me if I'm wrong * alsof je alles steeds *buiten jezelf* legt.... Je kan toch gevoegelijk nagaan, dat als je bekapper komt om te controleren en hij doet dit minder vaak dan elke 4 tot 6 weken (wat zelfs bij redelijk gezonde hoeven een must is als je zelf nauwelijks bijhoudt) dat je hier zelf ook een grote verantwoordelijkheid in hebt?! Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik schrok van de hoeven van Sunny.. niet van de gaten die erin zitten.. die zijn helaas inherent aan hoefzweren.. maar wel van de hele stukken dubbele zolen die ik zelfs op de foto's van na het bekappen nog zie zitten!
    Ik heb het gevoel dat je nu je hele 'ziel en zaligheid' in de handen van deze nieuwe smid legt... ik hoop echt voor je dat hij het kan doen voor jullie.. maar raadt je ook ten zeerste aan, om goed zelf bij de pinken te blijven, je eigen beeld/mening te vormen... Met je neus erboven op te blijven staan, blijven bijleren/lezen en veel, véél kritische vragen te stellen!!! Dit voorkomt denk ik een hoop rottigheid... enne... ook mensen waar je het ooit (nog niet zo lang geleden ) mee eens was en nu niet meer zijn niet meteen geen steun meer dunkt me! Lijkt me zelfs uitermate nuttig voor je eigen beeldvorming om van gedachten te (blijven) wisselen met mensen die (ook?) kritisch kijken naar hoeven en hoefonderhoud!

Pagina 6 van de 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •