Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Heb ik wéér een probleempje!

Actief Forumlid vally4ever's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    33

Heb ik wéér een probleempje!

Mijn 2e probleempje alweer in 2 dagen, hoe doe ik het toch?
    Maar om het even kort te houden: Vally (mijn paard) probeert me tijdens het wandelen nogal in te halen. Als ik stil ga staan loopt ze ook even door totdat ik halverwege haar sta, ik weet niet of dit erg is...? Maar het probleem is dus het inhalen... knap frustrerend als ik niet weet at de beste oplossing is, ik kan zelf wel wat proberen maar als ik het van andere hoor klinkt het altijd net wat logischer

Re: Heb ik wéér een probleempje!

Heb hetzelfde . Ook benieuwd naar de tips!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

gewoon omdraaien, dan loop jij weer voorop en dat steeds dan zal je paard inzien dat het geen zin heeft om jou in te hale!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Inderdaad omdraaien of met het uiteinde van je touw zwiepen (rondjes draaien als een propellor) terwijl je loopt zodat als het paard je voorbij loopt hij het zwiepende touw tegen zijn hoofd krijgt. Op die manier is het dan zijn eigen schuld dat hij een klap van het touw krijgt, als hij achter je was gebleven was dat niet gebeurd.

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Dat ronddraaien met mn touw doe ik ook. Werkt perfect bij Shiva.

In het begin zal Vally er misschien ff hyper door zijn en met haar hoofd schudden enzo. Maar dat is snel over. Zo komt ze echt niet langs je.

Ik yoyo mijn paard altijd naar achter als het hoofd me voorbijgaat.

Actief Forumlid vally4ever's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    33

Ik gebruik nu de touw-zwaai techniek, en het werkt aardig. Ze is geen eens hyper gaan doen! Alleen als ik stop met zwaaien komt ze gewoon weer... Maar ik blijf consequent, wie weet gaat het nog lukken!

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Mooi zo!
    Dat doet ze dan netjes. Shiva wilt wel eens echt er voorbij en doet t dan toch niet, maar gaat dan hyper lopen doen.

En idd, consequent blijven doen hoor!!

Als wim me voorbij rent dan mag ze fijn een rondje om me heen lopen zodat ze weer achter loopt. Probleempje nu is alleen dat ze dat meteen doet als ze eventjes langs me loopt, touwtje-zwiep ga ik ook proberen!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Die 'propellor' is inderdaad super! Heb ik onze boerin ook geleerd en die loopt nou super relaxed te 'propellorren' als ze de paarden buiten moet zetten of binnen moet halen.. daar waar ze voorheen nog wel eens flink ingehaald werd!!!!

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Wat bij mijn donder nog wel hielp was mezelf omdraaien. Dus achterwaarts voor je paard uitlopen, zodat je iedere stap die hij zet kunt zien, en daarmee dus kunt begeleiden en controleren. Op die manier ben je je paard namelijk voor. Wanneer hij dan inderdaad me voorbij wil, vind ik dat prima, maar dan maak ik een haakse hoek en gaan we dus 90 graden de andere kant op.
    Pas wanneer hij aangeeft inderdaad achter me te blijven, draai ik me half van hem af, zodat ik scheef naar voren loop, en wanneer dat ook goed gaat draai ik me helemaal om.
    *weet alleen niet of ik het hier neer mag zetten, want dit is wel hempfling-methode. :$*
    Groetjes, Lacuna

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik yoyo mijn paard altijd naar achter als het hoofd me voorbijgaat.
    ja, doe ik ook.

Bladwijzers

Forum Rechten