Iemand tips hoe ik het touwhalster korter kan maken, ik bedoel hiermee de hoeveelheid touw die je overhoudt na het knopen.
Kun je dit gewoon afknippen en dichtbranden voor het rafelen?
Iemand tips hoe ik het touwhalster korter kan maken, ik bedoel hiermee de hoeveelheid touw die je overhoudt na het knopen.
Kun je dit gewoon afknippen en dichtbranden voor het rafelen?
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Als je het knipt en brand vind ik het er nooit zo mooi uitzien. Het wordt zwart en is lastig in vorm te krijgen.
Ik vind het altijd het handigst om een dun stukje ijzer roodgloeiend te maken, en dat op het touw te duwen. Glijd er als een mes doorheen en is gelijk mooi afgewerkt. Dan nog even de uiteinden aan elkaar smelten. Dat doe ik door de uiteinden naast elkaar te leggen en dan dat ijzer ertussen, en er langzaam tussen uit halen. Dan even de buitenkanten mooi glad smelten.
Started!
Ik heb het wel gewoon afgeknipt en afgebrand, het uiteinde kort boven de vlam houden, dat is al genoeg. En niet in de verleiding komen om het afgebrandde uiteindje naar elkaar toe te knijpen...!
Bij mij ziet het er netjes uit en is het niet zwart.
until we have found the warmth of the sun
until we are one... the Children of the Sun
Ik heb even het tinijzer (ofzoiets) er doorheen geragd, hetzelfde wat mitzel zegt dus.. en daarna nog even een dun stuk tape erom gedaan (weet niet waarom)
Gr Nienke
gewoon even met de soldeerbout erdoor heen, niet van te voren afknippe maar gewoon er door brande, gaat fantastisch, succes!
The darkest hour is befor it get light!!!
Dat woord zocht ik! (Kom ik aanzetten met tinijzer)
Soldeerbout bedoelde ik dus![]()
Mijn leadrope hebben we inderdaad ook met soldeerbout gedaan.... Later heb ik dat nog een keer met een schaar geprobeerd maar dat gaat écht niet!
until we have found the warmth of the sun
until we are one... the Children of the Sun
Een soldeerbout oké die hebben we nog wel ergens liggen!
Bedankt voor de tips ladies!
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Mes heet maken in het vuur, en je snijdt er als boter doorheen. Dan het mes weer heet maken en tussen de twee uiteinden houden en dan zit dat ook aan elkaar.
www.crystal-carving.com
Joh! Dat is hetzelfde als ik doe, alleen blijven mijn messen mooi. (en dan zou hier zo'n tonguitstekend geel poppetje moeten staan)
Started!
Heb er ook een heeel oud mes voor met houten handvat, is handig beetpakkenOorspronkelijk Geplaatst door mitzel
![]()
www.crystal-carving.com
Bladwijzers