-
Forum Meubilair
L1 sideways, circling
Dag allemaal,
De vraagjes stonden bij persoonlijke probleempjes en succesjes maar omdat ik daar geen succes heb hier nog eventjes
Met Woepie ben ik nu een paar weken bezig met Parelli en het gaat echt fantastisch. De enige game die hij niet begrijpt (ligt aan mij natuurlijk) is sideways dus nu zet ik hem loodrecht tegen de stalwand en speel dan friendly zodat hij begrijpt dat hij zo moet staan ( en niet parellel aan de stalwand). Hebben jullie nog tips om het hem beter uit te leggen???
Verder bijt hij veel minder (hij knapt af en toe nog, maar krijgt ter vervanging de leadrope). Ik kan nu ook spelen met Bollie en Woepie staat dan in dezelfde wei, ik moet Woepie gewoon even attent maken op onze ruimte (die we nodig hebben tijdens het spelen) en dan gaat hij zowat verder staan naar ons kijken (echt geweldig).
Bollie begint nu ook goed te spelen aan de volledige 12 ft lijn, het enige dat hij niet goed doet is (soms) stoppen achter mijn rug als we circlen, hebben jullie nog tips om dit op te lossen???
We zijn de voorbije dagen ook veel gaan mennen en zowel Bollie als Woepie blijven kalm bij de (korte) scheiding...
Ja echt ik ben weer supertrots op die twee
En dan nog een warm-weer-probleem:
Bollie heeft veel last van de vliegjes en heeft ook zomerexzeem. Na 17.00u komt hij niet meer uit zijn stal omdat hij zoveel last heeft.
Ik voorzie Bollie nu van de nodige vloeistoffen op zijn vacht met slechte geurtjes.
We zijn vandaag 2 uren gaan mennen met Bollie met een pauze onderweg (30') uitgespannen en laten grazen.
Na 20' pauze was hij het grondig beu en wou hij niet meer rustig zijn, we hebben hem opnieuw ingespannen maar hij was echt niet te genieten, ik weet dat dit ligt aan de jeuk, maar ik weet nog steeds niet wat ik eraan moet doen....
Na terug een 20' lopen werd hij wel rustiger maar tijdens die eerste 20' is hij echt niet te genieten en verschiet hij ook van het minste....
Hebben jullie een oplossing voor die vervelende jeuk????
-
Forum Meubilair
Re: L1 sideways, circling
Wat leuk om te lezen dat beide shetties zo vooruit gaan zeg! Ik blijf lachen om die namen, bollie en woepie 
Om met sideways te beginnen, is het makkelijkst om dit vanuit de circling te doen ipv vanuit stilstand naast het hek.
Je gaat zelf met je rug tegen het hek staan, je paard aan een kant bij het hek (gewoon paralel aan het hek, of iig in de buurt van het hek)
Je send je paard in een halve cirkel om je heen, en vlak voor hij aan de andere kant tegen het hek aan loopt, begin je met driven naar opzij. Omdat je paard dan al in beweging is, zal hij veel makkelijker een stapje opzij zetten (tip, drijf eerst de achterhand, dus niet disengagen en houdt de leadrope op gelijke lengte zodat hij niet weg loopt, maar je hem ook niet 'terug trekt' aan zijn hoofd)
Succes met de kleine knollies!
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Forum Meubilair
Re: L1 sideways, circling
Forum Rechten