Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 44

Topic: Gras gaat altijd voor!

Actief Forumlid vally4ever's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    34

Re: Gras gaat altijd voor!

Nu raak ik toch echt even in de war
    Ik dacht juist dat straffen niet werkte bij een vluchtdier (parelli boekje)
    Maarja als je het zo bekijkt kan je het ook een "duidelijke" fase 4 noemen..
    Maar moet het echt achter de schoft zijn? Is er geen ander plekje? Iets spekkiger ofzo? Ik vind het zo moeilijk om Val te slaan namelijk
    Want er zijn ook momenten dat ze even aan de hand buiten mag grazen bijv. wat moet ik dan?

Ja erg he, ik ben wel een hele moeilijke

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Je hoeft niet te slaan, je moet gewoon er achter komen wat voor Vally een echte effectieve fase 4 is. Dit kan ook gewoon met de stick boven haar schoft wapperen, weet jij veel!

Meneer Pat Parelli, geen onbekende hier, leerde ons in 2003 om de eerste keer na je fase 1 aan het touw redelijk beleefd 3 tikjes op de kont te geven. Als je paard daar op reageert: prima. Suus reageerde wel, maar slechts 2 seconden. Dan voer je dus je fase 4 op. Is het de derde of vierde keer, DAN mag je gerust eens een flinke mep uitdelen. De "oefening, het "spelletje" is nu immers bekend bij je paard. Meteen de eerste keer een knal geven vind ik erg onbeleefd, eerlijk gezegd.
    En net achter de schoft klinkt mij als een snertplek voor zulke meppen in de oren, allemaal botten vlak onder het oppervlak. De kont gebruik ik dan liever.

En tis geen straf! Er zit geen emotie bij! Het is op het moment zelf!

Ohja Trea, dat draven remmen happen draven klinkt mij ook TE bekend in de oren

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Ohja Trea, dat draven remmen happen draven k]/images/smilies/nin.jpg[/img]
    Maar hoe los je dat op? Ook Donanta is in dat specifieke spelletje wel errug goed geworden!

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik ben pas aan de wandel geslagen, en kwam ook het eet-probleem tegen. Ik had toen zelf de volgende fases bedacht:
    1. hand omhoog
    2. naam noemen
    3. stick omhoog
    4. een zwieper naar achter, bij haar achterbenen tegen d'r kont

Ik denk dat het bijna hetzelfde is. Als ze er echter voor koos om net voor de zwieper haar raakte mee te gaan lopen, raakte die haar niet.
    Ook stilstaan lukte zo steeds beter, na een paar keer dook ze niet meer met haar hoofdin het gras, maarxwachte keurig op toestemming.
    Voor mijn Parelli tijd gebruikte ik altijd in het zadel een ferme "NEE!". Die is gelukkig blijven zitten in haar hersenen!
    Started!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Maar hoe los je dat op? Ook Donanta is in dat specifieke spelletje wel errug goed geworden!
    Ik merk dat het na een tijdje consequent door je fases blijven gaan, wel minder wordt. Op de terugweg heb ik er zelfs helemaal geen last meer van.

Donanta wordt altijd super opstandig als ik van haar vraag te stoppen met eten op het moment dat zij dat spel speelt met mij. Woest kan ze worden, dominant maar toch ook RB. Ik probeer er altijd op te letten dat ik ook fair ben tegenover haar. Staat er megahoog lekker gras dan vind ik dat ik ook regelmatig haar de kans moet gunnen even te eten. Als ik die 2 goed in balans hou heb ik geen kind aan haar en loopt ze braaf mee als ik dat wil. Ik heb zo het vermoeden dat ik ipv op het 'verbieden' meer de nadruk moet leggen op 'vertrouw je alpha, ik weet een heel lekker polletje gras te staan wat je zometeen op mag eten'. Zij is daar heel gevoelig voor. Maar goed, het lieve paard kan natuurlijk ook wel eens een bui hebben van: en ja, daar moet ik dan toch ook iets mee kunnen

Actief Forumlid vally4ever's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    34

Ik heb het vandaag zo gedaan wanneer ze wou grazen:
    1-hand en touw omhoog
    2-waarschuwend haar naam zeggen
    3-zweep (binnekort door stichk vervangen hoop ik) omhoog
    4-tik op haar (spekkige) bips

In het begin had fase 1 GEEN effect, fase 2 niet, fase 3 even de oren draaien en fase 4 opeens wel! De 2e keer ging het bij fase 2 goed, en nu gaat het ze bij fase 1 meteen weer omhoog! Ze blijft haar hoofd nog wel omlaag doen, maar ik heb alweer wat meer te zeggen en daar ben ik blij om

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Ik merk dat het na een tijdje consequent door je fases blijven gaan, wel minder wordt. Op de terugweg heb ik er zelfs helemaal geen last meer van.
    Ik heb gisteren de eer gehad om met Suus te wandelen en die kent dit spelletje enorm goed. Wat ik me afvraag is; "is het wel een probleem?". De reden dat je niet wil dat je paard gaat grazen is dat je dan niet door kan lopen lijkt mij. Suus kan gewoon zó grazen dat ik er geen last van heb. Heel rusig drafje, hap gras en ik hoef er niet voor te stoppen oid. Weet natuurlijk niet of PP er net zo over denkt, maar dat vindt ik geen ongewenst gedrag eigenlijk. Dat vindt ik errug slim
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Wat Eddy ook zei tijdens de cursus.

Je moet zorgen dat je paard geen honger meer heeft
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

*haha* mijn paard heeft altijd honger vooal in gras... zelfs nu ie 24/7 op de wei staat!

Als ie zoals in Lunteren op stal moet staan ;s nachts en tussen de bedrijven door, zal hij me echt naar het gras sleuren....... van hooi raakt ie niet verzadigd!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

hahaah ik vond dit ook niet zo'n hele goede oplossing van Eddy, want mijn paard krijgt ook nooit genoeg van gras!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Hoe kun je nu van een levende, zelfdenkende grasmaaier verwachten dattie NIET aan gras denkt?
    Hahaha!
    Started!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

zou zijn vrouw dit ook bij hem doen als hij een cursus gaat geven aan 8 vrouwen???

Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006
    Leeftijd
    44

Goh.Dan heb ik dit probleempje bij mijn paardje ongemerkt goed opgelost fase 1 helpt nu al
    alleen als de staleigenaren hem buiten zetten wil die wel eens lekker happen
    een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd

Bladwijzers

Forum Rechten