Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: [L1] wat te doen als...

[L1] wat te doen als...

Mijn jaarling haf heeft altijd als hij schrikt of geen zin meer heeft de neiging keihard achteruit te rennen en net zolang te trekken tot ik hem echt niet meer houd, hij gaat alleen achteruit, nooit vooruit of zijwaarts, het nadeel is dat ik hem dus echt niet kan houden en hij echt doortrekt tot ik hem loslaat, laat ik los staat ie meteen stil en kan ik hem (meestal) zo weer pakken.

Heeft iemand een oplossing wat ik in mijn eentje kan doen en zodat ik hem niet steeds zijn zin hoef te geven? alvast bedankt!
    Het is Blond,Sexy en heeft lange benen: Een Maflinger

Re: [L1] wat te doen als...

Meteen loslaten en toegeven aan je paard. Niet het gevecht aangaan, want dan verlies je.
    Loslaten en weer pakken, loslaten en weer pakken, approatch en retreat enz.. Waarom zou je vast blijven houden als je pony aangeeft dat hij niet wil? Jij vult voor hem in dat hij geen zin heeft, maar dat is een menselijke gedachte. Ik vermoed dat je te dicht in de ruimte van je pony staat, dus is het een kwestie van respect. Oplossing: approatch en retreat.

ik ga het gevecht ook niet aan, heb ik vrij snel opgegeven, maar ik kan hem ook niet altijd zijn zin geven lijkt me?
    als ik met hem wil wandelen o.i.d. en hij schrikt dan doet hij dit ook, dan kan ik hem niet zomaar loslaten, dit is dus ook de reden dat ik haast nooit met hem ga wandelen, alleen door de wei kan ik dit ivm dat trekken

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Als jij nog geen oplossing hebt zou ik zeker nog niet gaan wandelen, weet je hoe gevaarlijk!

Verder ga ik met Trea mee.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Hmm, ga zo gauw mogelijk door met je level 1, dan wordt je savvy en het respect van je pony groter, en weldra kan jij veilig buiten wandelen.

Er is gewoon geen quickfix oplossing. Je moet het respect en de savvy verdienen. Gewoon doorstuderen dus..

oke ik heb vandaag met mijn carrotstick geoefent en hij is (maar) 1x zo uit zn dak gegaan, heb hem gepakt en ben rustig doorgegaan het ging steeds beter, het valt me alleen wel op dat als ik naast hem ga staan hij zijn hoofd naar me toe draait en zn kont van me weg?
    heeft dat een betekenis en hoe voorkom ik dit?
    ik ga nu gewoon mee in zijnbeweging en draai mee.

@Réban&Kabriche: ik wandel niet met hem buiten de wei alleen in de wei

Bladwijzers

Forum Rechten