Ik wist niet dat ze zo precies waren....
Dus nog eventjes wachten en je bent officieel level 1, gefeliciteerd hoor!![]()
Maarja eigenlijk wisten we dit al![]()
Ik wist niet dat ze zo precies waren....
Dus nog eventjes wachten en je bent officieel level 1, gefeliciteerd hoor!![]()
Maarja eigenlijk wisten we dit al![]()
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Strak plan, Level 1 voor de kneuzen en bejaarden onder ons. Ik vindt mijn manier van opstijgen toch ook een vorm van savvy immers het netjes parkeren voor je is al een kunst op zich hihi.
Nou ja, gelukkig heb ik niet de doelstelling dat ik mijn Level1 moet hebben, dus maak me er niet zo druk om, maar anders had ik Eddy gemaild hoor![]()
www.crystal-carving.com
Ik vind dat in drie stappen opstijgen ook zo raar! Bij een IJslanderstal waar ik stage liep deden ze het opstijgen ook wel geleidelijk maar dan op zijn manier dat je bij het hangen in balans op je paard hing. Je sprong dan bij het opstijgen als het ware schuin naar voren. Dit werkte goed voor het wennen van jonge paarden aan het opstijgen en het ruitergewicht en ook was het handig voor ronde, langharige Yslanders waar het zadel erg op schoof.
Maar het met je totale gewicht aan één kant van het paard hangen lijkt me echt heel onplezierig. Zelf doe ik dat eigenlijk nooit, alleen voor mijn level 1 assessement heb ik het gedaan. Dat zeg er trouwens niet uit. Het zadel hing helemaal scheefterwijl ik echt goed aangesingeld had! Fjorden en dergelijke ronde paarden moet je het wel superstrak aansingelen om je zadel in balans te houden.
Maar euhm... dan heb ik nog iets anders...
Ik ben nu ook druk bezig met Parelli, nog niet met het pakket. Maar met de bagage en tips via internet van Tina die level 3 klaar is en 5 weken bij mij heeft gelogeerd en me zo heeft geholpen.
Josiane heeft 10 jaar lang geen ruiter op zich gehad en met zadel gaat helaas echt niet. Omdat ze geopereerd is 10 jaar terug en ze allemaal littekens heeft die onder de buik tot de singelstreek doorlopen. Wat gewoon pijn doet.
Tina heeft ook geleidelijk aan weer met haar gewicht geoefend op Josiane en is er daarna gewoon opgeklommen (ging super).
Maar nu ben ik bezig, ik zit nog niet op haar, maar leer haar aan beide kanten mijn been accepteren, op de kont en rug. Beetje Friendly game met mijn been.
Ben ik wel goed bezig? En stel ik ga wel voor Level I moet ik dan persé met zadel??
Want dat kan helaas echt niet.
Je bent hardstikke goed bezig! En wat betreft je tweede vraag: gewoon even Eddy mailen en het probleem voorleggen. Hij maakt vaker uitzonderingen op de regel.Oorspronkelijk Geplaatst door Adriana
Groetjes, Trea
Thanks, ik merk ook wel verschil. Als ik dit had gedaan voordat Tina met haar bezig was geweest dan had ze de oren nog steeds plat gehad en ze leert zich nu steeds meer ontspannen. Voor mij is het ook wel spannend omdat ik weet hoe ze voor de tijd kon reageren.
En ik ga dan inderdaad eens e-mailen.
Kan ik je niet mee helpen Adriana, ben nog maar een groentje.
Succes!!
Gr. Marjolein
Ik ben ook een groentje, ik heb alleen 5 weken lang mogen genieten van een vriendin die Level 3 'afgestudeerd' is)
Dat was echt fantastisch om te zien!
Bladwijzers