Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: probleem porcupine/driving hoe op te lossen? (L1)

probleem porcupine/driving hoe op te lossen? (L1)

Hallo,

Als ik achter de porcupine doe, draait ze heel goed weg en fase 1 is dan nauwelijks nodig maar als ik het voor doe gaat ze al met de oren in de nek en is het moeilijk om haar zover te krijgen. Als ik haar eindelijk zover krijg om te draaien loopt ze snel naar voren! Ik weet niet precies hoe ik de druk moet verdelen en haar op de plaats te houden. Heeft iemand aanwijzingen en/of tips voor mij?

gr. clipperino
    * I used to be a normal, now I'm a natural *

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: porcupine/driving

Dit probleem heb ik ook! Intressante vraag!
    Meestal als Willem naar voren loopt stop ik met druk geven, hij heeft teminste zijn voorhand bewogen! Hij heeft opzich het wel een beetje gedaan, dus stop ik met druk geven. Ik weet niet of dit goed is, maar zo doe ik het dus...

Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

weet je vader dat niet?
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

Bedankt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Re: probleem porcupine/driving hoe op te lossen? (L1)

mm dit probleem had ik gister ook met een pony. Toen ben ik eigenlijk door gegaan met druk geven tot ze een stapje opzij deed, na een keer of 2 a 3 snapte ze het.

Als ze ging lopen pakte ik het halster een beetje beet om mijn hand bij haar hoofd op z'n plek te houden

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door clipperino
    Hallo,

Als ik achter de porcupine doe, draait ze heel goed weg en fase 1 is dan nauwelijks nodig

Fase 1 is A:TIJD nodig bij de porcupine. het heet niet zomaar "wijken voor druk". Als je paard al weg is voordat jij druk kunt geven dan ontwijkt hij druk. Je moet het idee krijgen van "follow a feel", dat je paard jouw druk volgt. Bij de porcupine moet je altijd eerst je paard aaien voor je met je vingers druk gaat geven in 4 fases. Doe dit heel concequent, zo voorkom je dat je paard druk gaat ONTwijken.

maar als ik het voor doe gaat ze al met de oren in de nek en is het moeilijk om haar zover te krijgen. Als ik haar eindelijk zover krijg om te draaien loopt ze snel naar voren! Ik weet niet precies hoe ik de druk moet verdelen en haar op de plaats te houden. Heeft iemand aanwijzingen en/of tips voor mij?
    Hoe gaat de friendlygame. kun je haar overal wel aanraken in deze zones? het lijkt erop dat je paard jouw in dit gebied nog niet helemaal geaccepteerd heeft. Maak dat eerst voorelkaar.
    Doe verder net als hierboven eerst de friendlygame op de plaatsen waar je straks druk gaat geven en doe dit ook naderhand weer. Hou je goed aan je fases, en beloon de eerste poging. Als je paard begint met draaien, meteen belonen. Het is nog te vroeg om een heel rondje te verwachten. Hoe beter 1 stapje zal gaan, hoe beter de rest straks zal lukken. Voorhand vind ik ook lastig, ook vanuit je eigen positie. Doe het dus rustig aan en stapje voor stapje. Als je paard naar voren loopt, hou dan rustig druk vast maar duw intussen heel licht metje duim tegen haar borst bijvoorbeeld, om haar van voren tegen te houden.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ga helemaal met Sandra mee, je paard moet wijken voor druk en niet voordat je druk geeft, dan kan het vluchten zijn en moet je dus meer friendly doen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bedankt!

Bladwijzers

Forum Rechten