Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: [L1] Friendly game relaxen is grazen?

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

[L1] Friendly game relaxen is grazen?

Vandaag moest ik door grote drukte in de bak met Willem grondwerk doen in de wei, op een afgezet stukje. Nou dit ging echt fantastisch! We zijn met de driving game wil hij nu op een handbeweging zijn achterhand bewegen, die andere willen nog niet zo. Maar daar gaat het niet om. Willem is nogal bang voor de carrot stick, dus ik begin met friendly met de stick. eerst was hij nogal gespannen toen zuchte hij en ging grazen. Maar mag dit wel? Volgens mij betekende het wel dat hij het accepteerde, maar meot hij persee gefocust blijven? Of bij friendly hoeft dit niet?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: [L1] Friendly game relaxen is grazen?

Het eerste wat voor een paard belangrijk is, is comfort en veiligheid dus. Dan komt sociaal contact en dan pas eten dacht ik. Dus simpel gezegd ja hij voelt zich veilig en fijn dan bij jou. Irritant is het overigens wel je kunt het beste op een stuk zonder gras oefenen dan heb je dit probleem niet.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Apr 2006

Hij lette anders wel beter op dan anders! Dat vond ik dus zo vreemd. Hij lette terwijl hij graasde echt uitstekend op en zelfs de driving game ging goed! In de bak is hij veel lastiger, maar normaal oefenen we ook in de bak, maar die was echt te d En aangezien neit veel mensen daar Parelli respecteren kan ik moeilijk ertussen door Parelli gaan doen!

Aangemeld
    Apr 2006

Hij lette anders wel beter op dan anders! Dat vond ik dus zo vreemd. Hij lette terwijl hij graasde echt uitstekend op en zelfs de driving game ging goed! In de bak is hij veel lastiger, maar normaal oefenen we ook in de bak, maar die was echt te vol! En aangezien niet veel mensen daar Parelli respecteren kan ik moeilijk ertussen door Parelli gaan doen!
    edit: Is het normaal dat je pony bang is voor de stick?

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Bang voor de stick, dit was Lieke in het begin ook.
    Ze zag het als een zweep en liep er voor weg, door veel te oefenen en friendly er mee te spelen is dit erg verbeterd.
    Nu blijft ze er rustig onder, vind het niet meer eng of bedreigend.

Je zou hem gewoon elke keer mee moeten nemen als je naar je paard gaat, net doen alsof het heel normaal is dat je daar rond loopt met de stick. Het is tenslotte gewoon een verlengde van jou.
    Prendre la vie comme elle vient!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Ik ga mee met Marie Jo wat betreft de stick.

Ik heb gister een meisje 'les' gegeven in de seven games met haar verzorgpony. die pony was een manegepony en dus gewend om geslagen te worden. We hebben der veel geaaid met de stick, en heel de tijd bij ons gehad, toen ging het eigenlijk al snel beter.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

shanna is ook nog altijd at ongerust op de carrotstick al is ze nooit geslagen. Veel kleine stapjes nemen. Eerst wennen aan de stick, dan aan het losse touwtje en dan pas aan allebei bv. Eerst van veraf, dan steeds iets dichterbij. voel je paard aan, begrijp je paard, zoek zijn grenzen op, ga er niet overheen en als dat wel gebeurd ga dan niet verschrikt stoppen maar ga met hetzelfde door tot je paard even stilstaat of zijn hoofd omlaag brengt.
    Als je stopt op het moment dat je paard begint te lopen/rennen/vluchten dan beloon je deze handleing en zal je paard de volgende keren denken dat het van de carrotstick weg kan vluchten.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ben er tijdens mijn cursus achtergekomen dat friendly heel veel meer is!

Friendly houdt ook in dat je paard niet bang moet zijn voor de CS, en niet alleen met aaien maar ook met heen en weer waaien, slaan op de grond etc. Je paard moet hier content mee zijn. Als je het maar met een lach doet!

Dus zorg dat je paard de CS gaat accepteren en dat houdt in heel veel oefenen!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bladwijzers

Forum Rechten