Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Rengalop , emergency stop geen optie?! (L1)

Rengalop , emergency stop geen optie?! (L1)

hallo,

als ik buiten ga rijden is mijn paard meestal rustig en gaat in een goed tempo maar zodra ik in galop ga en iemand probeert haar in te halen of de kudde staat een eindje verderop zet ze het op een rennen en emergency stop is dan duidelijk geen optie! (in de bak en met minder mensen naar buiten gaat het prima) ik weet niet hoe ik dat goed kan oefenen en hoe ik dat kan oefenen. Hebben jullie tips?

gr. clipperino
    * I used to be a normal, now I'm a natural *

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: Rengalop , emergency stop geen optie?! (L1)

Nou, als je parelli doet is het eigenlijk de bedoeling dat je wacht met buitenrijden tot het veilig is. Als je haar buiten niet goed de baas kunt op zo`n moment zou ik in ieder geval niet meer buitenrijden.

Als je de one rein stop in de bak er helemaal in hebt zitten, dus zonder dat je paard tegendruk geeft is hij betrouwbaar als rem. Dan nog kan het zijn dat je paard er véél minder goed op reageert op zo`n moment als jij beschrijft, maar het werkt in ieder geval beter dan een bit oid.
    Dus: in de bak heel vaak oefenen op je ors zou ik zeggen. Pas loslaten als je paard echt ontspant en absoluut niet meegeven als je paard tegendruk geeft. Het moet een reflex voor hem worden, jij vraagt en hij gééft.
    Succes!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Re: Rengalop , emergency stop geen optie?! (L1)

hallo, bedankt voor de aanwijzing is zal de emergency stop vaker oefenen en ik wacht af wat het resultaat is.

gr. clipperino
    * I used to be a normal, now I'm a natural *

Bladwijzers

Forum Rechten