Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Wat zouden jullie doen??

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Wat zouden jullie doen??

Ok het is een lang verhaal maar goed.
    Eerst vanaf het begin vertellen:

Fille begon november 2004 met doorzakken,eerst was dat alleen de achterhand,later kwam daar de voorhand ook bij.Het was heel vaak
    De eerste DA controleerde hem op reuma,negatief en gaf em vitaminen.
    Fille heeft 2,5kg gehad maar niets hielp,integendeel het werd erger.

Tot we in juni 2005 een andere DA lieten komen,die liet dmv drukken op de achterhand Fille door de achterhand zakken.Volgens hem had hij artrose in de RVkogel.Fille is behandeld met hyaluronzuur(voor artrose)die hij in de bloedbaan heeft gespoten.Het was een behandeling van 3spuitjes.We gaven ook vitaminen(B1 en E geloof ik,maar moesten stoppen omdat hij te wild was)Na een dag of 2 na de eerste spuit liep fille weer rad
    In februari moesten we de zuur weer geven...
    In september kregen we dus die peesblessures en besloten we eerst dat op te lossen vooraleer verder onderzoekingen te doen en de DA besloot de hyaluronzuur NIET te geven(is andere DA).

Inmiddels zitten we al een week en een half met een struikelend paard.Het begint weer van voor af aan.MAAR nu struikelt hij al als je er naast loopt.Soms 2x op een halfuurtje-3kwartier,soms een dag niet.

We dachten weer aan die zuur dat we niet gaven dus besloten we om het weer te geven en dus morgen die 2e DA te bellen.
    Nu heb ik daar mijn twijfels over en vooral:Het is verergerd

Toen we weer moesten opbouwen met die peesblessure heeft hij wild geweest in de bak,het gevolg was licht kreupel LV,DA plakte daar HKO op(zonder foto's te maken).

Mijn mening is dat de zuur uitgewerkt is en dus weer struikeld,ALS het artrose is denk ik dat het verergerd is met de boxrust.

Mijn vraag is nu:
    Gaan jullie voor die hyaluronzuur en daarna foto's maken van de kogel?Evt de rug??

OF geen hyaluronzuur?

Aangemeld
    Oct 2005

Re: Wat zouden jullie doen??

Hij krijgt wel sinds een week of 3 glucosamine(10mg per dag)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Je valt van de regen in de drup met Fille... wat een pech.
    Hyalonzuur in de bloedbaan??? Dat hoort toch rechtstreeks in het gewricht gespoten te worden? Glucosamine kan denk ik nooit kwaad in dit geval!
    Zou als ik de eigenaar was toch eerst foto's laten maken; kijken hoe de situatie er van binnen uitziet. Sterkte hoor.

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Je valt van de regen in de drup met Fille... wat een pech.
    Hyalonzuur in de bloedbaan??? Dat hoort toch rechtstreeks in het gewricht gespoten te worden? Glucosamine kan denk ik nooit kwaad in dit geval!
    Zou als ik de eigenaar was toch eerst foto's laten maken; kijken hoe de situatie er van binnen uitziet. Sterkte hoor.
    Hij deed dat omdat het zo alle gewrichten bereikte,in het gewricht zelf wordt idd ook gespoten maar als het een erger stadium is.

Waar moeten we beginnen met foto's te maken?Dat is de vraag

Zou je dan de hyaluronzuur geven of niet?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dat weet de DA . Liever niet de toch wel zware medicijnen weer gaan geven zonder dat er een echte diagnose (dus incl. foto) is gemaakt. Dus Ã*k zou wachten met de hyalonzuur.

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Dat weet de DA . Liever niet de toch wel zware medicijnen weer gaan geven zonder dat er een echte diagnose (dus incl. foto) is gemaakt. Dus Ã*k zou wachten met de hyalonzuur.
    Ok,daar dacht ik ook dus aan.
    Maar wat voorlopig?Hem er zo mee laten rondlopen?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja; als een paard beginnend artrose heeft is veel beweging juist goed, dat stimuleert de aanmaak van gewrichtssmeer.

Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb de behandelende DA een email gestuurd.Ik laat wel weten hoe het was.

Weet je misschien waarom hij zou kunnen struikelen?Ik denk artrose maar ik zie het enkel als ik met hem stap
    Dus hyaluronzuur en het is opgelost.DACHT ik eerst.

Zou het misschien zijn omdat hij NB?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Struikelt hij pas sinds hij natuurlijk bekapt is? Dat zou namelijk ook goed een oorzaak kunnen zijn...

De hoeven van je paard hebben een wat andere stand, waar hij nog aan moet wennen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Mijn paardje heeft ook een lichte vorm van artorse en krijgt daar idd ook glucosaminne voor bij, het heeft een tijdje geduurd voor het hielp ik denk toch wel bijna 2 maanden. Die tijd hebben we niet gereden. Nu loopt ze weer soepel.
    Ons paardje strompelt ook (heel) veel maar of er een verband is weet ik niet. Wat ik wel weet dat er een verband is met het kappen. Als haar hoeven te lang staan begint ze harder te strompelen. Eens ze gekapt is is het veel beter. Ik sluit me dus gedeeltelijk aan bij Callippo. Mijn paardje wordt niet natuurlijk bekapt dus daar weet ik niks van.
    Merk je dat jouw paardje pijn heeft? Is artose waar te nemen op een gewone foto? Ik heb geleerd tijd te nemen voor alles en niet direct allerlei testen en toestanden te laten uitvoeren.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    Merk je dat jouw paardje pijn heeft? Is artose waar te nemen op een gewone foto? Ik heb geleerd tijd te nemen voor alles en niet direct allerlei testen en toestanden te laten uitvoeren.
    Hij struikelt niet voor niets. En artrose kan je idd op foto's zien.
    Op zich een goed instelling om niet meteen allerlei testen en toestanden te laten uitvoeren, maar kijk eens bij Fille's voorgeschiedenis.

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Struikelt hij pas sinds hij natuurlijk bekapt is? Dat zou namelijk ook goed een oorzaak kunnen zijn...

De hoeven van je paard hebben een wat andere stand, waar hij nog aan moet wennen.
    Dat kan ik niet met zekerheid zeggen,ik denk van wel.
    Feit is en blijft dat dit weer hetzelfde is als vroeger,zelfs verergerd.
    Wat raad jij me aan?

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    Mijn paardje heeft ook een lichte vorm van artorse en krijgt daar idd ook glucosaminne voor bij, het heeft een tijdje geduurd voor het hielp ik denk toch wel bijna 2 maanden. Die tijd hebben we niet gereden. Nu loopt ze weer soepel.
    Ons paardje strompelt ook (heel) veel maar of er een verband is weet ik niet. Wat ik wel weet dat er een verband is met het kappen. Als haar hoeven te lang staan begint ze harder te strompelen. Eens ze gekapt is is het veel beter. Ik sluit me dus gedeeltelijk aan bij Callippo. Mijn paardje wordt niet natuurlijk bekapt dus daar weet ik niks van.
    Ik ben bang dat hij wel pijn heeft.
    Het feit is dat de 2e DA zei dat hij artrose heeft in de RVkogel dus dat we dan daar foto's moeten van maken.Nu lijkt dit me niet logisch aangezien hij ook achter doorzakte.

Het probleem is dat we niet weten waar we moeten beginnen zoeken

Aangemeld
    Oct 2005

Heb email gehad van de DA(die de peesblessures behandeld)

In plaats van hyaluronzuur te infiltreren zou ik neiging hebben om orale
    supplement te voorzien: glucosamine sulfaat en chondroitine sulfaat.

Daar snap ik hélemaal niets van.

dat betekent in mensentaal dat de DA nu denkt dat het beter is glucosaminespul met het voer te geven in plaats van hyaluronzuur in te spuiten.

Of bedoelde je dat niet met je vraag?

May the horse be with you!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten