Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Weg rennen bij grondwerk

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Weg rennen bij grondwerk

Sinds een week staan de pony's 's middags in de wei. Dat is opzich neit een probleem zolang ik Willem in de cohtend kan doen. Maar soms doe ik hem 's middagds en haal hem uit de wei en zet hem in de bak. Ik wil dan grondwerk met hem gaan doen. En de hele tijd schiet hij opeens weg om naar het hek van de wei te rennen. Soms kan ik hem vast houden soms ook niet. Dit is echt niet fijn, hij rent soms ook over je heen om maar naar het hek te kunnen. Is hier een game voor zodat hij dit niet/minder doet?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Weg rennen bij grondwerk

Driving game werkt het beste in dit geval: zorg dat zijn hoofd bij jou blijft, dan kan hij niet weglopen.

Als hij van je weg wil, drijf je zijn achterhand weg zodat zn hoofd weer naar je toe komt. En dreigt hij over je heen te lopen, block hem dan effectief zodat hij je niet omver loopt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

en als ie dan de lucht in dreigt te gaan van voren?

rustig wachten tot hij weer naar beneden komt
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Apr 2006

Ik zal het proberen met de driving game. Alleen dat is (toch) als je het aan ziet komen. Soms gebeurt het heel snel en plotseling... En de driving gaat nog niet echt lekker, dus ik heb dan (nog) niet genoeg tijd om te reageren...

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Een als je nu eens je games gaat spelen bij dat hek waar hij/zij steeds naar toe wil? Gewoon op die plaats aan het werk zetten en dan daarna verder weg van het hek rust geven. Een altijd je paard lezen; er zal altijd voor de actie al een aanwijzing zijn. oortje op het hek gericht, dan hoofd er naartoe, dan pas de rest van het lichaam.

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ilseb
    op die plaats aan het werk zetten en dan daarna verder weg van het hek rust geven..
    Ik vind het een goed idee. En ik ga het zo zeker proberen! Maar wat bedoel je met het bovenstaande?

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Nou, hij rent toch altijd naar het hek van de wei? Ik neem aan dat dit hek aan de rijbak grenst? In dat geval doe je dus je oefeningen bij dat hek en als hij dat goed doet, ga je weg van dat hek naar het midden van de rijbak en zet je hem daar stil. Omdat hij dan rust vind in het midden van de rijbak en niet bij dat hek, zal hij minder de neiging hebben om steeds naar dat hek toe te willen gaan.

Aangemeld
    Apr 2006

Het hek van de wei, is ook het hek van de bak .

Ik heb het vanmiddag uitgeprobeert. Nu rent hij weer naar het andere bakhekje waar door je moet om bij de stallen uit te komen :s. Ik snap echt neit waarom hij dit steeds doet!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

aha! Er is dus winst, want hij rent niet meer naar het hek van de wei! Volhouden en nu dus je oefeningen bij dát hek doen. Denk dus wel dat je vorderingen maakt!

Aangemeld
    Apr 2006

Maar hij rent nog steeds weg, nu naar het andere hekje!
    Ik had het idee om maar eens in de wei parelli te gaan doen, of geef ik dan aan hem toe?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Emmie
    Maar hij rent nog steeds weg, nu naar het andere hekje!
    hij respecteert je vraag om nÃ*et bij het ene hek stil te staan, en probeert het nu bij het andere hek. Rustig duidelijk maken dat ook dát niet de bedoeling is. Komt wel, je wil te snel .

Aangemeld
    Apr 2006

Vnadaag heb ik grondwerk gedaan in een afgezet stuk van het weiland (bak was heel druk) en dit ging echt uitstekend! Zelfs de driving game ging goed Als morgen de bak rustig/ tot leeg is ga ik het weer in de bak proberen!

Actief Forumlid vally4ever's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    33

In de wei ging het laatst toch wel goed! Petje af hoor, ik vind dat het nu al stukken beter gaat met willem en jou dan eerst, ben heel trots op jullie! De frustraties van eerst waren echt zo... zo... frustrerend! Parelli werkt echt super

Bladwijzers

Forum Rechten