Onze Rengel staat nu bijna een maand op de wei. Niet mijn wei maar die van een boer. Ik heb dus niks of weinig te zeggen over de bemesting en grassoorten. Ze is dus kunstmatig bemest (pech) en er staat ongelooflijk veel onkruid tussen. Maw veel paardenbloemen, boterbloemen, zuring, klaver en eigenlijk weinig gras.
Onze Rengel heeft de aanleg om dik te worden dus ze krijgt per dag ongeveer 6 m² gras. Dan nog opgesplitst in 's morgens een stuk en 's anvonds een stuk. Doordat ik dat doe staat de wei op sommige plaatsen natuurlijk al bijna 40 cm hoog en komt al dat onkruid ook nog in het zaad. Afdoen dat kan ik niet, ik zou niet weten hoe....Ik geef ondertussen wat droog hooi bij om er structuur in te houden. Ze krijgt 1/2 kg kruidenmusli van Havens bij.
Toch blijft ze last hebben van platte mest, zoals een koeienvla. Ik zal zeggen per dag 9 normale mestbeurten en 3 zeer platte. .Tijdens het rijden laat ze constant winden.
IEmand enig idee hoe dat komt en wat ik er kan aandoen??? Kan het door een bepaalt kruid komen?
Bladwijzers