Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Hoe JKK-vrij is jullie hooi/kuil?

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Hoe JKK-vrij is jullie hooi/kuil?

Op onze stal wordt JKK-vrij hooi gevoerd. Ik ben er wel benieuwd naar hoe gebruikelijk dit is op stallen. Voeren jullie dit ook of hebben jullie het idee dat het wel meevalt met de JKK in het gewone hooi? Of is het per gebied verschillend?

Ik weet er eigenlijk heel weinig van maar ik vraag me af of de dreiging van JKK al tot veel stallen is doorgedrongen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Hoe JKK-vrij is jullie hooi/kuil?

Zoek even bij Medisch op JKK, er is recent een heel topic over geweest!

Aangemeld
    May 2005

Aha, dit verklaart waarom het zo angstvallig stil bleef

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

zou kunnen

Aangemeld
    May 2005

Ik ga toch nog even lastig doen. Want in het topic onder medisch gaat het over de gevolgen van JKK. Maar wat ik vraag, is wie er ook daadwerkelijk JKK-vrij hooi voert. Dus ik gooi hem toch weer in de groep!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Okido. Dat kan altijd!
    Wij voeren kuil van goed bemest grasland. Daarmee verklein je het risico al want kruiskruid gedijt op arme onbemestte grond. Gooi je er mest op, gaat ie dood. En volgens de leverancier is het JKK vrij. En die geloven we na al jaren goede kuilpakketten.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Wij voeren kuil van goed bemest grasland. Daarmee verklein je het risico al want kruiskruid gedijt op arme onbemestte grond. Gooi je er mest op, gaat ie dood.
    En die vlieger gaat dus helaas niet altijd op, daar ben ik afgelopen zomer achter gekomen... In het stukje langs het spoor waar de dames overdag mochten grazen, bleek dat nadat de koeien er waren geweest er toch JKK te staan. Weliswaar niet veel, maar wel op bemest land! Wij vermoeden dat het via de langsrazende treinen op het land terecht gekomen is, gelukkig stond er niet al te veel. Ik heb de ongein dezelfde dag nog met wortel en al uitgetrokken en in de grijze bak gegooid.

Waarom niet in de groene? Die hebben we niet in plastic vorm, ons vee is de groene bak en die geef ik uiteraard geen JKK!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik zou JKK NOOIT in de groene bak gooien.
    Het zaad ontwikkelt zich namelijk gewoon verder, ook als de plant uit de grond getrokken is. Zo komt het dus terecht in de compost die van het spul in de groene bakken wordt gemaakt en verspreid je het nog verder over Nederland.

Wij hebben het op de wei in plastic zakken liggen, goed afgesloten, en gooien deze dan in de GRIJZE container. Verbranden schijnt het beste te zijn, maar is niet meer echt toegestaan he. Vandaar in dichte plastic zak en dan in de kliko.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

ik heb graszaadhooi en omdat dat hooi geel is (normaal hooi is groen) kun je jkk snel herkennen als het erin zit.
    dit jaar heb ik met die boer afgesproken dat ik een weiland uitkies bij hem waar ik het hooi ophaal als hij het gemaait en verpakt heeft.
    dan weet ik voor 95% zeker dat er geen jkk in zit (of het moeten de rozetten zijn, want die zie je niet goed)

bij ons gaan ze vlak vóór het maaien met een ploegje mensen de weilanden in om die zooi eruit te trekken.
    We hebben alleen voordroog van land dat gecheckt is, dus de kans is vrij groot dat het JKK vrij is.

Aangemeld
    May 2005

Ha, fijn dat dit topic weer geopend is! Ik vroeg me namelijk af hoe het met JKK zit, omdat je op internet zo'n tegnstrijdige berichten tegenkomt. Ik kwam er maar niet achter, hoe je nu zeker kunt weten dat je hooi JKK-vrij is. Is dit in de "gewone" paardenwereld nog niet doorgedrongen? Want deze bedreiging geldt natuurlijk niet alleen voor "natural" paarden.

ik ben de enige "natural" op een heel erg "normal" stal en ze speuren er al jaren naar JKK, ook voor de koeien een nieuw land op gaan, wordt dat land gescreend en zelfs de route die de koeien erheen moeten lopen wordt JKK vrij gemaakt

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Je hebt deze site inmiddels al gevonden neem ik aan? Staat ook veel info op! http://www.kruiskruid.nl

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Wij hebben het op de wei in plastic zakken liggen, goed afgesloten, en gooien deze dan in de GRIJZE container. Verbranden schijnt het beste te zijn, maar is niet meer echt toegestaan he. Vandaar in dichte plastic zak en dan in de kliko.
    Mijn idee was deze zomer ook om het in de hens te steken, maar we hadden net visite van de mileupolitie via de helicopter . Dus om onszelf een boete te besparen heb ik het hele zwikkie in de grijze bakken gedeponeerd. Voordat ze opgehaald werden heb ik de bende erin f]/images/smilies/wink_smile.gif[/img].
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forumlid Collane's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Je hebt deze site inmiddels al gevonden neem ik aan? Staat ook veel info op! http://www.kruiskruid.nl
    En deze http://www.kruiskruidinfo.nl en http://www.kruiskruidforum.nl

Groetjes Collane
    voor meer info en foto's :www.kruiskruidinfo.nl

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten