Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: my horse won't go

Actief Forumlid sarleen's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

my horse won't go

Hallo,

Zoals jullie wel weten ben ik Vanilla aan het inrijden. Dit gaat allemaal heel goed. We hebben er al enkele passengers opzitten. En het sturen gaat ook beetje bij beetje beter. De ORS gaat nog altijd niet goed. Om de 1 of de andere reden snapt ze niet wat ik bedoel. Ik vraag om haar hoofd in te buigen en dit doet ze dan maar ze draait in rondjes. Wanneer ze dan eindelijk stilstaat dan laat ik zo snel mogelijk los en vliegt haar hoofd terug voorruit. En dit blijft ze herhalen. Dus daat moet ik nog goed op oefenen.

Maar dat is niet mijn eigenlijk probleem. Vanilla die loopt wel mooi rond en is heel braaf maar als ze iets ziet (zoals haar buurvrouw de koe, of een tractor,...) dan gaat ze gewoon stilstaan en heel geinteresseerd kijken, dan lijkt ze precies ze precies van de wereld verdwenen. En dan krijg ik ze met geen stokken vooruit. Dit blijft duren totdat ze weer met de benen op de aarde komt en dan terug vrolijk doorstapt. Hoe kan ik dit oplossen???? Want ik dring echt niet tot haar door als ze er zoiets gebeurd.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

xxx
    Stefanie
    Mvg Stefanie

Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: my horse won't go

Gaat lateral flexion vanop de grond goed?

Blijft ze altijd staan kijken naar hetzelfde of zijn het altijd nieuwe dingen? Doet ze dit ook tijdens grondwerk?

XxxJolijn

Aangemeld
    Sep 2004

Hetzelfde probleem bij lateral flexion op de grond. We hebben der ons al beu op geoefend maar de euro valt niet.

En ze kijkt gewoon naar de dingen die haar fel interesseren.
    BV: gisteren was het voor de wei een loopwestrijd. En ze vond die lopers zo interessant dat ze af en toe verstijfde om te kunnen kijken.

Mvg
    Stefanie
    Mvg Stefanie

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als het op de grond niet zo goed gaat, kun je natuurlijk niet verwachten dat ze het vanuit het zadel wel snapt.

Jij schrijft dat je zo snel mogelijk loslaat zodra ze stilstaat. Misschien zou je dat juist NIET moeten doen, maar haar gewoon ingebogen stil laten staan tot ze daarin helemaal relaxt. Misschien gaat ze weer opnieuw lopen om de oplossing te zoeken, dat is niet erg, maar niet loslaten zolang je paard nog 'denkt' aan vooruit lopen.

Kijk of je haar kunt aaien op haar hoofd wanneer ze ingebogen staat bijvoorbeeld. En of ze ook echt de druk van de leadrope af haalt wanneer ze zo staat. (ook erg belangrijk, ze mag niet gaan hangen in die positie)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik ben het met Eveline eens. Wacht tot het vanop de grond goed gaat!
    Wat je ook kan doen is haar een stukje wortel geven als ze rustig ingebogen staat en er geen druk is op het touw. De keer daarna moet ze een beetje langer zo blijven staan... dan nog wat langer... enz.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sarleen
    En ze kijkt gewoon naar de dingen die haar fel interesseren.
    BV: gisteren was het voor de wei een loopwestrijd. En ze vond die lopers zo interessant dat ze af en toe verstijfde om te kunnen kijken.
    Vind je dat dan erg? Als Bailey iets interessant ziet dan kijk ik met hem mee. Ik vind het heel belangrijk dat hij naar dingen kan kijken die hem interesseren. Moest ik hem dwingen niet te kijken dan gaan de spelletjes of het rijden niet zo goed.
    Ik kan wel begrijpen dat als ze ervan profiteert (doet ze dat?) het lastig is voor jou. Ik zou gewoon afstijgen en terug met de 7games beginnen tot ze terug aandacht heeft voor jou.

XxxJolijn

Aangemeld
    Sep 2004

Hoi,

Voor de ors kan ik het inderdaad een proberen vasthouden totdat ze ontspant. De rest heb ik al allemaal geprobeerd.

Voor het rijden: Ze heeft op de grond haar volledige aandacht voor mij dus dat is het probleem niet. Het is enkel bij het rijden. En ik vind ook inderdaad dat je je paard vrij moet laten om even te kijken maar ze profiteert er wel wat van en blijft ook wel lang kijken (+1min). Dit is vooral lastig voor in de toekomst dus wil ik het nu al aanpakken.

Mvg
    Stefanie
    Mvg Stefanie

Misschien helemaal verkeerd gezien hoor, maar het klinkt juist als iets dat NU lang duurt, en als je er prettig mee omgaat, later steeds korter. Als het steeds nieuwe dingen zijn waarbij ze het doet, dan klinkt het me als iets positiefs. Kennelijk heeft ze dit lange kijken nodig om vertrouwen te hebben dat het okee is.

Zodat ze one fine day weet dat wat er ook op haar pad komt, het okee is....

Maar zoals gezegd, ik kan er wel helemaal naast zitten.

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten