Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: [l1] Porcupine game

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

[l1] Porcupine game

Ik heb problemen met de porcupine game, daarom vraag ik om wat tips.

De friendly game gaat echt heel goed, perfect zelfs alles lukt. Maar dan game 2 de porcupine game. Ik aai eerst even en dan geef ik druk in fase 1 bij zijn borst om achteruit te gaan, nou Willem blijft vrolijk stil staan. Na een minuut of 2 voer ik de druk op naar fase 2. Gaat ook best alleen hij staat nog steeds stil. Maar dan gaat hij lopen. Alleen het probleem is hij loopt vooruit mijn druk in. Dan gebeuren er 2 dingen: Of hij loopt recht mijn druk in, waardoro die plotseling fase 4 wordt en hij springt achteruit, dan is er geen druk meer. En meestal voordat ik hem kan aaien rukt hij zich los en raced weg. Of ik ben snel genoeg met achteruit lopen zodat de druk in fase 2 of 3 blijft, maar dan gaat Willem steeds sneller vooruit lopen todat ik het neit meer bij houdt met achteruit lopen (meestal draaft hij dan al) en ik dus de druk moet loslaten. Hoe moet ik dit op lossen?
    Druk bij de achterhand gaat meestal aardig, in fase 3 doet hij het. Alleen uit de tekst en de video werd me neit duidelijk of hij in het begin zijn voorhand nog mee mag draaien, natuurlijk niet zo veel als zijn achterhand maar gewoon een klein beetje. En als dit neit mag, hoe zorg je dan dat die niet meedraait?
    O ja en de voorhand gaat al helemaal niet, want als ik druk geef bij zijn nek (dat stond in het boekje volgens mij) buigt hij alleen zijn hals. En al ik druk geef op zijn schouder en nek draait hij nog steeds alleen zijn hoofd/hals.

Alle tips zijn welkom!

Re: [l1] Porcupine game

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Emmie
    Na een minuut of 2 voer ik de druk op naar fase 2.
    Tussen de fases zijn er volgens mij maar drie seconden. fase 1 (1,2,3) dan fase 2 (1,2,3), fase 3 (1,2,3) en dan fase 4. Misschien wacht je te lang met je fases. En als hij vooruit loopt, loopt hij toch net naar de druk toe en is dat toch zijn eigen fout dat hij fase 4 krijgt? Paarden leren dankzij parelli hun verantwoordelijkheid op te nemen, en dit is al een stukje verantwoordelijkheid denk ik. Zo zie ik het toch.
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    Apr 2006

Maar 3 seconden? In het boekje stond juist dat je soms te snel door fase 1 en 2 gaat en uiteindelijk bij 3 blijft hangen en nooit bij fase 4 komt...

Elineke heeft gelijk hoor. Elke fase duurt 3 seconden ongeveer. Wel opletten dat je begint met fase 1 (zo licht als vliegenpootjes) en eindigt (indien nodig) met een echte fase 4.

als je tussen de fases de tijd te lang laat duren, ziet je paard het verband niet meer.

Nog maar even goed nalezen; het staat écht zo in de boekjes..

Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb het nagelzen en het staat bij les 4, de uitbreiding van de game.
    Maar ik zal het proberen met de 3 seconden. Maar a;ls hij nou toch tegen de druk inloopt, blijven staan of achteruit lopen tot de 3 seconden van de fase vorobij zijn en dan een fse zwaarder terwijl hij loopt?

Hoi Emmie,

Het kan zijn dat Willem gewoon niet begrijpt wat je van hem wilt.
    Misschien helpt het hem een beetje te helpen. Dus eerst eens uitleggen dat het de bedoeling is dat hij wijkt voor druk. Ik heb het zo bedacht.

Aai aai. Dan stick neer zetten op plek waar je die neerzet als je de achterhand wilt laten draaien in de porcupine game. Dat is een redelijke gevoelige plek ook.

Een heel klein beetje druk toevoegen. Een paar seconden wachten en als hij dan nog niet gereageerd heeft, kun je dmv de leadrope zijn hoofd iets naar je toe halen. In de tussen tijd wel druk houden op de stick. Grote kans dat zijn achter hand zal wijken als je het hoofd naar je toe vraagt. Op het moment dat zijn achterhand gedraaid is, is de druk meteen weg.

Als je dat een paar keer samen doet, dan heeft hij, denk ik, wel in de gaten dat het de bedoeling is dat hij wijkt voor druk. Dan proberen zonder het hoofd. En als dat goed gaat, kun je het op andere plekken proberen. Dit kan binnen een paar minuten lukken. Misschien lukt het vandaag niet maar morgen wel. Alle tijd.

Veel plezier.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

[quote="
    O ja en de voorhand gaat al helemaal niet, want als ik druk geef bij zijn nek (dat stond in het boekje volgens mij) buigt hij alleen zijn hals. En al ik druk geef op zijn schouder en nek draait hij nog steeds alleen zijn hoofd/hals.

[/quote]

Ik denk niet dat je moet zeggen dat het helemaal niet gaat, want je paard doet wel iets, als hij zijn hals buigt dan is dat toch een heel mooi begin?
    Ik zou gelijk comfort geven als hij dit doet, hij doet immers wat hij moet doen? Meer komt vanzelf.

Ik geloof dat dit volgens de oude level 1 is: maar bij porcupine voorhand leg ik 1 hand op zijn schouder en de hand waar ik wat mee doe leg ik op de zijkant van zijn hoofd. kin??
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb gisteren weer de porcupine game geprobeert. En achterwaarts ging soms op fase 3 al goed! Alleen de achterhand ging eigenlijk nog beter soms al op fase 1, alleen hij stopt wanneer hij er zin in heeft. Zodra hij opzij stapte stopte ik met druk geven en aaide hem, alleen hij ging door en maakte een volledig cirkel. En als ik dat had gevraagd zou het heel goed zijn, maar ik vroeg maar 1 stapje.

En toen ik de voorhand vroeg, deed hij ook 1 stapje. Alleen daarna sprong hij weg en ging er een beetje vandoor en sprong voer het hek de wei in... Dit was al helemaal neit de bedoeling. Hij rukt zich heel vaak los tijdens het werk en soms springt hij over het hek. Is er een manier om dit op te lossen?

Aangemeld
    Apr 2006

Vandaag heb ik het weer geoefend, en achterwaarts en de achterhand ging als Willem oplette op fase 1 al (als hij neit oplette op fase 3) En de voorhand ging meestal ook goed op fase 2, alleen soms loopt hij vooruit in plaats van zijwaarts.
    Maar wanneer weet je of je dit goed genoeg beheerst om naar de driving game te gaan? Want je moet toch niet teveel bij 1 game blijven hangen?

Als je paardje het principe snapt, kan je verder. Blijf inderdaad niet te lang hangen bij dezelfde game. Verfijnen kan altijd nog, en zelfs dat hoeft niet in level 1. Je paard moet gewoon snappen wat de bedoeling is, en zo te lezen heb je dat prima voor elkaar.

Bladwijzers

Forum Rechten