Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: L1 circling game

Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

L1 circling game

Hallo,

als ik de circling game doe dan komt mijn paard als hij achter me is zowat over me heen. Hij stopt niet, maar loopt mij dus wel van de sokken
    Hij doet het alleen maar rechtsom. Met de stick krijg ik hem niet weg. Het lukt alleen als ik langzaam meedraai om de cirkel rond te houden, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heeft iemand tips?
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: L1 circling game

Oei dat is ook best een lastig probleem

Ik heb mezelf geoefend om met de stick achter mij te slaan. Wanneer Bailey achter me tegen mij wilt lopen dan sla ik achter mij zonder dat ik me hoef te draaien.
    Je zegt dat je je paard niet wegkrijgt met de stick... volgens mij wil dit echt wel zeggen dat je geen fase4 gebruikt! Als hij je echt wil omver lopen dan moet echt een harde fase gebruiken!

Succes
    XxxJolijn

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ik heb de indruk dat het een probleem is van respect... Als je je paard leidt en je loopt zelf in zone 1, dus voor je paard, loopt die dan ook over je heen?
    Misschien kan je eens proberen om, zodra je voelt of hoort dat je paard naar je toe trekt, (normaal moet je dat al vanaf de zijkant beginnen zien omdat het paard dan al dichter naar je toe trekt naar mijn inziens), je plots omdraaien en je CS gebruiken als block...
    Weet niet of dit een goede methode is... ben zelf nog maar pas bezig met parelli, maar het is een vriendelijke manier om je paard te zeggen dat je toch je persoonlijke ruimte gerespecteerd wil hebben...

Aangemeld
    Feb 2006

Ik heb het vandaag geprobeerd om m'n personal space achter me te verdedigen met de stick en ik moet zeggen dat het al iets beter gaat. In draf komt hij ook minder kort op me dan in stap. Is natuurlijk ook lastiger voor hem om een piepklein rondje in draf te doen.

Ik heb de indruk dat het een probleem is van respect... Als je je paard leidt en je loopt zelf in zone 1, dus voor je paard, loopt die dan ook over je heen?
    Hij loopt verder eigenlijk nooit over me heen, maar kan het niet ook zijn dat hij bij dat ene spelletje geen respect toont? omdat ik geen ogen in mn rug heb?
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Het zou kunnen dat je paard er een spelletje van maakt omdat je inderdaad geen oren in je rug hebt... Ik denk dat je die ogen in je rug zal moeten ontwikkelen door je gevoel aan te spreken en je gehoor...

Aangemeld
    Feb 2006

gisteren ging ik al een beetje at liberty oefenen en toen ging de circling game perfect snap je dat nu nog? Ik zal denk ik wel iets fouts met m`n lichaam doen als ik het touw vastheb waardoor hij over me heen gaat lopen..

Heej veerle,

dat probleem heb ik ook gehad met clipper en ik heb het toen opgelost door 1 keer mee hebben gedraaid in de circle en toen heb ik haar weer achter me gehouden. Toen clipper weer stopte deed ik hetzelfde alleen de pauzes tussen de fases werd steeds korter.Uiteindelijk na meerdere malen geoefend te hebben is het gelukt en heb ik haar een beloning gegeven.

gr. willemijn

p.s tot zondag
    * I used to be a normal, now I'm a natural *

Aangemeld
    Feb 2006

dat ga ik oefenen en dan laat ik het je zondag zien

Bladwijzers

Forum Rechten