Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 41 van de 41

Topic: van: rijden gaat steeds slechter: met bit/hackamore*UPDATE*!

Re: van: rijden gaat steeds slechter: met bit/hackamore?

Jeeee, over die laatste twee stukjes.. zó heb ik het nog helemaal niet bekeken..
    Wat een eye-openers

Het IS waar dat ik graag zou zien dat Leo net zoveel savvy heeft met Enya als ik dat heb..

Het IS waar dat hij dat streven minder heeft..

Het IS waar..

Het IS..

Ik ga weer nadenken!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Niet teveel denken Trea, volg je hart, je weet immers al wat de volgende stap is, je had alleen nog de bevestiging nodig.
    Fer babbelt vrijdag ook nog wel even met Leo, mannen onder elkaar, dat gaat wel lukken.
    Ken Enya ook wel een beetje, en met een gulden middenweg kan deze standvastige dame wel leven hoor.
    Komt echt wel goed, heeft gewoon tijd nodig.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Je hebt toch een keer een gesprek gehad met 1 van je paarden via een man die dat met paarden kan? Misschien kun je het Enya gewoon vragen via die weg. Ik ken een hoop left brained dominante paarden en geen van allen zien dr ongelukkig uit. Uit de signalen hoe Enya reageert als ze door Leo de wei uit wordt gehaald en hoe ze hem laat opzadelen kun je een hoop halen.
    De tijd dat Borus leftBrained dominant was, was de tijd dat hij kwam aangelopperen wanneer ik hem riep in het land maar vervolgens moest ik wel alert zijn dat hij me niet omver liep
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ook ik kom een paar dagen later binnenvallen, Trea ik begrijp dat jij nog heel wat denkwerk hebt en dat kan ik me voorstellen.

Ik kan me ook voorstellen dat het inderdaad een lastige situatie is, jullie hebben de paarden misschien wel onder andere om er samen van te genieten (en wat is er nou mooier?), en tegelijkertijd heb je het gevoel tussen Enya en Leo in te staan. En ik zou ook echt geen antwoord hebben op de vraag welke relatie er belangrijker is.

Ik ken een echtpaar met een beetje dezelfde situatie, hij zegt het op de volgende manier: mijn vrouw zit tussen koningin en moeder in, en ik ben de cola / voerautomaat in ruil daarvoor mag ik er soms wel eens opzitten. Mijn vrouw is er niet gelukkig mee maar voor het geval de paarden onderweg denken dat de automaat leeg is, doe ik dan toch liever een hoofdstel om / in.

Als je toch een oefensessie plant, wat vindt Leo ervan als jij dan met Enya grondwerk doet, terwijl hij erop zit? Op die manier hoeft hij niets aan parelli te doen, is het alleen zijn uitdaging om er op te blijven zitten, en zijn jullie toch met zijn drieen bezig.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

*update* Hahaha ik heb nachtdienst dit weekend en moest vandaag dus een keuze maken om in mijn "wakkere uren" te koken of te gaan rijden met Leo. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat het geen moeilijke keus was .

Ik had in mijn sores de meest voor de hand liggende vervanging voor het touwhalster even over het hoofd gezien.. nl mijn bosal . Geeft net iets duidelijkere hulpen dan het touwhalster, EN Enya is met bosal te rijden zonder stick... en daar had ik nog niet aan gedacht! Hoe blind kan je zijn.

De bosal, mede met mijn hernieuwde instelling van; ze zoeken het maar uit samen.. als het maar leuk blijft heeft ervoor gezorgd dat we weer ouderwets hebben kunnen lachen te paard. Het ging eigenlijk best wel goed.. Leo voelde zich heel savvy, viel uiteindelijk jammerlijk door de mand bij het vooropgaan, hihi, als ik riep: eerste weg rechts! En hij wel wilde.. maar gewoon rechtdoor scheurde..
    Gelukkig is Amy dan niet moeilijk, perfect aan de hulpen, en het lijkt wel of ze zuchtend van irritatie afwacht tot dat vervelende stel weer bij ons terug is zodat we weer verder kunnen haha.

Op de terugweg is een heel mooi breed zandpad, waar we wel eens galopperen. We besloten dit weer te doen - Leo voorop - en dan halverwege een smal paadje in te draaien, de hei op. En warempel! Enya leek overdonderd door de sturing, ging het pad in, bedacht zich 100 meter verder weer en ging met een grote boog dwars door de heiplanten terug richting pad. Ik lag echt dubbel. Het zag er zo komisch uit en er hing bijna een textballonnetje boven Enya´s hoofd; " neehee, dit doen we dus niet" haha. Leo kreeg Enya wonderlijk snel weer overtuigd van zijn mening, en hij genoot. Tja wel logisch he, in plaats van een zeikwijf heeft ie nou een vrouw bij zich die zich een buil lacht

Iedereen die hier een mening over had; BEDANKT! Het heeft ons echt geholpen, we komen er zó wel uit.

Re: van: rijden gaat steeds slechter: met bit/hackamore*UPDA

Gefeliciteerd!

Ik ben ontzettend blij dat jullie lol gehad hebben. Dat gun ik jullie van harte!

Liefs
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Dat is fijn om te lezen Trea,

ik zie weer twee vrolijke gezichten voor me, scheurend door het Brabantse land.
    Prendre la vie comme elle vient!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Fijn om te horen Trea!
    Zo zie je maar, soms moet je gewoon niet teveel denken, maar gewoon lekker DOEN.
    Ga maar lekker veel lol maken met die man van je, want het wordt vast een lange zomer dit jaar
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

De avonturen van Trea en Leo
    of
    Hoe een Bosal de Key to Success werd!!

van jullie allevier

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hahahaha, oke zo mag ik het weer horen, dit klinkt als een gezellig Enya ritje met haar eigen routeplanner
    Wel eeuwig zonde van de grote stille heide, hoe lang duurt het nou dat de natuur zich weer hersteld heeft, en de heide niet meer de sporen van Enya draagt hihihi?
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

SUPER HOOR!!

Vaak ligt de oplossing erg dichtbij en zie je het niet
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten