Oefensessies gaan er zeker komen! Ik geef niet op. Ammenooitniet. De mooie tijd van het jaar komt er weer aan, en hij zal het leren. Dalijk in de vakantie gaan we in de wei oefenen zonder zadel, zodat hij zijn zit kan leren voelen, en we gaan langs de weg (ik op de fiets ernaast) We gaan wendingen oefenen, de ors, backwards en sideways. Grondwerk zit er denk ik niet in, maar dat hoeft niet persé van mij, als hij zich maar inzet voor de rest. Daar zijn al pittige gesprekken over geweest, en het laatste woord is nog niet gevallen. Ik ga door het vuur voor "zijn" paard, ik weet hoe ze kan zijn, en ik hoop dat het op een goede dag ook tot hem doordringt dat hij dit ook kan bereiken.
Tot die tijd is het nog even "aanmodderen". Het bit gaat er niet meer in, dat is uitgemaakte zaak, tenminste niet die stang. Heb nog een dun dubbelgebroken bitje liggen, dit kunnen we proberen voor de ritten op zondag, en ik heb mijn oog laten vallen op een mech hackamore op mp met korte scharen. Hij kon met dat stangbit ook goed overweg, er werd nooit gerukt, was ook niet nodig.
Als de hackamore er komt, ga ik uiteraard eerst zelf testen hoe Enya eronder loopt, hoe ze reageert etc.
T is gewoon even nog doorbijten.. vooral voor Enya. Gelukkig is het een heel stabiel paard, die meteen laat merken hoe ze over dingen denkt. Die komt wel voor zichzelf op, en anders heeft ze mij nog. En ik heb haar op mijn tanden, zegt men![]()
Bladwijzers