Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Help mijn haf word kaal.update!!!

Help mijn haf word kaal.update!!!

Zo was hij een paar weken geleden.

En zo ziet hij er nu uit.

Hij krijgt voldoende vit/min en staat overdag in de wei en s'avonds op stal met hooi.
    Dit is in ong. 3 weken tijd gebeurd en word elke dag erger.
    Hij staat nu onder een uv werende vliegendeken om zijn huid te beschermen, want hij is echt tot op zijn huid kaal.
    Hij is voor de winter geschoren geweest, maar staat al 2 maanden zonder deken.
    Heeft iemand dit al vaker gezien?

(Morgen komt de veearts bloedmonsters nemen.)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Help mijn haf word kaal.

wassen met betadine shampoo ?? en de kale plekken insmeren met betadine jodium ?? zo ben ik van de kale plekken op de hals en hoofd af gekomen vorig jaar bij mijn paardje.

Dat waren van die kale donker haast zwart gekleurde plekken

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke
    wassen met betadine shampoo ?? en de kale plekken insmeren met betadine jodium ?? zo ben ik van de kale plekken op de hals en hoofd af gekomen vorig jaar bij mijn paardje.

Dat waren van die kale donker haast zwart gekleurde plekken
    Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat ontsmet wel maar verder heeft het nog niet geholpen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vreemd! Misschien kan de DA ook een huidschraapseltje nemen? Hoop dat ie iets vindt en er iets aan te doen is!

Vanochtend is de DA geweest.
    Alles op een rijtje gezet: slechte vacht, veel drinken, veel plassen, minder uithoudingsvermogen.
    Zij vermoed dat hij misschien Cushing heeft.
    Maandag krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en kan ze me meer vertellen.

Heeft iemand ervaring met Cushing bij paarden?
    Mijn schoonzus heeft zelf wel Cushing gehad dus bij mensen ben ik er wel mee bekent.

Ondertussen ga ik maar is even surfen of ik wat kan vinden.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Help mijn haf word kaal.update!!!

Je zou Cookies hier of op bokt even kunnen pb-en!! Zij heeft een cushing paard dat medicatie krijgt en ze heeft zich er heel goed in verdiept!!!

Sterkte ermee!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Je zou Cookies hier of op bokt even kunnen pb-en!! Zij heeft een cushing paard dat medicatie krijgt en ze heeft zich er heel goed in verdiept!!!

Sterkte ermee!
    Bedankt, ik heb op internet al wat dingetjes opgezocht en hier wat oude topics doorgespit ik ben al iets wijzer.

Als je meer wilt weten dan kun je me een bericht sturen. Ik heb een cushingpony en heb me helemaal ingelezen in de materie. Mijn pony krijgt medicatie en nu gaat het heel erg goed met hem.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mirel
    Maandag krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en kan ze me meer vertellen
    oeh, dat klinkt heftig. Maar: eerst de uitslag afwachten, ik ga duimen. Sterkte!!

[quote="lila"]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mirel
    Maandag krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en kan ze me meer vertellen
    oeh, dat k]

Dank je, Cariño geniet nou van een lekkere rust periode want zolang hij kaal blijft stap ik er niet op.
    Een beetje grondwerk en wandelen/fietsen vind hij ook leuk dus wij gaan ons best vermaken ook zonder de bosritjes.
    Maar nu eerst maar even de uitslag af wachten voordat ik weer wat ga doen.
    Hij ligt nu lekker in de wei te genieten(uitzicht vanuit kantoor)

pasterza
    Guest

Op bokt staat een topic over een ezel die kaal wordt: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread
    Weet niet of het dezelfde kaalheid is maar misschien heb je er iets aan. Niet dat zij weten wat het is, maar samen kan er mss toch nuttige informatie uit komen.
    Succes ermee!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door pasterza
    Op bokt staat een topic over een ezel die kaal wordt: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread
    Weet niet of het dezelfde kaalheid is maar misschien heb je er iets aan. Niet dat zij weten wat het is, maar samen kan er mss toch nuttige informatie uit komen.
    Succes ermee!
    Bedankt, ik heb het even gelezen maar het is toch iets anders dan bij die van mij.
    Als het goed is hoor ik het voor 11 uur.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

hé wat ontzettend naar!

Het is inmiddels 11 uur geweest, weet je al wat meer?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Alle organen functioneren goed, dus dat is wel goed nieuws.
    Er zijn twee gehaltes die nader onderzocht worden maar dat hoor ik pas eind deze week.
    Ook is er spierafbraak geconstateerd de oorzaak daarvan is het anders lopen door pijn.
    Hij staat nu twee maanden op blote voeten en is nu dusdanig kort geworden dat hij zelfs in de wei kreupelt.
    De meningen zullen waarschijnlijk verdeeld zijn, maar ik heb besloten om toch hem toch weer ijzers te geven.
    Hij loopt nu puur op de stralen en er valt niets meer te corrigeren.
    Ik wil niet dat hij hierdoor nog meer lichamelijke problemen krijgt.
    Met zijn ijzers liep hij altijd goed en had hij nooit ergen last van, dus vandaar mijn beslissing.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

wat een narigheid, ik kan je beslissing best begrijpen.

Mischien stomme vraag, maar is hij wel goed natuurlijk bekapt dan?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten