Goed zoals de titel al zegt, ga ik in de grote vakantie waarschijnlijk op reis, niet erg ver ofz, woon in heesch en ga naar Boxtel, maar nou komt het, ik neem indy mee. ikzelf ga dan logeren bij mijn beste vriendin, en indy komt dan waarschijnlijk bij haar verzorgijslander te staan niet zo ver daar vandaan.
Maar aangezien ik nog nooit met mijn pony weg ben geweest en het niet effentjes een dagje maar een heel weekje is, heb ik dus geen idee hoe dat moet met het eten enz.
Ik zal jullie eerst even goed de situatie vertellen dan kunnen jullie daarna het beter beoordelen. Indy staat hier normaal het hele jaar zonder deken op de wei, waar ook plekjes zonder gras zijn, een schuilstalletje maar daar gaan ze bijna nooit in. en in de koudere maanden van het jaar krijgen ze flink hooi, en de warmere maanden een heel klein plakje.
de situatie in Boxtel; (ik moet het eerst nog ietsjes beter uitzoeken hoor) maar zover ik weet is daar geen wei en zijn paardjes staan meestal sávonds op stal en overdag in de bak of paddock. indy zou daar dan dus die week in de bak of paddock staan aangezien ik haar beslist niet in een stalletje wil proppen. maar dan zou ze dus anders eten, namelijk geen helemaal vers gras. ze kan daar hooi krijgen en ook brokken, maar kwil haar eigenlijk geen brokken of krachtvoer geven ofz, aangezien ze daar altijd een beetje hyper van wordt en we daar dus vorig jaar mee zijn gestopt.
Ik heb ook nog geen ervaringen zelf met ontwormen enz.
nou is mijn vraag dus;
kunnen jullie mij goed vertellen wat ik moet doen, wat moet ik van te voren doen, wat moet ik regelen, wat raden jullie voor het voer mij aan? nog tips? de verveling zal niet zo'n groot probleem zijn, ik leg mooi onze voetbal in de wei, of een speelbal en verder zijn we waarschijnlijk de hele dag lekker nij de stallen in de weer.
Tips tips tips?
Alvast heel erg bedankt, wat zou ik toch zonder jullie moeten!![]()
![]()
Bladwijzers