Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Topic: Enten jullie elk jaar tegen influenza?

Forumlid Collane's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Re: Enten jullie elk jaar tegen influenza?

Ik twijfelde ook al heel lang erover, of enten wel zo goed is en ent sinds vorig jaar niet meer, op tetanus na. Mijn reguliere dierenarts was het absoluut niet met me eens. Toch voelt deze keuze voor mij erg goed.

Ik vraag me wel eens af, of we niet te bang zijn om ziek te worden en daardoor. i.p.v. het bij de kern aan te pakken, zoals gezonder (natuurlijker) eten en leven en bijv. paarden niet in een stal zetten (geldt eigenlijk voor alle dieren), wordt er naar middelen gegrepen die alles onderdrukken en het imuunsysteem ondermijnen. En zo dus aan de 'geld willen verdienende farmaceutische industrie' aanhobbelen
    voor meer info en foto's :www.kruiskruidinfo.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Collane
    Ik twijfelde ook al heel lang erover, of enten wel zo goed is en ent sinds vorig jaar niet meer, op tetanus na. Mijn reguliere dierenarts was het absoluut niet met me eens. Toch voelt deze keuze voor mij erg goed.

Ik vraag me wel eens af, of we niet te bang zijn om ziek te worden en daardoor. i.p.v. het bij de kern aan te pakken, zoals gezonder (natuurlijker) eten en leven en bijv. paarden niet in een stal zetten (geldt eigenlijk voor alle dieren), wordt er naar middelen gegrepen die alles onderdrukken en het imuunsysteem ondermijnen. En zo dus aan de 'geld willen verdienende farmaceutische industrie' aanhobbelen
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik vraag me hetzelfde af.
    Trouwens mijn DA was ook fel tegen, maar gelukkig wéét ik hoe "normal" die is, want hij was ook stomverbaasd dat ik aan de rechterkant van mijn paard liep, want volgens hem moest altijd alles vanaf de ]/images/smilies/confused_smile.gif[/img] Ik neem zijn adviesen dus maar met een korreltje zout en doe lekker mijn ding. Niet meer enten tegen influenza geeft mij ook een heel goed gevoel.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ent wel tegen influenza, en de hoofdreden is omdat ik met Kabriche aan cursussen e.d mee doe.

Als je gaat Wimmen zal je paard toch ook ingeënt moeten zijn, toch?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Sja Réban, als je mee wil doen met cursussen moet je inderaad enten.
    Ik vind het eigenlijk een beetje krom, maar het is blijkbaar niet anders.

Ik werk dagelijks met kinderen die niet even netjes hun hand voor de mond doen als ze hoesten en die ook rustig hun snottebellen aan je af vegen, ik heb geen griepprik gehad, wil ik niet en hoeft gelukkig ook niet.

Maar ik zou dus ook zo maar griep kunnen krijgen van al die kleine kinderen, toch zijn we maar weinig ziek bij mij op de afdeling, dit komt in mijn ogen omdat we zelf een weerstand hebben opgebouwd die natuurlijk is en niet door verzwakte bacillen met een hoeveelheid aan begeleidende stoffen hebben ingespoten gekregen. In mijn ogen wordt je eigenlijk een beetje ziek gemaakt.
    Hetzelfde geld voor je paard, niet elke bacil wordt door de enting buiten de deur gehouden, en door de enting is het imuunsysteem verzwakt, in feite kunnen ze er zieker van worden.

Ik schrijf dit relaas niet alleen naar jou Réban, maar meer voor iedereen die het leest, dat je, je niet aangevallen voelt, want dat is absoluut mijn bedoeling niet.
    Prendre la vie comme elle vient!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

De DA is geweest en ik heb ze toch maar weer tegen alles laten enten. Hij vond het echt onverantwoord om het niet te doen. Hij vroeg me of ik mijn kinderen liet enten en tja dat doe ik. Ik zei ook dat ik mezelf nooit tegen griep laat enten om de reden die jullie hierboven aanhalen. Nu hij zei me wel dat paarden geen mensen zijn en dat de paardeninfluenza toch wel een ander soort virus is dan dat bij mensen. Tja ik laat me misschien te makkelijk ompraten dus....
    De kwestie van tetanus zei hij dat de entstoffen minder zwaar zijn tov vroeger dus dat je best toch welk elk jaar ent. En hij had al paarden aan tetanus zien sterven dus....
    blijkbaar zit het Natural er bij mij toch nog niet zo goed ingebakken
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forumlid Collane's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    blijkbaar zit het Natural er bij mij toch nog niet zo goed ingebakken
    Ah joh, voor alles geldt dat je het pas moet doen als je er erachter staat. Dan pas voelt het goed. Alles heeft twee kanten en overal is wat voor te zeggen. Het is maar net bij welke kant je je het prettigst voelt. Ieder mens heeft hier op deze aardbol z'n eigen ding te doen. Ik heb er ook een aantal jaren over gedaan voordat ik besloot niet meer te enten. Het is een beslissing, die je zeker goed overwogen moet nemen.

Ik geef mijn mening over het enten, niet om anderen te veroordelen, maar ik heb zelf ook veel gehad aan de mening van anderen, daar is mijn keuze op gebaseerd geweest. Uiteraard na ook wat meer onderzoek te hebben gedaan.
    voor meer info en foto's :www.kruiskruidinfo.nl

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Tja MarieJo ik ga eigenlijk wel met je mee, ik vind dit ook wel...

MAAR:

Als ik mee wil doen met e.e.a zal ik toch moeten, het is mischien zwak om er aan toe te geven, maar in mijn eentje kan ik niks tegen die grote wereld, ik wil niet zielig of kansloos klinken maar heb gewoon niet de tijd om te wachten totdat het mischien niet meer verplicht is.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten