te laat, hij is alweer voor een jaar geent..... ik was een week te laat en nu mag ie volgens de DA niet meer in de trailer vervoerd en zou ie ook niet mee mogen doen aan b.v. een Parelli cursus..... moet ik nog naar informeren bij Eddy
te laat, hij is alweer voor een jaar geent..... ik was een week te laat en nu mag ie volgens de DA niet meer in de trailer vervoerd en zou ie ook niet mee mogen doen aan b.v. een Parelli cursus..... moet ik nog naar informeren bij Eddy
ik geloof dat de regel is: als je morrie nu binnen (weet niet zeker) 6 weken een herhalings enting zou geven, dan mag je paard weer vervoerd, aan wedstrijden etc mee doen...
mijn paard wordt ook geent (verplicht op stal) zelfs 2x per jaar...
ik vindt het ook wel een moeilijk iets, om er zo 1 2 3 een besluit over te nemen (zou ik al een keuze mogen maken).
idd wat sannie zegt is ook zo... ben je een voorstander van enten, dan kan je volgens mij ook zo een aantal artikelen vinden voor pro enten, net zo als een tegenstander van enten. Zoveel mensen zoveel meningen en dat geldt ook voor docters, wetenschappers etc...
wedstrijden is het wel het laatste waar ik aan mee zou willen doen, ik moet alleen even bij Eddy informeren of hij ook een complete enting eist voor zijn cursussen
Ik heb Atli wel weer gewoon laten enten, ondanks dat ik ook wel twijfels heb daarover.
Ik was ruim een week te laat met enten, maar de DA was zo vriendelijk om de datum aan te passen zodat het weer netjes klopt allemaal.![]()
Dat is ook zo. Er zijn meer pro-ent artikelen dan tegen. Het moge dan duidelijk zijn dat ik een tegenstander benOorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
![]()
Ik heb mijn eigen griep-enting (opgelegd door mijn werkgever) dan ook met zeer veel genoegen geweigerd. Ik wordt liever op natuurlijke wijze ziek, als dat ik mijn lichaam vol laat spuiten met kwikverbindingen en kunstmatige virussen.
Morrie; ik ben benieuwd naar het antwoord van Eddy hierop. Wil je dit nog laten weten?
Zodra Eddy weer in het land is zal ik hem mailen.....
ik wieger de griepenting die mijn werkgeven me aanbied, ik heb hem 1 x genomen en heb toen voor het eerst in mijn leven vreselijk griep gehad....
Zo, dit heeft een hele discussie opgeleverd, zeg.![]()
Ik heb het een en ander weer wat duidelijker gekregen.
Ik ga de dames niet enten, ze staan bij mij aan huis, ik ben wel benieuwd hoe het zit als je dus b.v. naar een Parelliweekend zou gaan.
Maar dat gaat Morrie al navragen.![]()
Net als bij mensen die de griepprik krijgen, moet je maar net het geluk hebben dat je tegen de juiste soort gegent bent, want als een ander de kop op doemt, en je bent al wel net geent, kan je lijf twee keer een virus gaan ziten bestrijden.
Tetanus blijf ik doen net als Trea om de 4 jaar.
Verder ontworm ik ook al natuurlijk met Verm X, dit met name om Silke zo min mogelijk te belasten.
Iedereen bedankt voor zover!
Prendre la vie comme elle vient!
Ik entte eerst twee maal per jaar, nu eenmaal.
Heb ook eens anderhalf jaar overgeslagen.
Mijn paard heeft zomereczeem, maar ik merk geen verschil bij deze kwaal als ik eenmaal, tweemaal of geen maal per jaar ent.
Ik ent nu in februari, buiten het eczeemtijdperk, dat wel.
Flauw van de DA....alsof dat ene weekje uit maakt. Toevallig was ik ook een week te laat, maar ze heeft de entingen in het paspoort gelukkig mooi laten aansluiten.Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
Wilde Ollie ook niet meer enten voor influenza, laatste keer was 2002. Maar de DA adviseerde het tóch te doen, om reden van de tetanus die erbij inzit. Schijnt volgens haar maar 2 jaar te beschermen. Wéér een andere mening dus. Ze zijn het er niet over eens. Zal de volgende keer haar wel wijzen op het aparte tetanus vaccin. Want nu heeft Ollie toch weer verzwakt influenza virus binnengekregen.
Omdat ik met Vash wel wedstrijden ga doen wordt hij eens per jaar geënt.
Heb dit jaar ook weer met de groep mee laten enten, omdat Amon in een grote groep staat heb ik weinig keus, maar ben ook geen voorstander van enten, tenminste tegen influenza. Tetanus is uiteraard een ander verhaal.
www.crystal-carving.com
Domme vraag maar is het Rhino vaccin hetzelfde als de Influenza of is dat nog iets anders.
De vet hier ent wel maar om de twee jaar in tegen tetanos en elk jaar tegen influenza. Ik laat het ook zo doen. Net in mijn boekje gaan kijken voor einde mei moet het gebeuren....
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
Rhino(-pneumonie) is iets anders. Dat moet (geloof ik) 2 x per jaar en eigenlijk moet de hele stal meedoen, anders heeft het geen zin. En tegen de neurologische variant (de ernstigste) helpt het niet.
ik heb geinformeerd bij Eddy en het paard moet geent zijn tegen Influenza en recent ontwormd zijn om te mogen deelnemen aan een cursus
Dank je wel Morrie, voor het navragen.
Dat wordt dan dus een beetje lastig, om de cursus te volgen.
Ga ik maar een keer kijken.
Prendre la vie comme elle vient!
Bladwijzers