Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Onderzoek bekappingsmethodes

pasterza
    Guest

Onderzoek bekappingsmethodes

Een kwalitatief onderzoek naar de Traditionele methode, Natuurlijk Bekappen en de Dr. Strasser methode:
    http://www.cartracinghq.com/hoefbekapping/

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Onderzoek bekappingsmethodes

Hmm, ben niet echt onder de indruk van het verslag.

Vooral de resultaten en 'conclusie', het belangrijkste onderdeel van een verslag, lijken wat afgeraffeld en zijn matig onderbouwd.

Het viel me ook op dat ze (alweer) angst voor het risico op gevoeligheid zetten onder Strasser en 'aandacht voor levensomstandigheden voor het paard' onder Natuurlijk bekappen plaatsen, terwijl Strasser daar juist ERG op hamert, veel meer dan ik van de gemiddelde natuurlijk bekapper hoor

Tis nog wel een afstudeerverslag ook (van Hall is toch HBO?)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

ik vond het ook niet bepaald indrukwekkend.

Wat me het meest in het oog sprong is het feit dat "hoefnatuurlijk" het "natuurlijk bekappen" zou ontwikkeld hebben... sjonge jonge

enneuh, in de conclusie :
    Uit de resultaten van de literatuurstudie en de interviews blijkt dat de kwaliteit van de traditionele methode gelijk staat met die van de Dr. Strasser methode.

Wat is HBO ? Kent iemand het Belgisch niveau ervoor ?

Alvast bedankt!
    Fred.
    We should not only use the brains we have, but all that we can borrow - T.W. Wilson

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hahaha, ik had het nog niet zo gedetailleerd doorgelezen (geen zin in ook) maar dit is wel errug triest

HBO is wat onder universiteit zit, hoger beroeps onderwijs heet het. (dan heb je ook middelbaar beroeps onderwijs, alledrie zijn het opleidingsnivo's die na het gewone middelbaar komen)

4 jaar HBO zou ook gelijk staan aan de eerste 2 a 3 jaar van de universiteit, je krijgt er iig dezelfde titel voor.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Jeetje, heb er net zo'n beetje doorheen gelezen, maar wat een niveau zeg (gebrek aan.. bedoel ik). De schrijfstijl is nogal basisschool achtig en de engelse samenvatting is om te huilen.

Er is al zoveel op de structuur aan de merken, dan hebben we het nog niet eens over de inhoudt gehad. Soms wordt Strasser bij NB geveegd op verkeerde punen en soms uit elkaar gehaald op verschillende punten die wel overeen komen. Onderzoek doen dmv wat boeken te lezen en interviews af te nemen (hoe subjectief kan je het maken), lijkt mij niet echt wetenschappelijk verantwoord. Als ik dit op de HAS had ingeleverd als afstudderscriptie dan had ik mijn diploma nooit gehaald. Ik krijg accuut plaatsvervangende schaamte voor mijn HBO status...

PS voor 4 jaar HBO krijg je niet meer dezelfde titel als voor 3 jaar Uni. Hbo'ers krijgen Baschelor als titel en 3 jaar Uni studenten Bachelor of Science
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

De onderzoeksgroep is ook nogal bijzonder te noemen. Hoewel wordt betoogd dat de drie methodes gelijk vergeleken worden is het merendeel van de geinterviewden bezig met Natuurlijk Bekappen. Op die manier heeft die methode al meer aandacht gekregen.

Verder staan er in het verslag ook foto's die op de site van paardnatuurlijk te vinden zijn dus ik kan het onderzoek nauwelijks objectief noemen.

Bladwijzers

Forum Rechten