Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Rijden gaat steeds slechter

Re: Rijden gaat steeds slechter

Bij Eya komt het onbegrip als het lichaam van de ruiter niet goed meestuurt. Hoe is dat bij jou Ilse?

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ga in dit verhaal helemaal met Lila mee, als het goed is dan is het goed. En je kunt met touwhalster ook gewoon dooroefenen.

Volgens mij is het een zaak dat je het beide naar je zin hebt, en als je met bit samen meer vertrouwen hebt dan is het voor beide goed.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Zegt Stephanie Burns niet: "Learning occurs OUTSIDE of the comfort zone"? Dus lijkt me opegeven en terug met bit gaan rijden geen goed idee om mijn freestyle rijden te verbeteren. Het rijden met bit gaat gewoon al goed. Ik wil ook zonder bit goed kunnen rijden.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik zeg ook niet dat je moet opgeven, het lijkt me alleen niet verkeerd om af en toe ook met bit te rijden zodat het wel leuk blijft! Ik vind het alleen geen schande om met bit te rijden als dit voor beide partijen ontspannen en fijn verloopt!

En stap voor stap kun je dan verder gaan met touwhalster proberen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ilseb
    Zegt Stephanie Burns niet: "Learning occurs OUTSIDE of the comfort zone"? Dus lijkt me opegeven en terug met bit gaan rijden geen goed idee om mijn freestyle rijden te verbeteren. Het rijden met bit gaat gewoon al goed. Ik wil ook zonder bit goed kunnen rijden.
    Als je mijn reactie goed leest dan staat dat er precies. Maar je moet wel de tijd nemen om het op te bouwen. Je kan niet zonder bit direct alle dingen doen die je met bit al wel kan. Je paard begrijpt dat niet. Je gaat dus wel degelijk je comfortzone verlaten, maar met kleine stapjes en niet met een sprong. Jij hebt een paard dat heel graag wÃ*lt en dus meedenkt. dat kan in het begin erg verwarrend zijn dat hij in zijn enthousiasme steeds hard gecorrigeerd moet worden of in ieder geval niet beloond wordt voor zijn inzet. Begin dus héél simpel.

Nienke, hoe heb je dat dan opgelost? Gewoon elke dag proberen? Ik denk dat ik vandaag weer eens probeer en als het niet gaat met 1 teugel, dan probeer ik met 2. Ik heb het gevoel dat hij dat beter begrijpt.
    Ik heb gewoon doorgezet, ik had toch al verwacht dat het totaal niet lukken zou maar eigenlijk hadden we nog best lol zo dus gingen we ermee door.. na een weekje had wim volgens mij zoiets van "oh dit is blijvend" dus toen ging het wel beter, na een tijdje had ze wel door dat er niks veranderd was (omdat ik met bit ook redelijk contactloos reed) Ik ben wel begonnen met 2 teugels, dat leek me makkelijker voor d'r. Ik rij nu nog steeds met 2 teugels trouwens, maar dat is gewoon omdat ik ze toch niet gebruik en 2 teugels kun je mooi laten hangen zonder dat ze erop gaat staan.
    Gr Nienke

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Even een kleine update: ik heb na dit topic gewoon weer met bit gereden en ook nog 1 keer met 1 teugel. Dit ging wel iets beter, maar nog steeds niet echt goed, dus terug het bit erin, even gereden, dan bit er weer uit en met touwhalster en touw. Weer iets beter.

Gisteren heb ik eerst in de round pen lekker geborsteld, dan gezadeld en de games at liberty gespeeld. Daarna de hackamore aan en in de rijbak gereden. Ik heb lekker mijn Fluidity geoefend en hij was erg rustig en braaf. Stap, draf en galop gedaan op rechte lijnen en cirkels en dat ging goed. Hij liep wel nogal scheef met zijn ribben naar rechts, dus ik heb wat geëxperimenteerd met gewichtsverplaatsing en wat het effect daarvan was. How interesting!

Ik kreeg nog commentaar van de staleigenaar dat mijn paard niet recht liep en dat ik scheef zat. Ik heb hem nog wel proberen uitleggen dat ik aan het experimenteren was met gewichtsverplaatsing, maar hij vond toch dat ik meer teugel en meer been moest geven (terwijl ik juist alleen maar met mijn houding aan het werken was en zonder teugeldruk probeerde te sturen). Nou ja, maar eens in mezelf gelachen en gewoon doorgegaan.

Ik weet waarmee ik bezig ben en waar ik naartoe werk. En het ging gewoon goed, basta! Perfectie komt pas in level 3 of daarna. It's not about the arrival, it's about the journey.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Klinkt heel goed Ilseb !!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Helaas heb ik nog niet de ervaring om "met deze stof" te werken, alleen het beeldmateriaal van de dvd's heb ik gezien. Maar volgens mij zijn jullie hartstikke goed bezig!!

Zou willen dat ik op dat niveau al kon ervaren, wat het effect is van je gewicht tov de ribben. Maar zoals je zelf al zo mooi zegt: " It's not about the arrival, it's about the journey."
    ik heb wat geëxperimenteerd met gewichtsverplaatsing en wat het effect daarvan was. How interesting
    Had het inderdaad het gewenste effect??
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten