Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: L1 les 2

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

L1 les 2

Ik heb vandaag het nieuwe parelli level 1 pakket binnengekregen. Dus natuurlijk ben 'k metteen beginnen lezen in m'n pocketguide1 met m'n theorieboek en dvd 1 in de dvd-speler.
    Les 1 heb 'k al doorgenomen.
    In les 2 moet je een relatie starten met je paard. Je moet je paard 30 minuten observeren staat er. Op de dvd laten ze dat mooi zien, maar daar staan de paarden elk apart... Die van mij staat op een weide met 2 andere paarden.

Nu vroeg ik me af, om zo 30 minuten daar te zitten, zet ik m'n paard dan best apart in de piste, en ga'k daar zitten? Of zet 'k mij gewoon neer in de wei waar die andere twee paarden erbij staan?

Cassandra is tweede in rang van de 3 en ik vrees als 'k cassandra gewoon bij haar kudde laat staan dat de afamerrie, die de dominantste is en uit is op snoep constant bij me gaat staan en Cassandra bij me weg jaagt (ze zou maar eens iets moeten missen...)

Wil dat morgen al proberen met haar.

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: L1 les 2

Wat ik toen heb gedaan, is Marinde mee nemen naar de paddock. Hier heb ik haar los gelaten en ben ik erzelf bij gaan zitten.
    Ik begreep eigenlijk dat je dus wel alleen met je paard moet zijn voor deze oefening. Dus ik zou zeggen: Zet hem in de paddock/of afgezet stukje weide en ga er bij zitten.

Maar misschien dat iemand anders hier meer nuttigs over weet te vertellen :
    No one can teach riding as well as a horse.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ah ok. Kan dat misschien wel best doen. Nuja als 'k haar in de piste zet kan ze wel nog contact hebben met de andere paarden. De weide waar ze met hun 3 staan ligt vlak naast de piste.

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Aangezien ik nog parelli pakket heb en verder ook niet kan oordelen en weten waarom ze deze oefening doen, vraag ik me af wat de bedoeling hiervan is.

Ik heb het ook wel eens gedaan met stoffel, maar zie ik dan.... juist! een grazen paard, wat stapje voor stapje verzet.
    Helaas beschik ik alleen over een weide waar ik een stukje van af heb gezet.
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Undemainding (schrijf ik dat goed zo?)
    ehhm, nee. helaas trea... undemanding

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door annebe
    Aangezien ik nog parelli pakket heb en verder ook niet kan oordelen en weten waarom ze deze oefening doen, vraag ik me af wat de bedoeling hiervan is.

Ik heb het ook wel eens gedaan met stoffel, maar zie ik dan.... juist! een grazen paard, wat stapje voor stapje verzet.
    Helaas beschik ik alleen over een weide waar ik een stukje van af heb gezet.
    Mijn paard staat ook in een graspiste.
    Ik heb dat toegepast op m'n paard en ze heeft helemaal niet zitten grazen. De bedoeling van dat spel is dat je de nieuwsgierigheid van je paard wekt.
    Gewoon bij je paard zitten en observeren... Je paard zal dan wel eens komen ruiken en misschien grazen... Maar juist het feit dat je paard gaat grazen kan goed zijn... je paard voelt zich confortabel bij jou in de buurt. Wat ook kan is dat je paard helemaal geen interesse toont in je... Dan zou je bijvoorbeeld eens kunnen nadenken waarom niet... Maar normaal zal ieder paard op een gegeven moment wel nieuwsgierig worden en eens komen kijken. Dat is al genoeg

Zit ondertussen aan les 5 Ik heb gelachen toen 'k de communication game met m'n zusje geprobeerd heb We hebben er beide veel uit geleerd hihi

Forumlid ingridge's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ok ik ben dus ook begonnen...paard apart gezet-we hebben er nog 2 staan- in de (gras)bak en niks doen. Wat gebeurt er? Niks, big bubble, pas na 25 min komt ze 1x naar me toe en ik aai over de hoofd en madam loopt weer weg... rustig grazend op 5m afstand.
    Mijn vriend (doodsbang voor paarden) kwam aanlopen en vroeg wat ik daar nou in godsnaam aan het doen was...duh! Ik vertellen dat je dus 30min bij je paard moest zitten en dan komen ze vanzelf een keer maar dat mijn paard een big bubble heeft dat ze toch niet in de buurt kwam. Om dat te demonstreren ben ik midden in de bak gaan liggen..en wat gebeurt er tot mijn stomme verbazing staat die merrie binnen een paar seconden naast mn hoofd te grazen. Levensgevaarlijk volgens hem! Tja ik had dit ook niet verwacht, daar lig je dan met een paar hoeven rond je hoofd.
    Mijn merrie Kaissima uitgerekend op 17 maart 2007

Potverdriedubbeltjes! Ik had een heel stuk hier geschreven over undemanding time, heeft 1 van de moddies mij willen quoten en dit gedaan via de edit knop! Nu lijkt het of ik mezelf quote en de rest is weg..

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

huh? Ik zie geen quote van jou of van de moddies....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    huh? Ik zie geen quote van jou of van de moddies....
    Dat stukje onder dat van Annabé.. was onderdeel van een heel lang stuk. Daarin vraag ik mij af of ik iets goed geschreven heb. Blijkbaar was dat niet zo, en heeft één van de moddies mij willen verbeteren. Dit is via een verkeerd knopje gegaan (niet-moddies kunnen dit niet, vandaar dat ik weet dat het een moddie moet zijn geweest).

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

aaaah 'k dacht al van: huh? waar slaat dat nu op
    Misschien kan je het nog eens typen lijkt me wel interessant

Bladwijzers

Forum Rechten