-
veulen voelt klam aan
Gisteren ging ik Nessa en Sunshine binnen zetten en ik kreeg het idee dat Sunshine wat klam aanvoelde. Vanmorgen (voor het werk) bij het buitenzetten leek het allemaal mee te vallen maar ik had me toch voorgenomen om de thermometer mee te nemen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Helaas bleken de batterijen ver leeg te zijn en waren de winkels al gesloten maar bij het binnenzetten voelde ze weer klam aan. Haar ademhaling was normaal (ze had dus niet lopen rennen), ze ziet er nog net zo fris en vrolijk uit als normaal en ze eet en drinkt goed. Wel zijn we de laatste 2 dagen veranderd van routine met het naar binnen en buiten zetten, zou het kunnen zijn dat ze dat nog spannend vindt en daardoor klam aan voelt?
Ik moet morgenvroeg toch als eerste met 2 van de andere dieren naar de DA dus ik zal proberen om daar meteen aan een nieuwe thermometer te komen, zodat ik meteen haar temp. kan nemen. 38C, zou toch de normale temp. moeten zijn voor een paard, ik neem aan dat dat ook voor een veulen geldt?
-
Re: veulen voelt klam aan
Mijn paarden voelen momenteel ook allemaal klam aan en volgens mij heeft het te maken met de weersomslag. 's Nachts daalt de temperatuur en 's morgens voelen ze weer gewoon.
Ik zou toch even een nieuwe thermometer kopen (of batterijen), en een zekerheidscheck uitvoeren, maar als ze gezond oogt, goed drinkt zal het allemaal wel loslopen.
-
Ik heb hetzelfde, (misschien wel tinkereigen? Of gewoon het weer!) Mischa is ook erg klam, zal wel de weersomslag zijn!
Ik zou ook nog voor de zekerheid goed opletten wat ze doen, en evt. temperaturen..
Klamme paarden trouwens nooit afspuiten! Ze houden zichzelf namelijk klam om de spieren soepel te houden, als ze uit zichzelf klam aanvoelen. Niet denken dus, ooh ze heeft het warm, verkoeling zou lekker zijn!
-
Sunshine's temp was goed
, ook al voelde ze weer klam aan maar het zal idd met de weersomslag en haar wollige vachtje te maken hebben. In eerste instantie had ik de pony's vanacht buiten willen laten maar doordat ik hoorde dat er toch behoorlijk wat kans op regen/ onweer was, heb ik ze toch maar op stal gezet. Ik had zelf nl ook het gevoel dat zo'n plotselinge afkoeling niet goed voor haar zou zijn
@Otje, dank je voor de waarschuwing ik zal het zeker onthouden. Zoals gezegd had ik al het idee dat het niet goed zou zijn maar nu weet ik ook de reden daarvoor.
-
Gelukkig maar!
Ja nouja ik dacht, ik kan het beter zeggen voordat je straks een ziek veul hebt
Groetjes!
Forum Rechten