Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: "aandacht graag!"

  1. #1

    "aandacht graag!"

    Ik heb even een vraagje, stel je voor dat je bezig bent met je paard maar die is continu bezig met de omgeving te bekijken en let voor de rest niet op geeft geen reactie en dergelijken...hoe los je dit probleem dan op? Hoe vraag je de aandacht van je paard op zo'n moment?

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: "aandacht graag!"

    Gewoon beginnen met je games

    Als hij niet oplet bij fase 1, dan let hij uiteindelijk echt wel op bij fase 4 en leert hij dus dat het beter is om wel te gaan opletten.
    Driving-game werkt hierbij beter dan porcupine trouwens.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: "aandacht graag!"

    mee eens calippo maar ik vroeg me toch nog wat af.

    Is het eerlijk om bij een paard wat overal op let behalve op zijn of haar mens long phase 1, snel 2.3.4. toe te passen? Aan de ene kant denk ik soms "ja maar hij merkt mijn lange fase 1 niet, en dan inene als een verassing heeft hij een keer fase 4 te pakken". Aan de andere kant.... " het is niet mijn schuld dat hij die fase 1 niet opmerkt. Hij staat naar de buurvrouw te koekeloeren, niet ik. "
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: "aandacht graag!"

    It depends...

    als jij al langer bezig bent met Parelli en je paard dus weet dat jouw lichaamstaal iets betekent, dan kan het hem zeker meer oplettend maken op jouw fase 1.
    Linda doet dat toch ook in de nieuwe L2 (die ik nog steeds uitgeleend heb )

    En je paard ziet vrijwel ALTIJD jouw fase 1, tenzij je recht achter hem staat. Het is dus aan hem om te leren jou beter in de gaten te houden, net zoals dat het voor jou belangrijk is je als goede leider te gedragen zodat je paard ook reden heeft om je in de gaten te houden he

    Maar voor iemand die nog niet weet hoe hij uberhaupt de aandacht krijgt, lijkt me dit geen goede strategie
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re: "aandacht graag!"

    Een vluchtdier als het paard ziet je inderdaad altijd wel, het is alleen de vraag of je interessant genoeg bent om ook echt aandacht aan je te schenken...

    Driving game werkt inderdaad erg goed, en vooral de driving van de achterhand. Als jij kunt bereiken dat je paard waar je ook staat of heen loopt altijd zijn achterhand van jou wegdraait zodat hij zijn hoofd actief en full-time in jouw richting draait en vasthoudt, dan weet je zeker dat je de aandacht hebt. Met de circling kan hij namelijk altijd nog met verstand op nul van je wegrennen met het hoofd lekker naar buiten, de lijn/bakrand houdt hem dan immers wel binnen. Als je daarentegen steeds tegen hem roept 'achterhand weg!', dan vraag je niet alleen actief een oefening waarin je fases kunt verhogen als hij niet luistert, maar zorg je er bovendien actief voor dat hij zijn lichaam steeds naar jou toe richt. En waar het lichaam heen gaat, zal de geest volgen.
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  6. #6
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: "aandacht graag!"

    Ik vond dit ook erg lastig, vooral als ik met Kabriche op plekken ben waar ze een beetje RB dreigt te worden/ is.

    Maar ik pas ook altijd de fases in volgorde toe en dan 'moet' ze uiteindelijk wel. Maar ik heb dan daarna de aandacht weer snel verloren, maar dan zal ze nog wel niet helemaal LB zijn denk ik.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re: "aandacht graag!"

    Goede vraag, ik had dit probleem laatst ook. Mijn zus is een soort suikertante voor mijn paard en voert hem voortdurend allerlei stukjes fruit en paardensnoepjes (waar ik het overigens niet mee eens ben !) Toen ik haar laatst het een en ander wilde laten zien van onze pas verworven parelli-kunsten, stond hij alleen maar naar haar te kijken en het lukte me amper om de aandacht weer op mij te krijgen. Maar met deze tips zal het vast beter gaan !

  8. #8
    Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    367

    Re: "aandacht graag!"

    In het begin vond ik dit ook erg lastig en gaf wel eens een kleine slinger aan het touw: "Hey hier sta ik!!"
    Nu begin ik gewoon met de games en ga door met de games. Mocht het zo zijn dat ze echt iets super interessant vind, dan geef ik weer een kleine slinger aan het touw, heeft ze de oefening waar ik mee bezig was goed gedaan, hebben we een kleine tussenpauze en mag ze wel even kijken naar datgene wat zo interessant is
    Maar gaan we weer aan het werk, wil ik dat haar aandacht gevestigd is op mij (dus doorgaan met de games, niet reageren kleine slinger aan het touw)
    No one can teach riding as well as a horse.

  9. #9

    Re: "aandacht graag!"

    Lodash had soms heel weinig aandacht.

    Bleek later dat hij gewoon echt honger had.

    Dat kan dus ook een reden zijn...

    May the horse be with you!

  10. #10

    Re: "aandacht graag!"

    Oké dus als ik het goed snap moet ik gewoon beginnen en proberen haar aandacht vast te houden door ernaar te vragen. Ik sta open voor haar "antwoorden"....hett ging de afgelopen dagen al veel beter

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •