Hoi allemaal,
Ik weet het even niet meer. Cody gaat echt super met grondwerk; we zijn at liberty bezig en dat is zo gaaf! Alleen met het rijden gaat het steeds slechter. Als ik met een bit rij, gaat het perfect. Ik hoef haast nooit contact op te nemen, hij loopt verzameld en luistert perfect naar de meest subtiele hulpen. Maar als ik ga freestyle rijden (met 1 teugel), dan lijkt het wel alsof hij denkt "ik ben toch vrij, dan ben ik nu de baas". Hij wil niet stappen en gaat steeds hard draven, hij trekt steeds naar de uitgang toe en zijn aandacht is niet bij mij. Ik heb echt al vanalles geprobeerd; bend to a stop, kleine cirkels, achtjes, rechte lijnen met verandering van richting, maar het verbetert niet echt. Linksom gaat best goed; na een tijdje gaat hij rustig draven en hij blijft ook in stap, maar rechtsom wil maar niet lukken. Als ik dan het bit indoe en op precies dezelfde manier ga rijden, doet hij wel alles braaf. Volgens mij is dit disrespect. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb trouwens wel al een les bij Eddy afgesproken, maar die is nu nog in Florida, dus ik moet nog even wachten.
Groetjes,
Ilse
Bladwijzers