Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Re: backwards vanuit een andere visie

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Re: backwards vanuit een andere visie

Daarnaast helpen de impulsion games erg goed om een paard wat vlotter aan je energie te krijgen (of langzamer afhankelijk van het soort paard natuurlijk ). Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ze grotendeels uit het nieuwe L2 pakket zijn gehaald want ik heb er zelf erg veel aan gehad.
    Hoi Maaike, ik breek even in als je het niet erg vindt, omdat ik wel heel erg nieuwsgierig word als als ik dit zo lees. Ik heb zelf alleen het nieuwe L2 pakket en zou wel graag wat meer variatie aanbrengen in het impulsion programme. Zou je wat 'oude' impulsion games kunnen beschrijven of is dat heel veel werk?

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Hai sannie, dat is idd wel een hoop werk maar ik lees dat je in bennekom woont dus als je wil mag je wel langskomen en mijn oude L2 lenen hoor
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Impulsion programs (niet games) zijn kort te omschrijven hoor, de uitleg in de boekjes is ook maar kort namelijk

De kracht van de impulsion programs zit er vooral in dat je ze 7 keer achter elkaar doet, niet perse elke dag, maar wel elke keer dat je rijdt doe je EERST die impulsion program waar je mee bezig bent.

Er zijn er 7, weet ze niet meer precies allemaal
    maar de belangrijkste:

point-to-point: van 1 punt naar het volgende punt rijden, speciaal voor langzame paarden met een emmer voer op het punt. Je rijdt dus tussen 2 emmers voer heen en weer

corners-game (hmm, toch wel game ) : in de bak van hoek naar hoek rijden

(dit waren de 2 belangrijkste voor short horses)

cloverleaf: een klaverblaadje rijden in de bak: steeds afwenden bij a, e, c en b, recht oversteken en telkens 1 richting op rijden (linksom bijv). Je rijdt dan telkens over X.
    Eerst rij je bijv. van a naar c, daar ga je links, dan kom je als eerste bij de e, waar je oversteekt naar b, weer links dus, dan kom je bij de c en steek je over naar de a en vervolgens van b naar e. Zo rijdt je dus een klavertje. Deze rijd je in draf of galop, zolang tot je paard zijn gang constant houd.

Bulls-eye: cirkels rijden rondom 1 punt, zolang tot je paard in een constant tempo blijft lopen

Backwards en sideways, dit heb ik nooit echt een impulsion program gevonden, maar hoe beter je paard achterwaarts en zijwaarts gaat, hoe beter al het andere ook gaat he

(ik maak er ff een nieuw topic van trouwens)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Impulsion programs

haha, da's een makkelijker antwoord, maaike

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

En ook een heel tof antwoord Maaike, dankjewel. Ik zou het heel tof vinden om het oude L2 eens te kunnen bekijken dus als je me kunt pb-en waar je woont wil ik graag binnenkort langskomen om 't te komen lenen.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Maaike woont op het zelfde adres als ik
    Alleen dan een ander achtervoegsel achter het nummer