hallo allemaal,
Ik kon er niet zo snel een ander topic over vinden dus toch maar een nieuwe geopend.
Ik ben aanbeland bij transitions online (L2), en deze wil ik erg graag oefenen, ware het niet dat ik nooit aan het oefenen van een gang terug toe kom, omdat ze soms echt maar een kwart rondje in die bepaalde gang blijft!
Is natuurlijk erg goed voor het oefenen van mijn send, en daar reageert ze inmiddels heel goed op, maar ik zou zo graag willen dat ze de gang aanhield! Ligt dit aan de kwaliteit van mijn send? Hoe kan ik haar laten begrijpen, of haar zover krijgen dat ze in die bepaalde gang moet blijven?
Ik wil namelijk ook niet dat het saai wordt voor haar door steeds maar de circling game te doen...
Wat ik nu doe:
Soms gaat ze alleen een gang terug, soms gaat ze helemaal stil staan, waarbij ze even vaak naar voren blijft kijken, als mij aankijkt. Als ze mij aankijkt vraag ik haar naar me toe, geef haar een aai, en send haar weer weg, als ze naar voren blijft kijken send ik haar direct, op een rustige manier (ze is nogal snel onder de indruk). Een enkele keer komt ze zelf naar me toe. Ook dan geef ik haar eerst een aai, en dan send ik haar weer weg. Als ze wat langer draaft/galloppeert dan beloon ik haar door te disengagen en even rust te geven.
Heeft iemand tips voor me hoe ik het eventueel anders zou kunnen aanpakken, of is het een kwestie van persistance? Het doet zich al voor vanaf november ongeveer...
Bladwijzers