Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Trauma aan zweep, hoe op te lossen?

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Trauma aan zweep, hoe op te lossen?

Super! Fijn dat het goed gaat!

Het zou kunnen zijn dat hij gewoon nog nieuwsgierig is naar je hand, maar dat hij voor de zweep nog net iets te bang is om er nieuwsgierig voor te zijn? Ik zou het anders ook niet weten

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Hij is inderdaad heel nieuschierig. Het is heel leuk om te zien, hij probeert zich in allerlei bochten te wringen om me handen te kunnen volgen.

Dit is waarschijnlijk voor jullie een hele raare vraag. Maar ik heb een blaadje waarop de 7 games zijn beschreven. En er staat bij fase 5 van de friendly game dit spel kan je ook los spelen later. Maar hij moet toch los? teminste dat doe ik, hij staat gewoon los...

Aangemeld
    Apr 2005

Ze bedoelen hier vast @ liberty: zonder halster en touw. Als je het al helemaal los doet: des te beter!

Aangemeld
    Apr 2006

Okee, ik dacht al. Ik doe het gewoon los in de bak. Hij kan alle kanten op, maar blijft heel braaf staan! Begin volgende week komt mijn parelli level 1 pakket binnen! Hopelijk zal hij daarmee al gauw minder bang voor de zweep worden! Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Aangemeld
    Apr 2005

Leuk dat je dat pakket gekocht hebt!! Misschien dat je helemaal wel gaat stoppen met je dressuurlessen.... Ik wel iig, en mijn zweep ligt ook stoffig te worden in een hoekje. Ik bewaar m maar heel optmistisch voor in level 3 ofzo

veel plezier met je pakket!!!

Aangemeld
    Apr 2006

Eigenlijk hoort dit stukje op een ander plekje in het forum, maar het heeft ook te maken met het zweep trauma, dus daarom maar hier.

Vandaag was echt een doorbraak dag voor Willem en mij. Ik besloot om vandaag de friendly game te doen en misschien als het goed ging de stick-to-me-game. (mijn pakket laat nog steeds om zich wachten, maar ik heb gelukkig al iets om mee te beginnen). Nou de friendly game, dit ging heel goed. Eerst gewoon overal aaien, toen met halstertouw en ik bedacht: ach we kunnen het met zweep proberen, dit gaat namenlijk al stukke beter, dus ik pak de zweep. En het gaat prima ik mag hem met de zweep overal aanraken, hij stond heel rustig met zijn lippen te smakken en te likken, dit vond ik zelf nogal vreemd. Ik weet dat het in het wild voorkomt dat de alfamerrie een paard wegstuurd en dat hij pas mag terugkomen als hij aan het smakken en kauwen was. Maar ik raakte hem alleen maar overal aan, waarom smakte hij dan zo? Maar ja terug naar het onderwerp. Het zweep aanraken ging uitstekend, daarna heb ik het weer gewoon met mijn handen gedaan. en daarna weer met de zweep en weer ging het goed. Dus ik besloot een stapje verder te gaan en heel langzaam achter me te zwaaien. En hij deed niks, hij stond daar maar te smakken. Nou dan een poging gedaan tot de zweep naast hem met een zwiepend geluid te bewegen. en hij deed niks, hij keek me echt zo aan van: ach ja, met de zweep slaan, waarom ook niet? We gebruiken nog maar een klein zweepje, geen longeerzweep ofzo. Maar ik was zo trots op hem . Ik snel de zweep weggehaald.
    Na uitgebreid belonen besloot ik de stick-to-me game te gaan doen. Nou fase 1 ging heel goed, hij reageerde al snel op mijn kleinste beweging. Aangezien ik geen helper had, dacht ik: We kunnen fase 3 toch proberen, als het niet lukt wacht ik tot Eef (een vriendin van me die ook een beetje parellie doet) komt om toch fase 2 te doen. Maar dit bleek helemaal neit nodig te zijn! Hij volgde gewoon overal. Zelfs te goed. Wij hebben een nogal grote bak 80 bij 40 ofzo, het achterste stukje is afgezet als een soort paddockje. tijdens de les staan daar de andere paarden. Het wordt afgescheiden met een lint. Nou ik beloon Willem uitgebreid, daarna liep ik weg om de spullen op te ruimen. Maar Willem kruipt onder het lint door om me te volgen, dwars door de les heen. Oeps! Probleem, paar pony's besloten dat het leuk was om de gelegenheid te nemen om eens leuk te gaan spelen. Maar ja dat was bijzaak, ik was op een blauw wolkje (roze is niet mijn kleur) Vandaga was al het grondwerk perfect gegaan! Zonder problemen en zelfs te goed . Ik helemaal blij .

Bedankt voor alle tips en reactie diej ullie hebben geplaatst. We zijn er nog lang niet, maar we zijn al een stapje in de goede richting gegaan!

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Heey dat klinkt super zeg!!!
    Ik hoop binnekort ook een keer te kunnen investeren in parelli pakket.
    Soms ben ik me aan het afvragen wat ik doen ben en dan is zo'n pakket een mooie leidraad.

Maar het is wat jij ook hebt gedaan, allemaal respect, juiste timing en geduld.
    Knap hoor!!!
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten