Hoi,
Ik ben benieuwd wat nou de veranderingen zijn die mensen aan hun paard/ pony merken wanneer ze met Parelli beginnen? Die was bij mij namelijk heel duidelijk, want mijn pony wordt veel fijner op de hulpen (met name rijden met touwhalster) en verder prikkel je hem door parelli met hem te doen. Hij werd opgewekter en had meer zin in de nieuwe dingen die ik van hem vroeg.
Ik heb namelijk een paard van inmiddels twintig jaar oud en kan niet meer verder komen in de dressuur en springen, omdat ik merk dat hij te oud voor de dingen wordt. Dus moet je iets anders gaan zoeken om hem te blijven prikkelen, want anders is de lol voor hem en mij er snel vanaf. En aangezien ik altijd al veel buitenrij, heb ik daar op door geborduurd en ben Parelli gaan doen. Eerst alleen met Mellien een paar van de simpelste oefeningen om te kijken of ik het leuk vond (vond het namelijk nogal veel geld en wist niet zeker of het wel wat voor mij was). En ben helemaal overtuigt en wacht vol spanning op mijn materiaal en dan kan ik aan de gang (level 1 pakket heb ik al)!
Groetjes Noortje![]()
Bladwijzers