Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Zand eten

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Zand eten

Hey, ik heb een vraagje aan iedereen die mij helpen kan of wil!
    Als ik mijn verzorgpaardje buitenlaat in de piste dan gaat ze eerst lekker rollen enzo maar binnen een halfuurtje verveelt ze zich, en dan graaft ze telkens weer kuiltjes en dan eet ze gewoon hele happen zand! Ik ben echt ongerust, misschien krijgt ze wel koliek! Toen het te erg werd heb ik haar op stal gezet maar dat is natuurlijk ook geen oplossing. Gelukkig mogen ze binnenkort terug op de weide...maar wie weet hoeveel zand ze ondertussen al op heeft! Weet iemand soms wat ik hieraan kan doen? We hebben haar al een liksteen en zelfs extra celzout gegeven maar ze blijft dit doen! En ze staat samen met de andere paardjes buiten, dus hoe kan ik dit verhelpen??
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Zand eten

Gebruik de zoekfunctie eens! (stond er toch gisteren ook als reactie?)
    Je kan sowiezo de ontlasting controleren op zand en in ruim water gekookt lijnzaad gaan geven. Daar kan je ook op zoeken. Succes.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Dank je! Lijnzaad krijgt ze nu ook extra...maar bedankt voor de tip i.v.m. ontlasting!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Als je wilt kijken of ze echt last van het zand heeft kun je kijken in de ontlasting. Als ze plat poepen wil dat soms ook al wel iets zeggen over zand. Anders hier nog een manier om het te bekijken:
    Neem een emmer, en gooi daar een paar drolletjes in. Verdun het met water, en laat het even staan. Dan kan het zand (als hij daar last van heeft) naar beneden zakken, en blijft het op de bodem liggen. Na een tijdje laat je het water weg lopen, en kun je goed zien of hij last heeft van het zand. Als hij er last van heeft, kun je hem een middeltje er tegen geven. Zo heb je bijvoorbeeld SandClear, dat is een soort korrel die in gelij verandert en het zand meeneemt naar buiten. Kost trouwens wel een flinke duit geld (vind ik )

Maar hiermee heb je natuurlijk niet opgelost wat je op wou lossen. Je hebt van die ballen waar je eten in kunt gooien, en dat als ze er mee gaan rollen dat er dan iets uitkomt. Dat vinden ze meestal toch wel erg interresant.

Weet zo gauw eventje niets meer te verzinnen.

succes!
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik sluit dit topic, 1 topic openen voor hetzelfde probleem lijkt mij genoeg

Edit> lekker ben hier geen moddie....moddie help!!!!!
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten