-
Forum Meubilair
Grondwerk bijten (update)
Ik weet er staat een topic over en ik heb al enkele oplossingen gevonden daar:
Blocken: lukt als ik met hem wandel en hij in mijn rug wil bijten dan beweeg ik als een kip met mijn ellebogen
probleem: bij de kinderen lukt het niet, hij zit als het ware in hun haar
persoonlijke ruimte respecteren: hij mocht bij zijn vorige eigenaar met zijn voorpoten op de schouders van hem... tja hij (Woepie) verwacht van mij hetzelfde
Een wortel: ga ik uitproberen
Hij neemt vooral mijn mouw vast (en echt vast) als ik iets van hem vraag dat hij niet wil zoals:
porcupine achteruit (vindt hij hatelijk!!!): moet ik daar voorlopig mee wachten???
Hij is nog jong: 2 jaar (geruind op 1 jaar): gaat het minderen met de tijd??? en hoelang denken jullie dat dat gaat duren???
-
Re: Grondwerk bijten
Hoi, voor dit probleem geldt, backing beats biting. Leer je paard achteruit lopen, maar Denk aan je FASES. Zorg dat je de YO (ACHTERUIT) van de YOYO game wint want je paardje is punten aan het scoren elke keer dat hij in je persoonlijke ruimte komt en elke keer dat het lukt jouw te bijten. Vooral NIET met voer werken. En zeker de porcupine game spelen, in dien nodig zelf achter een hek gaan staan zodat hij je niet kan bereiken tijdens de porcupine game. Heb zelf dit probleem ook gehad het paard viel zelfs aan tijdens de porcupine game. Het probleem is dus oplosbaar. Maar denk aan je FASES en WIN elke game die je speelt. succes.
-
Hoi heb een reactie geplaatst onder bericht.
Nogmaals succes.
-
Kinderen kun je laten springen. Dan "botst" hun hoofd tegen die van de pony, en gaat ie wel achteruit.
-
Pas op wat je doet een paarden hoofd is harder dan een mensen hoofd.
-
Of een paardenhoofd harder is weet ik niet, maar ik geloof wel dat het ons meer pijn doet. Probeer daarom op tijd te blocken. Zie het aankomen. In alle gevallen zal een paard snel zijn hoofd wegtrekken om botsen te voorkomen. Dit is ook een fase waar de pony doorheen moet, tijdens die "leerfase" kan je de kinderen ook een fietshelmpje oid op laten zetten.
-
Forum Meubilair
Haha Trea heb even beeld hoor, dat kroost van mij met een helmpie op bij Amon. Nee, leer ze ook gewoon blokken zoals wij het doen, en ook maf springen naast het hoofd. Heb een paardenhoofd ook eens bovenop mijn hoofd gevoelt, en dat was inderdaad niet fijn
-
Forum Meubilair
Blokken kennen ze en bij Bollie lukt dat (hij komt eigenlijk niet meer in hun persoonlijke ruimte) maar op Woepie maakt het echt geen indruk....
Ik blijf oefenen en geduld hebben, en dan zal het wel beteren... bedankt voor de tips
-
Forum Meubilair
Pat liet eens tijdens een demo (gezien op video) een klein meisje met een groot paard wandelen. Om het paard uit haar ruimte te houden, moest ze van Pat wiebelen met de leadrope en dat werkte op zich effectief, ware het niet dat het meisje niet echt kon doseren daarmee (paard liep achter haar aan dus ze zag het paard ook niet) maar tis misschien een oplossing als de block niet werken...
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Forum Meubilair
Forum Rechten