Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: [L1] game 2 en 3 bij de achterhand

[L1] game 2 en 3 bij de achterhand

Zowel bij de porcupine als de driving game heb ik het volgende:

naar achter toe en met de voorhand gaat het heel erg goed.

Maar bij de achterhand verplaatst mijn paard niet alleen de achterhand, ze gaat naar voor en gaat dus eigenlijk rond mij gaan lopen, zoals aan de longe.
    Ik heb dit probleem al langer, maar schonk er weinig aandacht aan, tot ik eens goed bedacht dat dit niet de bedoeling is.

Hoe kan ik haar `tegenhouden`
    Bij de porcupine met de achterhand heb ik vaak fase 4 nodig.
    Ik vrees dat ik het helemaal verkeerd heb gedaan.

Huuuuulllluuuuuuuppppppp

Re: [L1] game 2 en 3 bij de achterhand

Geen paniek!! Als je het pakket volgt is er weinig kans dat je het fout doet, toch? Ik heb hetzeflde probleem. Ik wiggel even met het touw in mn andere hand als ze naar voor probeert te lopen. Misschien helpt dit ook bij jou?
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Sterre had dat eerst ook heel erg. Ik hield gelijke druk en liep dus mee en stopte en aaien zodra ze 1 stapje opzij deed zonder naar voren te gaan.
    Vervolgens een keer 2 stappen vragen etc. Kwartje valt dan behoorlijk snel.

Als de yo-yo game wel al duidelijk is kun je ter verduidelijking inderdaad ook even wiebelen met je leadrope.
    Dus wiebel wiebel in de zin....nee ik bedoelde niet naar voren. Stapje opzij is dan meteen weer aaien en rust.

Yoyo gaat goed, dat ga ik dan eens proberen. Ik probeer ergens bij haar achterhand te staan en neem meestal de leadrope kort, maar ik wil die ook niet te kort nemen.
    Moet ik dan de fase bvb 3 behouden tot ze alleen met de achterhand opzij gaat?? Want als ik de druk behoud gaat ze gewoon sneller... ook niet de bedoeling

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Funnygirl heeft gelijk, stug volhouden met vragen wat je wil, en vroeger of later doet je paard vanzelf een stapje met z'n achterbenen zonder z'n voorbenen mee te nemen. Maar bereid je wel voor op een lange sessie! het kan best zijn dat je eerst 10 rondjes of nog meer mee moet lopen door de bak! Als het echt heel lang duurt kun je het beste helemaal stoppen zodra het gelukt is. De volgende dag kost het dan wrsch maar 5 rondjes ofzo, tot ze uiteindelijk op fase 1 haar achterbenen verplaatst.
    Succes

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

mis je niet de eerste gewichtsverplaatsing? De meeste paarden doen wel een eerste poging, maar dan alleen maar gewichtsverplaatsing. En als ze daar geen beloning voor krijgen proberen ze het met voorwaarts. Terwijl het paard eigenlijk al deed wat de bedoeling was alleen misschien niet zo duidelijk.
    niet alleen opletten dus dat je paard niet voorwaarts gaa, maar herken ook de lichtste poging en ga vandaaruit verder werken.

Ik friendly ook bij een gewichtsverplaatsing... tenminste dat probeer ik.
    Wat ze bvb oko doet. Ik begin nog maar met friendlyen voor ik procupine f1 geef en ze gaat al vooruit

Ik heb vandaag dus met het wikkelen van mijn rope geprobeerd als ze vooruit wil gaan en het lukte de eerste keer goed. De tweede keer ging ze niet meer vooruit maar achteruit. Zonder dat ik de leadrope bewoog he. Maar goed, ik heb het langs beide zijden 1 keer goed gedaan en ben dan gestopt. Want ik vond wel dat ze me wat vreemd aankeek... tja is ook logisch

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Volgens mij mag je het hoofd van je paard nog steeds gewoon inbuigen wanneer je de achterhand porcupinet, of is dat niet meer in de nieuwe L1?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Volgens mij mag je het hoofd van je paard nog steeds gewoon inbuigen wanneer je de achterhand porcupinet, of is dat niet meer in de nieuwe L1?
    Geen flauw idee, maar ik heb het wel al geprobeerd... ze gaat gewoon vooruit rondjes rond mij draaien.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Yep dat klopt!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Even vertellen dat de porcupine van de achterhadn al veeeeeeel beter gaat

Ik gebruik nu dus de yoyo om te zorgen dat Annelys niet naar voor gaat (wat ze wel nog es doet) en van bij de minste poging van haar om ALLEEN de achterhand te verplaatsen release ik en doe veel friendly. Meestal stop ik daarna als het goed is gegaan.

De driving van de achterhand laat ik voorlopig nog even achterwege tot die porcupine nog beter gaat.

Heb deze week voor de eerste keer driving vanuit zone 3 gedaan: SUPER! Ik kwam elke keer netjes bij mijn target aan.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Dit is toch harstikke mooi!!!! Fijn dat het nu vruchten af begint te werpen!

Niet opgeven hé
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bladwijzers

Forum Rechten