Het probleem: zoals sommige misschien ook al wel hebben gelezen heeft onim een blessure (mogelijk een peesschede ontsteking, maar ik heb inmiddels al heel veel theoriën gehoord). Deze week word voor hem de 4e week stappen. Eerst stapte ik buiten, en in lekker tempo zodat hij toch iets energie verbruikt (wat niet veel is op 10 tot 20 minuten per dag). Maar onim heeft er in middels echt meer dan genoeg van (wat ik me echt heel goed kan voorstellen), en begint nou maar tijdens het wandelen hard weg te schieten zodat ik er een paar meter achter bungel. En waar hij zelfs gisteren mee begon was ontzettend hoog te bokken. Hij is niet gemeen bezig, en hij houd wel een vriendelijke blik in zijn ogen. ook blijven zijn oortjes naar mij gericht. Als hij weggeschoten is wil hij het liefste zijn neus in het gras steken. (dat is nog zo iets, hij lijkt wel uitgehongerd)
Ik kon hem zondag echt niet meer houden, en heb mijn normal halster omgebouwd tot monty robberts halster. Iets wat ik eigenlijk niet graag doe, om dat het eigenlijk zijn fout niet is.
Gisteren heb ik hem op eigen terrein laten stappen, wat we heel goed ging, maar ons verharde er is ook niet meer dan 10x20 dus dat loopt ook niet lekker stevig door.
Ik was serieus van plan (het is dat ik vandaag kougevat heb, anders deed ik het nu) om tegen beter weten van anderen mensen, en van mezelf in hem toch in de bak te laten lopen. Wil hij lopen fijn, wil hij niet dan is het ook goed. Maar ja, Onim kennende gaat hij als een gek bokken ( hij is er ook absoluut niet meer gevoelig of kreupel aan), wat mij weer doet twijfelen want straks is het dus nog erger.
Dinsdag gaat hij naar de kliniek voor een eventuele scan. Maar dat is nog wel erg lang wachten. Daarnaast zat ik ook al te denken aan ander voer (maar moeders vind dat er nog een zak open staat), want hij krijgt nu in minimale maten kracht voer en veel hooi. Verder staat hij overdag op het land waar hij ook al lekker kan uitleven.
Ik weet niet meer hoe en wat ik moet doen. Ik heb een beetje het idee dat ik het vertrouwen verlies door stug door te gaan met stappen, en niet naar hem luister. Ik hoop snel een parelli pakket te kunnen kopen, maar zover is het nog niet. Maar in de tussen tijd wil ik niet de relatie die heel goed was niet verpesten (en ik heb wel het idee dat ik daarmee bezig ben, en dat zou ik ook hebben als ik niet was geintroduceerd met NH), dus wieowie wil en kan ons helpen?
Bladwijzers