Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: Ledendag NVVR

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ledendag NVVR

Vandaag samen met Maaike naar Ermelo gereden, op zoek naar het federatiecentrum van de KNHS. Jaja, het was ff zoeken, maar met onze eigen tom-tom-elise kwamen we uiteindelijk maar een kwartier te laat aan

Eerst een demo/lezing over de rug, spieren en beweging. ERG interessant! Vooral om te zien waar je allemaal aan zou kunnen zien dat het paard pijn heeft. Met de nadruk op ZOU KUNNEN want hoe wij ook tuurden, de details ontgingen ons wel een beetje...

Ook werd er overal gedrukt op het paard, wat bij de een tot nog heftiger reacties leide dan bij de ander. Het gevolg van vaste spieren rond de lendenen of juist rond de schoft en het effect hiervan op de hoofdhouding of de beweging van de achterhand werd wel goed zichtbaar.

1 paardje werd uitgebreid bekeken, toen 1 minuut behandeld (waarbij hij aan de staart trok terwijl hij tegen de ribben duwde) en plotseling waren de pijnplekken in de rug weg.... het leek wel magic!

Een ander paardje was zo gevoelig op de rug dat het zich niet eens zacht wilde laten aanraken. Bij het lopen aan de longe zag je ook overduidelijk alle problemen die ervoor theoretisch waren besproken.

Wat ik vooral erg jammer vond, was dat een uur later het meisje gewoon op dat paard ging zitten!

Tijdens de voltige-demo (met vreselijke muziek!) zijn we even gaan rondstruinen in de 2e hands markt. En zowaar: beugelriemen, beugels EN een GRANDEURPAD gevonden. Wat een toeval: die pad was van iemand die nog geen kilometer bij mij vandaan woont, hahaha! Zo goed als nieuw, met sympanova onderzijde. Hij past perfect onder mn blauwe barefootje.

Verder ben ik nog diverse mensen tegengekomen, ook van het forum, en hebben Don en Ron me nog een potje URAD aangesmeert. Toen was ik door mn geld heen

Hierna de zadelpas-clinic gekeken, maar vond dat niet echt diep ingaan op specifieke punten, het meeste kende ik dus al.

Er stonden trouwens best een paar leuke standjes, vooral veel (boomloze)zadels, waaronder de nieuwe GHOST van buitenzinnig (maf zadel )

Rond half 6 reden we weer naar huis, deze keer zonder te verdwalen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Ledendag NVVR

Klinkt als een geslaagde dag .

Dit jaar ben ik niet geweest, vorig jaar wel, toen waren de onderwerpen wat meer gericht op waar ik toen mee bezig was .

Bladwijzers

Forum Rechten