Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: twijfel NB helemaal vervlogen!!

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

twijfel NB helemaal vervlogen!!

Shiva is afgelopen donderdag voor het eerst natuurlijk bekapt. Ik had zo mijn twijfels omdat ze al goede hoeven heeft, maar het kan natuurlijk altijd beter.
    Ik heb een tijd rondgelezen op verschillende sites en op dit forum en heb de stap genomen. 1 paard bij mij op stal werd al natuurlijk bekapt en Annet (Xaduch) wilde ook al overgaan dus was ik ook over de streep.
    Donderdag is Fernand van Geene geweest en heeft hij onze paardjes gedaan.

Wat een openbaring! Hij keek eerst naar je paard zelf, voelde over de rug en stelde een paar vragen, of ze lief is ed. Pas toen pakte hij zijn gereedschap. Dat is wel eens anders geweest, de meeste smeden stellen zich voor (en dan ook alleen aan mij, terwijl ze met Shiva aan de slag moeten) en gaan gelijk aan de slag.

Shiva stond er ook zo relaxed bij dat ik haar los kon laten staan en mee kon kijken. En dat doet ze niet snel bij een vreemde!!!

Vandaag zijn Annet en ik buiten gaan rijden en ze liepen als een trein. Ik had wel al op het erf gekeken hoe ze liep, omdat ik las dat sommige paarden eerst gevoelig konden lopen, maar er is niks aan de hand.
    Ze loopt zelfs soepeler dan eerst, ze kan nogal stampen in de snelle draf, maar nu merkte ik daar niks van. Wat loopt ze fijn zeg.

Twijfels die ik eerst had zijn nu echt helemaal weg. Ik weet dat t nog kan komen, het gevoelig lopen, maar voorlopig ben ik heel blij dat ik deze keus heb gemaakt.

Joepie!!!!!!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: twijfel NB helemaal vervlogen!!

Jaaaaaaaa Joepieee
    www.crystal-carving.com

Leuk om te horen! Haha, sja, ik kan niet anders als het met je eens zijn, ook al was de weg bij mijn paarden een stuk moeizamer en pijnlijker dan bij jou. Maar ja, die hadden vier dikke koudbloedijzers onder hun hoeven hangen, enkele jaren lang.

Heel veel succes en plezier.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

zal ik dan ook maar................

Dit soort verhalen maken me zo aan het twijfelen, Kabriche loopt niet slecht maarja het kan altijd beter....

Maar anyway voor jou hoor! Ben benieuwd of het zo blijft!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ken dat gevoel hoor. ik heb me voorgenomen me eerst maar eens flink in strasser te verdiepen. als ik voor NB kies wordt dat waarschijnlijk toch strasser. Daar is tenminste duidelijke controle. Strasserbekapper mag je niet zomaar zijn. Natuurlijk bekapper wel.

Mn boek over strasser ligt al op de keukentafel. nu nog doorworstelen. pfff

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ik heb ook heel lang getwijfeld, zeker omdat je paard zo lang gevoelig kan lopen.
    Nu staat Shiva al bijna een jaar op blote voeten, dus dat scheelt wel.

Maar ik heb gewoon de stap genomen. En het is gelukkig voor ons mooi uitgepakt. Shiva liep in de tijd met ijzers veel slechter en haar hoeven konden toen echt niet zonder volgens mijn hoefsmid.
    Maar ik heb van de winter gewoon op blote voeten buiten gereden en merkte dat dr hoeven t steeds beter aan konden. Ze werden harder en ze liep niet meer gevoelig op de weg.

En dan is de stap naar NB ook makkelijk gemaakt denk ik. Het kan alleen maar beter.

Ook al gaat t straks toch misschien minder, ik heb er alle vertrouwen in!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

maar wat ik nu dus moeilijk vind is dat ik op hoefnatuurlijk heb "geleerd" te bekappen. Maar nu heel erg aan het twijfelen gebracht ben door oa een zeker forumlid en 2 strasserbekappers, oh ja, en mn baas. Iedereen beweert iets anders en iedereen spreekt de waarheid, zeggen ze.
    Het meest vertrouwen heb ik in strasser. Maar Shanna's hoeven zien er perfect uit. Strasser is niet goedkoop terwijl mn baas zelf bekapt op een manier die naar mijn idee niet zo verkeerd is. Paarden lopen allemaal blootsvoets met keiharde hoeven die klinken als hoefijzers op de weg.

NB heeft zeker mijn voorkeur, maar het moet allemaal wel haalbaar wezen en iets toevoegen aan het welzijn van mn paard.

[quote="sandra"]ken dat gevoel hoor. ik heb me voorgenomen me eerst maar eens f]
    Toch zijn er wel degelijk natuurlijk bekappers die een heel goede opleiding hebben gevolgd, je moet alleen inderdaad wat verder informeren.

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

@Sandra, Shiva liep ook al goed met harde hoeven en mijn oude smid bekapte haar altijd heel netjes.
    Maar nu ik het verschil kan zien tussen het traditionele bekappen en strasser (dat doet mijn nieuwe smid dus) merk ik toch wel dat Shiva echt nog beter loopt.
    Dat was voor mij het belangrijkste waardoor mijn twijfel helemaal wegging. Ze loopt niet hetzelfde, maar beter.

Maar dat is mijn ervaring met Shiva, misschien loopt jou paard in het begin heel anders en moeilijker. Ik heb gewoon de mazzel dat wij gelijk resultaat zagen en dat bevestigde dat ik de goede keus heb genomen, voor Shiva.

En ik ben het idd ook eens met Wendytje, er zijn zat NB die echt heel serieus en goed zijn. Maar ook mijn voorkeur lag bij Strasser.

Iedereen heeft zo zijn eigen ervaring met NB, welke manier dan ook, en je moet gewoon goed nadenken wat je wilt en als je de stap neemt overal rekening mee houden. Ik weet dat Shiva toch in de toekomst nog een keer gevoelig kan worden. Het hoort er allemaal bij, maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat het het beste is voor je paard.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Super dat het voor jullie nog beter uitpakte! En Fernand is een fijne man.
    Hij is ook een aantal keer bij ons geweest, maar Fenna's hoeven waren zo slecht dat er toch een echte strasserbekapper moest komen.
    Maar zeker als Shiva's hoeven al goed waren zal Fernand ze nog beter kunnen maken
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Zijn Fenna's hoeven nu wel beter? Of merk je in ieder geval wel vooruitgang?

Fernand is idd een hele aardig man, ik ga altijd op Shiva dr oordeel af, die voelt dat soort dingen beter aan. Maar aangezien ze half stond te slapen ga ik er van uit dat ze hem wel mag ja.

Wij zijn vandaag weer buiten wezen rijden, veel gedraafd enzo, en dr hoeven hebben niet 1 mm gebrokkeld ofzo. Heerlijk!
    Zelfs de stukken dat de paarden in hun gekkigheid over de weg gallopeerden ging super.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Er is veel verbetering, maar we zijn pas op de helft (na bijna 2 jaar).

Fernand is een heel fijne man, hij weet ook veel van kruiden en heeft goede homeopathische korrels voor als een paard iets mankeert. Hij kijkt altijd naar het gehele paard en niet alleen de hoeven, dat maakt hem een geode bekapper vind ik.
    Ik had alleen echt iemand nodig met meer opleiding en kennis van grote problemen, that's all!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ben blij dat het toch beter gaat, ook al duurt het wat langer bij jullie. Uiteindelijk ben je er toch. Maar ik kan me voorstellen dat je wel eens een dipje hebt, of niet? Maar mijn complimenten dat je het toch doorzet.

Fernand is idd iemand die naar je hele paard kijkt, en dat vind ik ook logisch. Problemen met de hoeven of benen kunnen ook ergens anders aan liggen.
    Hij vond Shiva dr hoeven ook iets te droog, daar hoorde ik mijn oude smid nooit over. Maar hij had idd een hele simpele (huis-tuin en keuken) oplossing.

Maar zoals je zelf ook al hebt gemerkt, ieder paard is anders en je moet vinden wat voor jullie het beste is. En Fenna wordt nu gewoon goed 'behandeld', beter toch....

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Dipjes zeker!!! Tjonge wat hebben we allemaal wel niet meegemaakt moet die voeten...

Inmiddels zijn we nu ruim een jaar zweer-vrij en het laatste half jaar gaat ze steeds weer ruimer en vrijer lopen. Ook springen doet ze nu weleens uit zichzelf, voorheen was dat veel te pijnlijk!
    Ze is nu ineens best een pittige tante, misschien was ze voorheen wel zo'n shorthorse door pijn aan haar hoeven (bedenk ik me nu ineens)...

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

hoi allemaal,

zoals jess al vertelde zijn we over gestsapt naar NB, ik heb daar ook geen spijt van.
    mijn paard is ook moeilijk met zijn hoeven, ze brokkelen heel snel af, en als hij ijzers om heeft dan moet ik 4 á 5 weken later nieuwe, omdat zijn hoeven dan zo scheuren dat het ijzer er af valt.
    dus deze winter heeft hij op blote voeten gelopen, hij liep wel op eieren op de verharde grond, het ging wel steeds iets beter.
    nadat fernand is geweest liep xandor heel anders niet meer zo op eieren, en na de buiten ritjes waren zijn hoeven ook nog goed, dus ik blijf bij fernand.
    hij heeft mij groene leem gegeven dat moet ik dan 2 weken aan xandor geven met wat olijfolie, ik moet zeggen xan wordt wel wat vrolijker en tilt nu goed zijn voeten op.
    dus jess op naar het volgende buiten ritje.
    groetjes xaduch

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten